TR EN

İLETİŞİME GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SIP105 İLETİŞİME GİRİŞ 1 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. EBRU CENGİZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. GÜLŞEN KILINÇER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Günümüzün globalleşen dünyasında iletişim olgusu çok önemli bir noktada yer almaktadır. Bu çerçevede iletişim sürecine ve toplumsal etkilerini analiz eder.
İçerik: İletişim kavramını tanımlamak ve tanımdan yola çıkarak iletişim türlerini uygular..

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İletişim kavramını açıklar.
İletişimin diğer disiplinlerle olan ilişkisini açıklar.
İletişimin öğelerini kavrar.
İletişim türlerini açıklar.
İletişimin toplum içindeki işlevlerini ortaya koyar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür okuma Ders içeriği ve konusunun anlatılması, Dersin tanıtılması, İletişim tanımı Slayt sunum
2 Literatür okuma İletişim diğer disiplinlerle olan ilişkisi Slayt sunum
3 Literatür okuma İletişin diğer disiplinlerle olan ilişkisi Slayt sunum
4 Literatür okuma İletişim türleri Slayt sunum
5 Literatür okuma Sözlü iletişim Slayt sunum
6 Literatür okuma Sözsüz iletişim Slayt sunum
7 Literatür okuma Yazılı iletişim Slayt sunum
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma Kişilerarası iletişim Slayt sunum
10 Literatür okuma İletişim ve kitle iletişimi Slayt sunum
11 Literatür okuma İletişim ve kitle iletişim araçları Slayt sunum
12 Literatür okuma Gazeteler Slayt sunum
13 Literatür okuma Sinema Slayt sunum
14 Literatür okuma Radyo Slayt sunum
15 Literatür okuma Televizyon Slayt sunum
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları, 2016.
John Fiske, İletişim Çalışmalarına Giriş, Ark Yayınevi, İstanbul, 1996.
Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2011.
Ünsal Oskay, İletişimin ABC’si, İnkılâp Kitapevi Yayın, İstanbul, 2014.
J.C. Pearson and P.E. Nelson, An Introduction to Human Communication. United States of America: McGraw-Hill Companies, 1997.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses information on issues related to health and health services.
2
Applies health accounting and health cost management.
3
Uses information on health legislation, health management, medical terminology, resource planning in health institutions, health services marketing, medical terminology and health legislation.
4
Uses hospital automation methods.
5
Develops information on the health sector.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Names information about the problems encountered in the health sector.
2
Creates solutions to problems encountered in the health sector.
3
Knows the health rules and prepares according to the health rules.
4
Uses information to make decisions regarding hospital management.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The health accounting and cost accounts does.
2
Implements duties and responsibilities in health services.
3
The hospital uses the automation methods.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Knows the problems of health systems and develops solutions for these problems.
2
Carries out patient admission, appointment, cash desk, human resources, quality unit, and consultancy activities in health institutions.
3
Carries out duties in businesses that produce and provide health services.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Teamwork works with volumes effectively.
2
Carries out the responsibilities assigned to him/her successfully and quickly.
3
Prepares independent decisions by knowing the health field and its risks.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognizes the official institutions to which health institutions are affiliated.
2
Follows current events related to health institutions.
3
Follows training programs related to health institution management.
4
Follows necessary information sources related to health institutions.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conducts communication between patient and physician.
2
Implements patient confidentiality.
3
Implements communication with patients and their relatives.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Applies terminology knowledge specific to the health sector.
2
Shows that he/she must have competent knowledge on health institution management issues.
3
Prepares strategic decisions by knowing the health sector well.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 20 3 60
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 1 10 10
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 1 1 1
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0