Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SBP106 | TEMEL MAKYAJ | 2 | 4 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYLİN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste öğrenciye, kaş ve kirpik şekillendirme ve temel makyaj yapma yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Yüz anatomisi, Renk bilgisi, Işık bilgisi öğrenilir. Kamuflaj makyajı, Düzeltici makyaj teknikleri uygulamalı öğrenilir. Aydınlatma ve gölgelendirme, Kaş şekillendirme, Kaş boyama öğrenilir. Kirpik takma gösterilir. Doğal güzelleştirici makyaj, Özel günler için makyaj uygulamalı olarak anlaşılır. Olgun makyajı için teknikler öğrenilir. Su bazlı ürünlerle makyaj, Porselen makyaj uygulamalı olarak öğrenilir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yüz anatomisi, Renk bilgisi, Işık bilgisi, Kaş şekillendirme öğrenir. |
Kamuflaj makyajı, Düzeltici makyajı, Aydınlatma ve gölgelendirme uygular. |
Kaş boyama ve kirpik boyama, Kirpik takma, Kirpik perması uygular. |
Doğal güzelleştirici makyaj, Özel günler için makyaj, Olgun makyajı uygular. |
Su bazlı ürünlerle makyaj, Porselen makyaj uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür taraması | Makyajın tarihçesi | slayt, teorik |
2 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Yüz Ölçüleri, yüz anatomisi, temel yüz şekilleri | slayt, teorik |
3 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Renk bilgisi, Işık bilgisi | slayt, teorik |
4 | Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulama | Makyajda kullanılan malzemeler, hijyen | slayt, uygulama |
5 | Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulama | Aydınlatma ve gölgelendirme | slayt, uygulama |
6 | Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulama | Düzeltici makyaj | slayt, uygulama |
7 | Laboratuvar uygulama | Kaş şekillendirme | uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Laboratuvar uygulama | Günlük göz makyajı | uygulama |
10 | Laboratuvar uygulama | Gece göz makyajı | uygulama |
11 | Laboratuvar uygulama | Hafif ve yoğun dumanlı göz makyajı | uygulama |
12 | Laboratuvar uygulama | Porselen makyaj | uygulama |
13 | Laboratuvar uygulama | Eyeliner ve takma kirpik çalışması | uygulama |
14 | Laboratuvar uygulama | Yaşlandırma makyajı | uygulama |
15 | Laboratuvar uygulama | Defile, show makyajı | uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Corson, R., Glavan, J., & Norcross, B. G. (2015). Stage makeup. CRC Press |
MEB, Temel Makyaj, Ankara, 2011 |
Eaton A.,OPENSHAW F. (2000), Kozmetik Makyaj ve Manikür, İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı |
Yazan Y. (2004), Kozmetik Bilimi, İstanbul: Nobel Tıp Kitapevi |
Hürriyet Gazetesi, Tarihten Günümüze Dönem makyajları, 2017. (Erişim tarihi 05.10.2020). |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines the types of skin, skin analysis can be done.
|
2 | |||||
2 |
Identifies skin diseases.
|
2 | |||||
3 |
Hair and scalp diseases, learns the factors that affect the health of the hair and scalp
|
2 | |||||
4 |
Uses sufficient technical knowledge about body anatomy and physiology.
|
3 | |||||
5 |
Have knowledge about message types and techniques.
|
3 | |||||
6 |
Know the structure of nail and define nail diseases.
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Be able to access the application of theoretical and practical knowledge and skin care.
|
4 | |||||
2 |
It communicates with companies and chambers that are leaders in the sector.
|
4 | |||||
3 |
Researches and uses innovations in the field of hair care and beauty.
|
5 | |||||
4 |
Conducts research on new products and applications.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can operate a salon related to hair design or skin and body care.
|
4 | |||||
2 |
Researches industry-related innovations and publications.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will have enough information and skills in hair styling techniques.
|
3 | |||||
2 |
Can open a salon related to hair design or skin and body care.
|
4 | |||||
3 |
Effective use of information technologies and prepare presentations.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can operate a salon related to hair design or skin and body care.
|
5 | |||||
2 |
Works as a team in a salon related to Hair Design or Skin and Body Care.
|
5 | |||||
3 |
Analyzes and uses industry-related innovations and publications.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyzes and uses publications and programs in the beauty industry.
|
4 | |||||
2 |
Uses innovations and current practices related to the beauty industry.
|
5 | |||||
3 |
Access the activity using the technique to make the appropriate make-up cosmetic products.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can comminuciate well in service sector, working life, and human relationships.
|
4 | |||||
2 |
Reaches the level of foreign language knowledge to communicate with colleagues and follow the professional and literature.
|
4 | |||||
3 |
Will fallow career exhibitions and proffessional developments in the field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use of tools and equipments in the field of hair care and beauty services.
|
5 | |||||
2 |
Gains the ability to use tools and equipments related to body care.
|
5 | |||||
3 |
Gains the ability to use tools and equipments related to skin care.
|
4 | |||||
4 |
Gains the ability to use devices and equipments for hair removal and depilation.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 4 | 4 | 16 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 2 | 2 | 4 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 2 | 2 | 4 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 2 | 4 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 147 |
Genel Toplam | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |