TR EN

BİYOLOJİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BIO111 BİYOLOJİ 1 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MUHAMMED YURTSEVEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ALEYNA ÇAVDAR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Canlıların çeşitliliği, hücre ve dokularının yapısal ve işlevsel özellikleri, evrimleri, canlılarda kalıtım, canlılarda geçen biyokimyasal olaylar ve canlıların birbirleri ve cansız çevre ile olan ilişkilerinin ve doğada var olan biyolojik sistemlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Yaşamın temel bileşenleri, atom, molekül, makro molekül, makro molekül komplekslerinin oluşturduğu organeller ve hücrenin temel yapısı, yapı ve fonksiyonlarına göre bitki ve hayvan hücreleri, hücrede enerji üretimi, fotosentez, hücre solunumu, hücre bölünmesi, gen, kromozom, genom kavramları incelenmektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Canlılar dünyasına ilişkin temel kavramları tanımlayabilir.
Canlılar dünyasındaki organizasyonu temel biyolojik kuramlar kapsamında tanımlayabilir.
Hücre organizasyonun yapısal ve işlevsel özelliklerini birbirleri ile ilişkilendirebilir.
Hücre organellerinin fonksiyonunu açıklayabilir ve hücrenin bütününde ve organizmadaki oluşumlarla ilişkilendirebilir.
Prokaryotik ve ökaryotik hücreleri karşılaştırabilir.
Hücrelerin çoğalması ve genetik materyalin özelliklerini bilir.
Metabolizma olaylarını açıklayabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Biyoloji Kavramı, Biyolojinin Önemi ve Biyolojik Organizasyon sözlü anlatım / soru-cevap
2 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Canlı Hücrelerde Bulunan Temel Bileşikler; Su ve İnorganik Bileşikler sözlü anlatım / soru-cevap
3 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Canlı Hücrelerde Bulunan Temel Bileşikler; Organik Bileşikler sözlü anlatım / soru-cevap
4 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Hücrenin Tanımı, Prokaryotik ve Ökaryotik Hücreler ve Özellikleri sözlü anlatım / soru-cevap
5 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Hücre Organelleri sözlü anlatım / soru-cevap
6 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Hücre Zarı - Yapı ve İşlevi sözlü anlatım / soru-cevap
7 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Hücre Zarından Madde Geçişleri sözlü anlatım / soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Metabolizma sözlü anlatım / soru-cevap
10 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Fotosentez sözlü anlatım / soru-cevap
11 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Hücre Bölünmesi sözlü anlatım / soru-cevap
12 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Hücre Döngüsü sözlü anlatım / soru-cevap
13 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. DNA Yapı ve Fonksiyonu sözlü anlatım / soru-cevap
14 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Mendel Genetiği sözlü anlatım / soru-cevap
15 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Rekombinant DNA ve Biyoteknoloji sözlü anlatım / soru-cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kaya, MA., (2017), GENEL BİYOLOJİ, Nobel Akademik Yayıncılık
Urry, L. A., Cain, M. L., Wasserman, S. A., Minorsky, P. V., & Reece, J. B. (2017). Campbell Biology. Pearson Education, Incorporated.
Tohit, G. Genel Biyoloji. 2018. Anı Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to professionally evaluate and apply the knowledge gained from basic theoretical and practical courses supported by lecture notes, application tools and materials, visual-objective resources containing current information in the field of podology.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using the basic knowledge and skills acquired in the field of podology, interpret and evaluate data, identify and analyse problems, and develop solutions based on evidence.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to use basic theoretical and practical knowledge related to the field of podology.
0
2
They can make all applications related to the field of podology in accordance with the technique.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interprets and evaluates data using the basic knowledge and skills acquired in the field of podology, identifies and analyses problems and can take part in studies planned for solution.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to carry out a given task independently using the basic knowledge in the field of podology.
2
2
They can work as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field of podology.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can evaluate the basic knowledge and skills acquired in the field of podology with a critical approach.
3
2
They identify their learning needs and can direct their learning.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Informs the relevant people and institutions by using the basic knowledge and skills in the field of podology; can transfer his / her thoughts and suggestions for solutions to problems in written and orally.
2
2
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio A2 General Level.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can contribute to the collection, interpretation, application and announcement of the results of the data related to the field of podology in accordance with social, scientific, cultural and ethical values.
1
2
As an individual, he/she can act in accordance with the laws, regulations, legislation and professional ethics rules related to his/her duties, rights and responsibilities.
1
3
They can work with other health disciplines.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 5 70
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 102
Genel Toplam 102
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0