Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SIP104 | MESLEKİ YAZIŞMALAR | 2 | 3 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EBRU CENGİZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; mesleki yazışmaları; resmi yazıları, iş yazıları ve özel yazıları, hızlı ve etkin şekilde yapabilmeyi planlar. |
İçerik: | Bu ders; İletişim Nedir? - İletişimin temel özellikleri - İletişim süreci nasıl işler?, İletişim Biçimleri Nelerdir? - İletişim Araçları, Dil Bilgisi - Noktalama İşaretlerinin Kullanımı, Dil Bilgisi - Bağlaçların Doğru Kullanımı ve Yazımı, Dil ve Anlatım Bozuklukları, Yazışmaların Niteliksel Özellikleri, Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik, Resmi Yazıların Bölümleri ve Türleri, İş Yazılarının Bölümleri ve Türleri, Özel Yazılar, Dilekçe Yazma, Evrak Hizmetleri, Evrak Türleri, Postalama konularını tanımlanır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Hızlı ve etkili resmi yazı hazırlar |
Hızlı ve etkili iş yazısı ve özel yazılar hazırlar |
Yazışmaları gönderme ve alma işlemlerini yapar |
Yazışmalarda dil bilgisi ve imla kurallarını bilir ve uygular |
Hızlı ve etkili iletişim kurar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Taraması | İletişim Nedir? - İletişimin temel özellikleri - İletişim süreci nasıl işler? | Slayt sunum - Sözlü Anlatım |
2 | Literatür Taraması | İletişim Biçimleri Nelerdir? - İletişim Araçları | Slayt sunum - Sözlü Anlatım |
3 | Literatür Taraması | Dil Bilgisi - Noktalama İşaretlerinin Kullanımı | Slayt sunum - Sözlü Anlatım |
4 | Literatür Taraması | Dil Bilgisi - Bağlaçların Doğru Kullanımı ve Yazımı | Slayt sunum - Sözlü Anlatım |
5 | Literatür Taraması, Görsel Kaynaklar | Dil ve Anlatım Bozuklukları | Slayt sunum - Sözlü Anlatım |
6 | Literatür Taraması | Yazışmaların Niteliksel Özellikleri | Slayt sunum - Sözlü Anlatım |
7 | Literatür Taraması, Görsel Kaynaklar, Mevzuat | Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik | Slayt sunum - Sözlü Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Taraması | Resmi Yazıların Bölümleri ve Türleri | Slayt sunum - Sözlü Anlatım |
10 | Literatür Taraması | İş Yazılarının Bölümleri ve Türleri | Slayt sunum - Sözlü Anlatım |
11 | Literatür Taraması, Görsel Kaynaklar | Özel Yazılar | Slayt sunum - Sözlü Anlatım |
12 | Literatür Taraması, Görsel Kaynaklar | Dilekçe Yazma | Slayt sunum - Sözlü Anlatım |
13 | Literatür Taraması | Evrak Hizmetleri | Slayt sunum - Sözlü Anlatım |
14 | Literatür Taraması, Görsel Kaynaklar | Evrak Türleri | Slayt sunum - Sözlü Anlatım |
15 | Literatür Taraması | Postalama ve Genel Tekrar | Slayt sunum - Sözlü Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
KOÇ, Ö. (2014). Mesleki Yazışmalar, Nobel Yayın |
GÜNGÖR, N. (2018). İletişime Giriş, Siyasal Kitapevi |
ŞEN, O, ÜNLÜ BAYRAMLI, Ü. (2013). Mesleki Yazışmalar, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını, No:2536 |
Theaker, A. (2021). The Public Relations Handbook, Routledge |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses information on issues related to health and health services.
|
||||||
2 |
Applies health accounting and health cost management.
|
||||||
3 |
Uses information on health legislation, health management, medical terminology, resource planning in health institutions, health services marketing, medical terminology and health legislation.
|
||||||
4 |
Uses hospital automation methods.
|
||||||
5 |
Develops information on the health sector.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Names information about the problems encountered in the health sector.
|
||||||
2 |
Creates solutions to problems encountered in the health sector.
|
||||||
3 |
Knows the health rules and prepares according to the health rules.
|
||||||
4 |
Uses information to make decisions regarding hospital management.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The health accounting and cost accounts does.
|
||||||
2 |
Implements duties and responsibilities in health services.
|
||||||
3 |
The hospital uses the automation methods.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Knows the problems of health systems and develops solutions for these problems.
|
||||||
2 |
Carries out patient admission, appointment, cash desk, human resources, quality unit, and consultancy activities in health institutions.
|
||||||
3 |
Carries out duties in businesses that produce and provide health services.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Teamwork works with volumes effectively.
|
||||||
2 |
Carries out the responsibilities assigned to him/her successfully and quickly.
|
||||||
3 |
Prepares independent decisions by knowing the health field and its risks.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizes the official institutions to which health institutions are affiliated.
|
||||||
2 |
Follows current events related to health institutions.
|
||||||
3 |
Follows training programs related to health institution management.
|
||||||
4 |
Follows necessary information sources related to health institutions.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conducts communication between patient and physician.
|
||||||
2 |
Implements patient confidentiality.
|
||||||
3 |
Implements communication with patients and their relatives.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies terminology knowledge specific to the health sector.
|
||||||
2 |
Shows that he/she must have competent knowledge on health institution management issues.
|
||||||
3 |
Prepares strategic decisions by knowing the health sector well.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 148 |
Genel Toplam | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |