Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SIP207 | SAĞLIK KURUMLARINDA KAYNAK PLANLAMASI | 3 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EBRU CENGİZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. PINAR GENÇ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı sağlık işletmelerindeki kaynak planlamasının ve malzeme yönetiminin önemini açıklamak, sağlık hizmetini bu planlama ve yönetime göre yapan sağlık kurumlarındaki yapının tanıtılmasıdır. |
İçerik: | Bu ders; Sağlık Kurumlarında Kaynak Kavramının Tanımı, Sağlık Kurumlarında Kaynakların Önemi, Sağlık Kurumlarında Kaynakların Seçimi, Sağlık Kurumlarında Kaynakların Verimli ve Etkili Kullanımı, Sağlık Kurumlarında Hedef Belirleme, Sağlık Kurumlarında İhtiyaçların Belirlenmesi, Sağlık Kurumlarında Kaynakların Dağılımı, Sağlık Kurumlarında Kaynakların Planlaması, Sağlık Kurumlarında Kaynak Kullanıcıların Belirlenmesi, Sağlık Kurumlarında Kaynak Kullanıcılarının Eğitimi, Sağlık Kurumlarında Kaynak Kullanımında Kontrol, Sağlık Kurumlarında Kaynak Kullanımında Değerlendirme Süreci, Genel Değerlendirme, Örnek olay incelemesi konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sağlık kurumlarının kaynaklarını öğrenir. |
Sağlık kurumlarının kaynaklarının nasıl etkili kullanılması gerektiğini öğrenir. |
Sağlık kurumlarının kaynaklarının nasıl verimli kullanılması gerektiğini öğrenir. |
Sağlık kurumlarının kaynaklarının nasıl kaliteli kullanılması gerektiğini öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Taraması | Ders içeriği ve konusunun tanıtılması, Sağlık Kurumlarında Kaynak Kavramının Tanımı | Anlatım - Soru - Cevap |
2 | Yazılı - Görsel Kaynaklar | Sağlık Kurumlarında Kaynakların Önemi | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
3 | Yazılı - Görsel Kaynaklar | Sağlık Kurumlarında Kaynakların Seçimi | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
4 | Yazılı - Görsel Kaynaklar | Sağlık Kurumlarında Kaynakların Verimli ve Etkili Kullanımı | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
5 | Yazılı - Görsel Kaynaklar | Sağlık Kurumlarında Hedef Belirleme | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
6 | Araştırma - Yazılı - Görsel Kaynaklar | Sağlık Kurumlarında İhtiyaçların Belirlenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
7 | Yazılı - Görsel Kaynaklar | Sağlık Kurumlarında Kaynakların Dağılımı | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yazılı - Görsel Kaynaklar | Sağlık Kurumlarında Kaynakların Planlaması | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
10 | Araştırma - Yazılı - Görsel Kaynaklar | Sağlık Kurumlarında Kaynak Kullanıcıların Belirlenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
11 | Yazılı - Görsel Kaynaklar | Sağlık Kurumlarında Kaynak Kullanıcılarının Eğitimi | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
12 | Yazılı - Görsel Kaynaklar | Sağlık Kurumlarında Kaynak Kullanımında Kontrol | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
13 | Yazılı - Görsel Kaynaklar | Sağlık Kurumlarında Kaynak Kullanımında Değerlendirme Süreci | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
14 | Yazılı - Görsel Kaynaklar | Genel Değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
15 | Yazılı - Görsel Kaynaklar | Örnek olay incelemesi | Anlatım - Soru - Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
COOPER, Philip D.(1994). Health Care Marketing : A Foundation for Managed Quality, Aspen Publishers, Inc. |
ÖZKUL, A. E, ODACIOĞLU, Y. (2011). Sağlık Kurumlarında Kaynak Planlaması, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını |
ELİTAŞ, C, ULUKÖY M. (2013). Uygulamalı Kurumsal Kaynak Planlaması Yönetimi, Gazi Kitabevi |
Beyatlı H, Hastane ve Sağlık İşletmeleri Yönetimi, 2021 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses information on issues related to health and health services.
|
||||||
2 |
Applies health accounting and health cost management.
|
||||||
3 |
Uses information on health legislation, health management, medical terminology, resource planning in health institutions, health services marketing, medical terminology and health legislation.
|
||||||
4 |
Uses hospital automation methods.
|
||||||
5 |
Develops information on the health sector.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Names information about the problems encountered in the health sector.
|
||||||
2 |
Creates solutions to problems encountered in the health sector.
|
||||||
3 |
Knows the health rules and prepares according to the health rules.
|
||||||
4 |
Uses information to make decisions regarding hospital management.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The health accounting and cost accounts does.
|
||||||
2 |
Implements duties and responsibilities in health services.
|
||||||
3 |
The hospital uses the automation methods.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Knows the problems of health systems and develops solutions for these problems.
|
||||||
2 |
Carries out patient admission, appointment, cash desk, human resources, quality unit, and consultancy activities in health institutions.
|
||||||
3 |
Carries out duties in businesses that produce and provide health services.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Teamwork works with volumes effectively.
|
||||||
2 |
Carries out the responsibilities assigned to him/her successfully and quickly.
|
||||||
3 |
Prepares independent decisions by knowing the health field and its risks.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizes the official institutions to which health institutions are affiliated.
|
||||||
2 |
Follows current events related to health institutions.
|
||||||
3 |
Follows training programs related to health institution management.
|
||||||
4 |
Follows necessary information sources related to health institutions.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conducts communication between patient and physician.
|
||||||
2 |
Implements patient confidentiality.
|
||||||
3 |
Implements communication with patients and their relatives.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies terminology knowledge specific to the health sector.
|
||||||
2 |
Shows that he/she must have competent knowledge on health institution management issues.
|
||||||
3 |
Prepares strategic decisions by knowing the health sector well.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 3 | 36 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 56 | 0 | 108 |
Genel Toplam | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |