Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SIP205 | SAĞLIK HİZMETLERİ PAZARLAMASI | 3 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EBRU CENGİZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ANIL ÇETİN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı öğrencileri; sağlık kurumlarında pazarlama aktivitelerinin sağladığı avantajlar; sağlık kurumlarında klasik pazarlama karması elemanlarının formüle edilmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve kontrol edilmesi; sağlık hizmeti alıcılarının satın alma davranışlarının ve karar verme süreçleri; bu tüketicilerin memnuniyetini etkileyen faktörler, sağlık hizmetleri için kurumsal imaj geliştirmeye yönelik pazarlama iletimi stratejilerinin geliştirilmesine yönelik temel prensipler hakkında analiz edilir. |
İçerik: | Pazarlama ile ilgili temel kavramlar ve pazarlamanın tarihsel gelişimi, pazarlama çeşitleri, pazarlama fonksiyonlarının sınıflandırılması, hizmet pazarlaması, hizmetlerin özellikleri ve sağlık hizmetleri pazarlamasının tarihsel gelişimi, Sağlık hizmetlerinde pazarlamanın önem kazanmasına neden olan faktörler, sağlık hizmetleri pazarlamasında ürün ve ürün (hizmet) politikaları, sağlık hizmetleri pazarlamasında fiyat ve fiyat politikaları, sağlık hizmetleri pazarlamasında dağıtım politikaları kazanımları tanımlanır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Karmaşık pazarlama çevresinin sağlık kurumlarında pazarlama yönetimi alanındaki etkilerini analitik olarak kavrar. |
Sağlık tüketicilerinin karar verme sürecini kavrama ve sağlık tüketicilerinin etkili şekilde bölümlendirir. |
Sağlık kurumları için amaca yönelik ve etkili pazarlama karması stratejileri formüle eder, uygular, değerlendirir ve kontrol eder. |
Sağlık kurumları için pazarlama iletişimi stratejileri doğrultusunda marka yönetimi alanında karar verme yeteneği ve pazarlama iletişimi etmeni olarak marka kavramı hakkında bilgi ve yetenek sahibi olur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Taraması | Ders içeriği ve konularının tanıtılması - Sağlık Hizmetleri Pazarlamasına Giriş | Anlatım - Soru - Cevap |
2 | Yazılı - Görsel Kaynaklar | Sağlık hizmetlerinde pazarlamanın temel unsurları | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
3 | Yazılı - Görsel Kaynaklar | Sağlık hizmetlerinde pazarlama aktivitelerini etkileyen çevresel unsurlar | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
4 | Yazılı - Görsel Kaynaklar | Sağlık tüketicileri pazarı ve satın alma davranışının analiz edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
5 | Yazılı - Görsel Kaynaklar | Sağlık hizmeti alıcılarının bölümlendirilmesi ve hedef pazar seçimi | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
6 | Yazılı - Görsel Kaynaklar | Sağlık hizmetlerinin konumlandırılması ve farklılaştırılması | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
7 | Yazılı - Görsel Kaynaklar | Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Karması | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Araştırma - Yazılı - Görsel Kaynaklar | Sağlık hizmeti özellikleri ve hizmet kalitesi | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
10 | Yazılı - Görsel Kaynaklar | Sağlık hizmeti fiyatlandırma stratejileri | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
11 | Araştırma - Yazılı - Görsel Kaynaklar | Sağlık kurumlarında reklam, satışta özendirme, halkla ilişkiler, ve doğrudan pazarlama uygulamalarının yönetilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
12 | Yazılı - Görsel Kaynaklar | Sağlık kurumlarında dağıtım kanallarının tasarlanması ve yönetilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
13 | Yazılı - Görsel Kaynaklar | Sağlık kurumları için müşteri yönetimini ve müşteri tatmini | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
14 | Yazılı - Görsel Kaynaklar | Pazarlama iletişimi yönetimi sağlık kurumlarında imaj yönetimi | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
15 | Yazılı - Görsel Kaynaklar | Değerlendirme | Anlatım - Soru - Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Philip Kotler and Roberta N. Clarke, Marketing for Health Care Organizations, Prentice Hall Inc., Englewood Cliffs, New Jersey |
Tengilimoğlu D, Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2014 |
Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Anadolu Üniversitesi Yayınları |
Gümüş S, Sağlık Hizmetlerinin Pazarlaması ve Reklamın Etkileri, 2013 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses information on issues related to health and health services.
|
||||||
2 |
Applies health accounting and health cost management.
|
||||||
3 |
Uses information on health legislation, health management, medical terminology, resource planning in health institutions, health services marketing, medical terminology and health legislation.
|
||||||
4 |
Uses hospital automation methods.
|
||||||
5 |
Develops information on the health sector.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Names information about the problems encountered in the health sector.
|
||||||
2 |
Creates solutions to problems encountered in the health sector.
|
||||||
3 |
Knows the health rules and prepares according to the health rules.
|
||||||
4 |
Uses information to make decisions regarding hospital management.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The health accounting and cost accounts does.
|
||||||
2 |
Implements duties and responsibilities in health services.
|
||||||
3 |
The hospital uses the automation methods.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Knows the problems of health systems and develops solutions for these problems.
|
||||||
2 |
Carries out patient admission, appointment, cash desk, human resources, quality unit, and consultancy activities in health institutions.
|
||||||
3 |
Carries out duties in businesses that produce and provide health services.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Teamwork works with volumes effectively.
|
||||||
2 |
Carries out the responsibilities assigned to him/her successfully and quickly.
|
||||||
3 |
Prepares independent decisions by knowing the health field and its risks.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizes the official institutions to which health institutions are affiliated.
|
||||||
2 |
Follows current events related to health institutions.
|
||||||
3 |
Follows training programs related to health institution management.
|
||||||
4 |
Follows necessary information sources related to health institutions.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conducts communication between patient and physician.
|
||||||
2 |
Implements patient confidentiality.
|
||||||
3 |
Implements communication with patients and their relatives.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies terminology knowledge specific to the health sector.
|
||||||
2 |
Shows that he/she must have competent knowledge on health institution management issues.
|
||||||
3 |
Prepares strategic decisions by knowing the health sector well.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 3 | 30 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 54 | 0 | 102 |
Genel Toplam | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |