Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SIP209 | YÖNETİM VE ORGANİZASYON | 3 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EBRU CENGİZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. EBRU CENGİZ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders ile yönetim biliminin tarihsel gelişimi (klasik, neoklasik, ve modern yönetim yaklaşımları), postmodern yönetim teorileri, motivasyon, liderlik etme, çatışmayı yönetme, örgüt kültürünü tanıma, örgüt içerisindeki davranışlar ve davranışların nedenleri ile anlaşılabilmesinin sağlanması ve bu kavramların uygulanması ile ilgili bakış açısı kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu dersin içeriğinde Yönetim ve organizasyon ile ilgili temel kavram ve tanımlar, klasik , neoklasik ve modern yönetim teorileri, yönetimin fonksiyonları, yönetim süreçleri, örgüt kültürü, motivasyon teorileri, liderlik, çatışma, örgütsel davranış ve post-modern yönetim teorileri incelenmektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yönetim ile ilgili temel kavramları tanır. |
Çatışma yönetimi uygulamalarına bağlı olarak problem(leri) çözer |
Yönetimin tarihsel gelişim evrelerini destekler. |
Planlama sürecine uygun olarak faaliyetleri hazırlar. |
Örgütleme süreci kapsamında, işi için oluşturulmuş olan görev tanımlarına uygun olarak faaliyetlerini uygular. |
Motivasyon kaynaklarını kullanır |
İçinde yer aldığı örgütün kültürü uygular. |
Koordinasyon ilkelerine bağlı olarak (çalışma) arkadaşları ile işbirliği yürütür. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Yok | Ders içeriği ve konusunun anlatılması, Dersin tanıtılması Yönetim: Temel kavramlar, işletmeler için önemi | Anlatım soru cevap |
2 | Yazılı-Görsel kaynaklar-Araştırma | Yönetimin Tarihsel Gelişimi /Klasik Yönetim Yaklaşımı | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
3 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Yönetimin Tarihsel Gelişimi /Neoklasik Yönetim Yaklaşımı | Anlatım,Video,Soru-Cevap |
4 | Yazılı-Görsel kaynaklar-Araştırma | Yönetimin Tarihsel Gelişimi /Modern Yönetim Yaklaşımı | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
5 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Yönetim Fonksiyonları / Planlama-Planlama Süreci-Planalamanın Özellikleri | Anlatım,Video,Soru-Cevap |
6 | Yazılı-Görsel kaynaklar-Araştırma | Yönetim Fonksiyonları/ Örgütleme -Örgütleme Süreci- Örgütlemenin Özellikleri | Anlatım,Video,Soru-Cevap |
7 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Yönetim Fonksiyonları/ Koordinasyon-Koordinasyon İlkeleri-Koordinasyon Çeşitleri | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yazılı-Görsel kaynaklar-Araştırma | Yönetim Fonksiyonları/ Yöneltme- Denetim | Anlatım,Video,Soru-Cevap |
10 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Post-Modern Yönetim Teorileri | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
11 | Yazılı-Görsel kaynaklar- Araştırma | Örgüt Kültürü | Anlatım,Video,Soru-Cevap |
12 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Motivasyon Kavramı-Motivasyon Teorileri | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
13 | Yazılı-Görsel kaynaklar-Araştırma | Liderlik-Liderlik Teorileri | Anlatım,Video,Soru-Cevap |
14 | Yazılı-Görsel kaynaklar | Örgütsel Davranış | Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
15 | Yazılı-Görsel kaynaklar-Araştırma | Örgütlerde Çatışma ve Yönetimi | Anlatım, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Atıgan, F. (2014). Yönetim ve Organizasyon. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
Koçel, T. (2014). İşletme Yöneticiliği. İstanbul: Beta Yayınları. |
Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2016). Organizational Behavior (Cilt Fourteenth Edition). |
Üniversitesi, A. (2016). Yönetim ve Organizasyon. Erzurum: Açıköğretim Yayınları. |
Üniversitesi, A. (2016). Yönetim ve Organizasyon. Eskişehir: Açıköğretim Yayınları. |
Üniversitesi, İ. (2016). Yönetim ve Organizasyon. İstanbul: Uzem Yayınları. |
YÖK. (2018). Yönetimde Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Yök Açık Erişim Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses information on issues related to health and health services.
|
5 | |||||
2 |
Applies health accounting and health cost management.
|
3 | |||||
3 |
Uses information on health legislation, health management, medical terminology, resource planning in health institutions, health services marketing, medical terminology and health legislation.
|
4 | |||||
4 |
Uses hospital automation methods.
|
1 | |||||
5 |
Develops information on the health sector.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Names information about the problems encountered in the health sector.
|
5 | |||||
2 |
Creates solutions to problems encountered in the health sector.
|
4 | |||||
3 |
Knows the health rules and prepares according to the health rules.
|
4 | |||||
4 |
Uses information to make decisions regarding hospital management.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The health accounting and cost accounts does.
|
2 | |||||
2 |
Implements duties and responsibilities in health services.
|
4 | |||||
3 |
The hospital uses the automation methods.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Knows the problems of health systems and develops solutions for these problems.
|
3 | |||||
2 |
Carries out patient admission, appointment, cash desk, human resources, quality unit, and consultancy activities in health institutions.
|
4 | |||||
3 |
Carries out duties in businesses that produce and provide health services.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Teamwork works with volumes effectively.
|
5 | |||||
2 |
Carries out the responsibilities assigned to him/her successfully and quickly.
|
4 | |||||
3 |
Prepares independent decisions by knowing the health field and its risks.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizes the official institutions to which health institutions are affiliated.
|
4 | |||||
2 |
Follows current events related to health institutions.
|
3 | |||||
3 |
Follows training programs related to health institution management.
|
4 | |||||
4 |
Follows necessary information sources related to health institutions.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conducts communication between patient and physician.
|
4 | |||||
2 |
Implements patient confidentiality.
|
3 | |||||
3 |
Implements communication with patients and their relatives.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies terminology knowledge specific to the health sector.
|
2 | |||||
2 |
Shows that he/she must have competent knowledge on health institution management issues.
|
5 | |||||
3 |
Prepares strategic decisions by knowing the health sector well.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 2 | 24 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 47 | 0 | 106 |
Genel Toplam | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |