TR EN

İLETİŞİME GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TDP101 İLETİŞİME GİRİŞ 1 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NAZLI YÜCEOL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. GÜLŞEN KILINÇER-Öğr.Gör. ZEHRA SEYİTOĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Günümüzün globalleşen dünyasında iletişim olgusu çok önemli bir noktada yer almaktadır. Bu çerçevede iletişim sürecine ve toplumsal etkilerine bakmak amaçlanmaktadır.
İçerik: İletişim kavramını tanımlamak ve tanımdan yola çıkarak iletişim türlerini ve alt başlıklarını ele almak.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İletişim kavramını açıklayabilmek
İletişimin diğer disiplinlerle olan ilişkisini ortaya koymak.
İletişimin öğelerini kavramak.
İletişim türlerini açıklamak
İletişimin toplum içindeki işlevlerini ortaya koymak.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür okuma Dersin içeriği ve amacı hakkında bilgilendirme, iletişimin temel kavramları Slayt sunum
2 Literatür okuma İletişim diğer disiplinlerle olan ilişkisi / Sosyoloji, Psikoloji, Antropoloji vb. Slayt sunum
3 Literatür okuma İletişin diğer disiplinlerle olan ilişkisi / Göstergebilim, Siyaset Bilimi vb. Slayt sunum
4 Literatür okuma İletişim türleri / Sözlü İletişim, Sözsüz İletişim, Yazılı İletişim ve Görsel İletişim Slayt sunum
5 Literatür okuma Sözlü iletişim Slayt sunum
6 Literatür okuma Sözsüz iletişim Slayt sunum
7 Literatür okuma Yazılı iletişim Slayt sunum
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma Kişilerarası iletişim Slayt sunum
10 Literatür okuma İletişim ve kitle iletişimi Slayt sunum
11 Literatür okuma İletişim ve kitle iletişim araçları Slayt sunum
12 Literatür okuma Gazeteler Slayt sunum
13 Literatür okuma Sinema Slayt sunum
14 Literatür okuma Radyo Slayt sunum
15 Literatür okuma Televizyon Slayt sunum
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aziz, Aysel (2010). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları.
Oskay, Ünsal (2018), İletişimin ABC’si, İstanbul, İnkılap Kitapevi.
Güngör, Nazife (2013) İletişim Kuramlar ve Yaklaşımlar, Ankara: Siyasal Kitabevi.
Castells, Manuel (2016). İletişimin Gücü (Ed. Beyza Becerikli). İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Alberts, J- Martin, J.-Nakayama, T (2011). Communication in Society. Second Edition.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Meaning and scope of medical secretarial profession, objectives and explains the importance of business life.
2
2
Medical Secretarial duties and responsibilities of the profession of sorts.
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains and applies document management in the Medical Secretariat.
0
2
List the rules that medical/medical secretaries should follow in their relations with patients and their relatives.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Lists the professional principles and ethical rules of the secretarial profession and the medical secretariat, lists the protocol rules to be followed in the secretariat.
2
2
Knows and explains medical terms and concepts related to the field of medical secretarial
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Knowledge related to the field is preparing a report.
1
2
Knows and applies in the field of document management.
5
3
Is knowledgeable about computer programs have effectively uses knowledge of keyboard technique.
0
4
Filing and archiving has the knowledge, effectively makes dosyl and archiving.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Individual works in health care institutions.
5
2
In health care institutions take responsibility and fulfills.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Knows the types of health information systems.
0
2
Work on the subject to learn the concepts and uses open.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medical Documentation and Secretarial encountered in applications related to the field teams to solve complex and unpredictable problems in the process taking place and act in accordance with quality management.
0
2
Takes place in the team, take part in group work and responsibility are needed.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medicine as a medical concepts related to the secretarial profession knows and uses.
3
2
Health institutions in the process of filing archiving and document management fulfills.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 20 3 60
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 1 10 10
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 1 1 1
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0