Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
PDP108 |
SPOR PODOLOJİSİ |
2 |
2 |
2 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. MUHAMMED YURTSEVEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Spor esnasında ayak-ayak bileği mekaniğindeki değişimleri öğretmek ve spor yaralanmalarına neden olabilecek podolojik faktörlerin belirlenmesini öğretmek ve yaralanma sonucunda yapılacak ayak bakım ve uygulamalarını ortaya koymak amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Spor yaralanmaları, yaralanmalara sebep olan faktörler, spor sonrası ayak bakımı, ayak masajı. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Spor yaralanma mekanizmalarını öğrenir. |
Sporda ayak bakımı ve önemini kavrar. |
Yaralanma sonrası podoloji uygulamalarını öğrenir. |
Yaralanmalarla İlgili Faktörleri öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Alt Ekstremite Anatomisi I |
sözlü sunum ,soru /cevap |
2 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Alt Ekstremite Anatomisi II |
sözlü sunum ,soru /cevap |
3 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Kaslar ve Düzlemler |
sözlü sunum ,soru /cevap |
4 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Ayak Hastalıkları |
sözlü sunum ,soru /cevap |
5 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Spor Yaralanmaları |
sözlü sunum ,soru /cevap |
6 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Yaralanmalarla İlgili Faktörler I |
sözlü sunum ,soru /cevap |
7 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Yaralanmalarla İlgili Faktörler II |
sözlü sunum ,soru /cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Sporcu Ayakkabısı |
sözlü sunum ,soru /cevap |
10 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Sporcularda Ayak ve Ayak Bileği Yaralanmaları |
sözlü sunum ,soru /cevap |
11 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Stres Kırıkları |
sözlü sunum ,soru /cevap |
12 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Aşil Tendinopatileri |
sözlü sunum ,soru /cevap |
13 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Spor Yaralanmalarında İlk Yardım Uygulamaları |
sözlü sunum ,soru /cevap |
14 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Sporcularda Eklem Yaralanmaları |
sözlü sunum ,soru /cevap |
15 |
Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma |
Genel Tekrar |
sözlü sunum ,soru /cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Tuna, N., (2003), AYAK MUAYENE VE TANI, NOBEL TIP KİTAPLARI |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To be able to professionally evaluate and apply the knowledge gained from basic theoretical and practical courses supported by lecture notes, application tools and materials, visual-objective resources containing current information in the field of podology.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Using the basic knowledge and skills acquired in the field of podology, interpret and evaluate data, identify and analyse problems, and develop solutions based on evidence.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To be able to use basic theoretical and practical knowledge related to the field of podology.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
They can make all applications related to the field of podology in accordance with the technique.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Interprets and evaluates data using the basic knowledge and skills acquired in the field of podology, identifies and analyses problems and can take part in studies planned for solution.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To be able to carry out a given task independently using the basic knowledge in the field of podology.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
They can work as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field of podology.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can evaluate the basic knowledge and skills acquired in the field of podology with a critical approach.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
They identify their learning needs and can direct their learning.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Informs the relevant people and institutions by using the basic knowledge and skills in the field of podology; can transfer his / her thoughts and suggestions for solutions to problems in written and orally.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio A2 General Level.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can contribute to the collection, interpretation, application and announcement of the results of the data related to the field of podology in accordance with social, scientific, cultural and ethical values.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
As an individual, he/she can act in accordance with the laws, regulations, legislation and professional ethics rules related to his/her duties, rights and responsibilities.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
They can work with other health disciplines.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
5 |
70 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
32 |
0 |
102 |
|
Genel Toplam |
102 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|