Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SIP106 | SAĞLIK KURUMLARI YÖNETİMİ II | 2 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EBRU CENGİZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders ile amaçlanan, öğrencilere Hastane Yönetimi ve Sağlık Organizasyonunu yapısını öğretmektir. |
İçerik: | Sağlık Kurumları Dersi; Sağlık yönetimi, yönetim fonksiyonları ve sorumlulukları, diğer işletmelerden farklı yönleri,Türkiye’de hastane organizasyonlarının yapısı,yönetimi,özellikleri, Acil Sağlık Hizmetleri Yönetimi Hastanede Ayaktan Sağlık Hizmetleri-Poliklinik Yönetimi, Sağlık kurumlarında Performans, motivasyon hasta tatmini ile ilgili temel bilgiler, kalite konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sağlık ve sağlığı etkileyen faktörler hakkında bilgileri tanımlar.Bilişsel |
Sağlık kurumlarında, birinci basamak, İkinci basamak ve üçüncü basamak sağlık hizmetleri kültürünü benimser.Duyuşsal |
Sağlık kurumları yönetimi konularını planlar.Psiko-Motor |
Sağlık kurumlarında kalite alanında işbirliği yapar.Duyuşsal |
Sağlık kurumlarında yönetim kurulu, yönetici, yönetici yardımcıları ve tüm departmanlar hakkında bilgileri benimser.Duyuşsal |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Ders içeriği ve konusunun anlatılması, Dersin tanıtılması. Sağlık kurumları yönetim kurulu, Hastane Organizasyonu | Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Araştırma-Ödev | Tıbbi Deontoloji Tıbbi Risk Yönetimi | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
3 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Türkiye’de Kamu Hastanelerinin Organizasyonu ve Yönetimi | Anlatım,Video,Soru-Cevap |
4 | Araştırma | Acil Sağlık Hizmetleri Yönetimi Hastanede Ayaktan Sağlık Hizmetleri-Poliklinik Yönetimi | Anlatım, Soru-Cevap Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
5 | Literatür taraması | Hemşirelik Hizmetleri ve Tıbbi Sekreterlik Hizmetleri Yönetimi | Anlatım,Video Soru-Cevap |
6 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Hastane Yöneticiliği, İşlevleri ve Sorumlulukları | Anlatım,Video,Soru-Cevap |
7 | Literatür taraması | Hastane Afet Yönetimi | Anlatım, Soru-Cevap Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Ağız Ve Diş Sağlığı Yönetimi Evde Sağlık Hizmetleri Yönetimi | Anlatım,Video,Soru-Cevap |
10 | Literatür taraması | Tıbbi Sosyal Hizmet Genel Destek Hizmetleri | Anlatım, Soru-Cevap Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
11 | Araştırma-Ödev | Sağlık kurumlarında iletişim | Anlatım,Video,Soru-Cevap |
12 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Sağlık kurumlarında motivasyon | Anlatım, Soru-Cevap Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
13 | Yazılı-Görsel kaynaklar-Araştırma-Ödev | İlaç Güvenliği İlaç Yönetimi | Anlatım,Video,Soru-Cevap |
14 | Literatür taraması | Türkiye’de Özel Sağlık Sektörü Sağlık Kuruluşları Yapılanması | Anlatım, Soru-Cevap Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
15 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Sağlık kurumlarında strateji türleri Stratejilerin değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yıldırım,S.ve Kavuncubaşı,Ş.,Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi |
Kavuncubaşı,Ş.,Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi |
Daft, R. L. (2007). Understanding The Theory and Design of Organizations. Thomson South-Western, United States |
Robbins, S.P., and T.A. Judge. (2007). Organizational Behavior. 12 ed. New Jersey: Pearson Prentice Hall. |
Shortell, Stephen Michael, and Arnold D. Kaluzny. (2000).Health Care Management: Organization, Design, and Behavior: Delmar Publishers,. |
Tengilimoğlu, D., Akbolat, M. & Işık, O. (2017). Sağlık işletmeleri yönetimi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. |
Aydın,İ.(2012).Yönetsel, mesleki ve örgütsel etik. Pegem Akademi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses information on issues related to health and health services.
|
5 | |||||
2 |
Applies health accounting and health cost management.
|
2 | |||||
3 |
Uses information on health legislation, health management, medical terminology, resource planning in health institutions, health services marketing, medical terminology and health legislation.
|
3 | |||||
4 |
Uses hospital automation methods.
|
1 | |||||
5 |
Develops information on the health sector.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Names information about the problems encountered in the health sector.
|
4 | |||||
2 |
Creates solutions to problems encountered in the health sector.
|
3 | |||||
3 |
Knows the health rules and prepares according to the health rules.
|
4 | |||||
4 |
Uses information to make decisions regarding hospital management.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The health accounting and cost accounts does.
|
2 | |||||
2 |
Implements duties and responsibilities in health services.
|
4 | |||||
3 |
The hospital uses the automation methods.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Knows the problems of health systems and develops solutions for these problems.
|
3 | |||||
2 |
Carries out patient admission, appointment, cash desk, human resources, quality unit, and consultancy activities in health institutions.
|
4 | |||||
3 |
Carries out duties in businesses that produce and provide health services.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Teamwork works with volumes effectively.
|
5 | |||||
2 |
Carries out the responsibilities assigned to him/her successfully and quickly.
|
4 | |||||
3 |
Prepares independent decisions by knowing the health field and its risks.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizes the official institutions to which health institutions are affiliated.
|
5 | |||||
2 |
Follows current events related to health institutions.
|
4 | |||||
3 |
Follows training programs related to health institution management.
|
3 | |||||
4 |
Follows necessary information sources related to health institutions.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conducts communication between patient and physician.
|
4 | |||||
2 |
Implements patient confidentiality.
|
3 | |||||
3 |
Implements communication with patients and their relatives.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies terminology knowledge specific to the health sector.
|
2 | |||||
2 |
Shows that he/she must have competent knowledge on health institution management issues.
|
4 | |||||
3 |
Prepares strategic decisions by knowing the health sector well.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 4 | 4 | 16 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 55 | 0 | 151 |
Genel Toplam | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |