TR EN

YAZ STAJI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PDP201 YAZ STAJI 3 0 0 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MUHAMMED YURTSEVEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Stajın amacı, teorik ve uygulama derslerinde görülen konuların gün boyunca iş yeri sorumlularının kontrolünde ve staj denetçilerinin denetiminde staj yerinde pratik yaparak, mesleki beceri ve deneyim kazandırmaktır.
İçerik: Sektörünün işletme kurallarını, yönetmelik ve tüzüklerini inceleme, Sağlık sektörü yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak, Sağlık sektörünün kendi çalışma alanı ile ilgili dokümanları inceleme, Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etme, Mesleki alanına yardımcı diğer birimlerin iş akışını incelemek ve uygulamalara katılmak çalışmalarını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Podoloji alanı ile ilgili alanda bilgi ve izlenimler edinir.
Çalışma hayatına uyum sağlar ve alanı tanıma ve beceri kazanma fırsatı bulur.
Sektörünün işleyişi ile ilgili iş süreçlerini uygular, araç ve gereçleri kullanır.
İş yerindeki sorunlara çözüm önerileri geliştirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Uygulama Ayak sağlığı sektörünün işletme kurallarını, yönetmelik ve tüzüklerini incelemek. Uygulama
2 Uygulama Ayak sağlığı hizmetleri hakkında bilgi sahibi olmak. Uygulama
3 Uygulama Podoloji sektörünün kendi çalışma alanı ile ilgili dokümanları incelemek. Uygulama
4 Uygulama Kendi çalışma alanı ile ilgili planlama ve iş akışını inceleyerek bilgi edinmek. Uygulama
5 Uygulama Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak, çalışmaları rapor etmek. Uygulama
6 Uygulama Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak, çalışmaları rapor etmek. Uygulama
7 Uygulama Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak, çalışmaları rapor etmek. Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Uygulama Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak, çalışmaları rapor etmek. Uygulama
10 Uygulama Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak, çalışmaları rapor etmek. Uygulama
11 Uygulama Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak, çalışmaları rapor etmek. Uygulama
12 Uygulama Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak, çalışmaları rapor etmek. Uygulama
13 Uygulama Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak, çalışmaları rapor etmek. Uygulama
14 Uygulama Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak, çalışmaları rapor etmek. Uygulama
15 Uygulama Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak, çalışmaları rapor etmek. Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

İGÜ Staj Yönergesi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to professionally evaluate and apply the knowledge gained from basic theoretical and practical courses supported by lecture notes, application tools and materials, visual-objective resources containing current information in the field of podology.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using the basic knowledge and skills acquired in the field of podology, interpret and evaluate data, identify and analyse problems, and develop solutions based on evidence.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to use basic theoretical and practical knowledge related to the field of podology.
5
2
They can make all applications related to the field of podology in accordance with the technique.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interprets and evaluates data using the basic knowledge and skills acquired in the field of podology, identifies and analyses problems and can take part in studies planned for solution.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to carry out a given task independently using the basic knowledge in the field of podology.
2
2
They can work as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field of podology.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can evaluate the basic knowledge and skills acquired in the field of podology with a critical approach.
1
2
They identify their learning needs and can direct their learning.
1
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Informs the relevant people and institutions by using the basic knowledge and skills in the field of podology; can transfer his / her thoughts and suggestions for solutions to problems in written and orally.
3
2
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio A2 General Level.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can contribute to the collection, interpretation, application and announcement of the results of the data related to the field of podology in accordance with social, scientific, cultural and ethical values.
2
2
As an individual, he/she can act in accordance with the laws, regulations, legislation and professional ethics rules related to his/her duties, rights and responsibilities.
3
3
They can work with other health disciplines.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 1 14
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 5 8 40
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 20 0 55
Genel Toplam 55
Toplam İş Yükü / 25.5 2,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 2,0