Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SBP201 | SAÇ BAKIMI VE YAPIMI III | 3 | 4 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYLİN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. AYLİN KOÇ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Renk bilgisi, her türlü saçın boyanması, saç renginin açılması, Röfle ve balyaj işlemlerini öğretmek |
İçerik: | Renk bilgisi, saç boyası çeşitleri, boyaların tanıtılması;doğal,işlem görmüş her çeşit saçın boyanması, dip boyama, saç rengini açma, röfle ve balyaj |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Renk bilgisi, dip boyama, |
saç boyası çeşitleri, |
boyaların tanıtılması; |
doğal,işlem görmüş her çeşit saçın boyanması, |
saç rengini açma, |
röfle ve balyaj |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Renk bilgisi, | Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Saç boyamada kullanılacak araç-gereçlerin seçimi ve kullanım özellikleri | Bir önceki haftanın Anlatım, Soru-Cevap Değerlendirmesi |
3 | Yazılı-Görsel kaynaklar | saç boyası çeşitleri | Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Yazılı-Görsel kaynaklar | boyaların tanıtılması; | Bir önceki haftanın Anlatım, Soru-Cevap Değerlendirmesi |
5 | Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulamaları | doğal renkteki saçların boyanması, | Anlatım, Video, Soru-Cevap |
6 | Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulamaları | işlem görmüş her çeşit saçın boyanması, | Anlatım, Video, Soru-Cevap |
7 | Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulamaları | Dip boyama | Anlatım, Video, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulamaları | Saç rengini açma | Anlatım, Video, Soru-Cevap |
10 | Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulamaları | Doğal renkteki saçların açılması | Anlatım, Video, Soru-Cevap |
11 | Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulamaları | Boyalı saçların açılması | Anlatım, Video, Soru-Cevap |
12 | Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulamaları | Açma işlemi yapılmış saçların boyanması | Anlatım, Video, Soru-Cevap |
13 | Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulamaları | Röfle işlemi | Anlatım, Video, Soru-Cevap |
14 | Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulamaları | Balyaj işlemi | Anlatım, Video, Soru-Cevap |
15 | Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulamaları | Röfle ve balyaj uygulaması | Anlatım, Video, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
-Ahmet Erkan& İbrahim Güngör, Modern Kuaförlük Sanatında Eğitim,Stephanie Henderson, Temel Kuaförlük Bilimi,Ders Modülleri, Ders Notları |
Modern Kuaförlük Sanatında Eğitim,Stephanie Henderson, Temel Kuaförlük Bilimi,Ders Modülleri, |
Ders notları |
Tüm Kuaförlük Bilimi Ofg Kilgour - Marguerite Mcgarry |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines the types of skin, skin analysis can be done.
|
||||||
2 |
Identifies skin diseases.
|
||||||
3 |
Hair and scalp diseases, learns the factors that affect the health of the hair and scalp
|
||||||
4 |
Uses sufficient technical knowledge about body anatomy and physiology.
|
||||||
5 |
Have knowledge about message types and techniques.
|
||||||
6 |
Know the structure of nail and define nail diseases.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Be able to access the application of theoretical and practical knowledge and skin care.
|
||||||
2 |
It communicates with companies and chambers that are leaders in the sector.
|
||||||
3 |
Researches and uses innovations in the field of hair care and beauty.
|
||||||
4 |
Conducts research on new products and applications.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can operate a salon related to hair design or skin and body care.
|
||||||
2 |
Researches industry-related innovations and publications.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will have enough information and skills in hair styling techniques.
|
||||||
2 |
Can open a salon related to hair design or skin and body care.
|
||||||
3 |
Effective use of information technologies and prepare presentations.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can operate a salon related to hair design or skin and body care.
|
||||||
2 |
Works as a team in a salon related to Hair Design or Skin and Body Care.
|
||||||
3 |
Analyzes and uses industry-related innovations and publications.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyzes and uses publications and programs in the beauty industry.
|
||||||
2 |
Uses innovations and current practices related to the beauty industry.
|
||||||
3 |
Access the activity using the technique to make the appropriate make-up cosmetic products.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can comminuciate well in service sector, working life, and human relationships.
|
||||||
2 |
Reaches the level of foreign language knowledge to communicate with colleagues and follow the professional and literature.
|
||||||
3 |
Will fallow career exhibitions and proffessional developments in the field.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use of tools and equipments in the field of hair care and beauty services.
|
||||||
2 |
Gains the ability to use tools and equipments related to body care.
|
||||||
3 |
Gains the ability to use tools and equipments related to skin care.
|
||||||
4 |
Gains the ability to use devices and equipments for hair removal and depilation.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 6 | 8 | 48 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 36 | 0 | 106 |
Genel Toplam | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |