TR EN

BASIC ART EDUCATION II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FAF122 BASIC ART EDUCATION II 2 4 2 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Görsel algılamanın, görsel düşünmenin temel yapısal öğelerini kavratmak ve bu kavrayışı çeşitli çizim malzemeleriyle uygulayabilme ve görülebilir hale getirme becerisi kazandırma.
İçerik: Görsel tasarımı düzenleyen elemanları (nokta, çizgi, leke, form, hacim vb) ve ilkeleri (ritm, hareket, denge, birlik, bütünlük, kontrast, renk, doku, vb.) konulara yönelik uygulamalarla etüt etmeyi içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Öğrenci renkle ilişkili temel görsel ifade elemanlarını uygular.
Görme, kavrama, görsel düşünme ve düşünceyi görselleştirme sürecini renkle ve üç boyutlu malzemeyle(asamblaj)uygulama becerisi geliştirir.
Organik ve inorganik formları iki boyutlu yüzey üzerinde, iki boyutlu ve üç boyutlu olarak renk ve boya teknikleriyle uygulayarak, gösterir.
Temel çizim ve uygulama elemanlarına renk unsurunu da katarak tasarım süreçlerinde kullanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Araştırma Temel Renk Bilgisi Sunum/Anlatım
2 Araştırma Renk Bilgisi ve Görsel Uygulamalar Anlatım-Uygulama
3 Uygulama Renk Bilgisi ve Görsel Uygulamalar (renk çemberi, ana renk, ara renk, uygulamaları) Anlatım-Uygulama
4 Uygulama Renk Değerleri ve Armoniler ( soğuk renk armonileri) Anlatım-Uygulama
5 Uygulama Renk Değerleri ve Armoniler(sıcak renk armonileri) Anlatım-Uygulama
6 Uygulama Renk Değerleri ve Armoniler(sıcak/soğuk armoniler) Anlatım-Uygulama
7 Uygulama Negatif – Pozitif Biçim Oluşumları Anlatım-Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Uygulama Negatif – Pozitif Biçim Oluşumları Anlatım-Uygulama
10 Uygulama ‘Üç boyutlu tasarlanmış birim’ tekrarlarıyla oluşturulmuş rölyef uygulama. Anlatım-Uygulama
11 Uygulama ‘Üç boyutlu tasarlanmış birim’ tekrarlarıyla oluşturulmuş rölyef uygulama. Anlatım-Uygulama
12 Uygulama Kolaj Çalışması Anlatım-Uygulama
13 Uygulama Asamblaj Çalışması Anlatım-Uygulama
14 Uygulama Yüzey üzerinde ya da mekanda hacimsel olmak üzere çeşitli hazır malzemelerle oluşturulan strüktürel çalışmalar. Anlatım-Uygulama
15 Uygulama Genel Tekrar ve Uygulamaların Eksiklerinin Tamamlanması Anlatım-Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Özol, Ahmet, Sanat Eğitimi ve TasarımdaTemel Değerler (Pastel Yayıncılık, İstanbul, 2012)
Otto G.Ocvirk, Robert E.Stinson, Philip R. Wigg, Robert O. Bone, David L. Cayton. Sanatın Temelleri-Teori ve Uygulama (Çeviri: Nur Balkır Kuru, Ali Kuru)
Güngör, İ.Hulusi, Temel Tasar (Basic Design), Çeltüt Matbaacılık Koll. Şti. İstanbul, 1972
Atalayer, Faruk, Temel Sanat Öğeleri, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, Eskişehir, 1994
Gökaydın, Nevide, Temel Sanat Eğitimi , Moss Yayınları – Eğitim Kitapları. İstanbul,2010
Sausmarez, Maurice de , Basic Design : The Dynamics of Visual Form. A&C Black. London

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture and environmental design.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, environment and cultural history in their professional life and daily life.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to analyze by leading national and international project and cost management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
2
2
Students will be able to organize interior architecture and exterior design application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with different professional fields.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By taking responsibility within individual or group, students will be able to apply interior design principles and skills learned in the interior and surroundings
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior and nearby environmental planning areas, by adopting the principle of lifelong learning, with social, cultural, innovative, sustainable and open to be develop ideas and solutions.
1
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The Interior Architecture and Environmental design program graduates will be able to organize enviromental , sustainable projects and activities in the social dimension within the scope of their social responsibilities in their field studies.
1
2
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The graduates of Interior Architecture and Environmental Design program will be able to design, application oriented sustainable, interchangeable and innovative interior architecture and environmental design projects in their professional lives by considering the life of the community
1
2
Interior Architecture and Environmental Design graduates will be able to develop recommendations on the design-application projects of interiors social and nearby environments and project-cost management by using professional code of conduct, criteria and standards in accordance with legal frameworks.
0
3
Students will be able to organize interior architecture and environmental design projects with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 4 48
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 4 4
Final Sınavı Hazırlığı 12 3 36
Ara Sınav 1 4 4
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 152
Genel Toplam 152
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0