Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TDP104 | TIBBİ DÖKÜMANTASYON II | 2 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NAZLI YÜCEOL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Tıp ve sağlık alanında yapılmış her türlü bilimsel doküman dahil olmak üzere, bireysel sağlık kayıtları, sağlık yönetimi, sağlık kurumları ile ilgili verileri içeren belgelerin düzenlenmesi, saklanması gibi görevleri etkin bir şekilde yapabilecek özellikler taşıyan mezunlar yetiştirmek amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders Hasta Hakları, Sağlık Hizmetlerinde Etik Kavramı, Sağlık Hizmetlerinde Karşılaşılan Etik Sorunlar, Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi, Dokümantasyonda Kalite, Tıbbi Sekreterlik Eğitimi, Sekreterlik Hizmetleri ve Nitelikleri, Tıbbi Sekreterin Etik Sorumluluğu, Bilgi ve Belge Yönetim Sistemleri, Belge Saklama Süreleri ve İmha Yöntemleri, Dosya Saklamanın Önemi, Dosyalama Yöntemleri, Tıbbi Arşivler, Arşivleme Yöntemleri , Arşivleme ve Otomasyonun Güvenliği konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tıbbi sekreterin taşıması gereken özellikleri öğrenir. BİLİŞSEL/ ANLAMA |
Tıp etiği , sağlık etiği kavramlarını tanımlar. BİLİŞSEL/ BİLGİ |
Sağlık sektöründe kalite kavramlarını , süreçlerini uygulamayı öğrenir. BİLİŞSEL/ UYGULAMA |
Tıbbi arşivleme ve dosyalama süreçlerini yürütür. - BİLİŞSEL/ UYGULAMA |
Hasta hakları hakkında bilgi edinir. BİLİŞSEL/ BİLGİ |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Yok | Ders içeriği ve konusunun tanıtılması, dersin tanıtılması. Hasta Hakları | Konu anlatımı, Örnekleme, Soru-Cevap |
2 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Sağlık Hizmetlerinde Etik Kavramı | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
3 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Sağlık Hizmetlerinde Karşılaşılan Etik Sorunlar | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
4 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
5 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Dokümantasyonda Kalite | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
6 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Tıbbi Sekreterlik Eğitimi | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
7 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Sekreterlik Hizmetleri ve Nitelikleri | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Tıbbi Sekreterin Etik Sorumluluğu | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap |
10 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Bilgi ve Belge Yönetim Sistemleri | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
11 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Belge Saklama Süreleri ve İmha Yöntemleri | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
12 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Dosya Saklamanın Önemi | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
13 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Dosyalama Yöntemleri | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
14 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Tıbbi Arşivler | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
15 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Arşivleme Yöntemleri , Arşivleme ve Otomasyonun Güvenliği | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ataklı A., Kaplan A., (2016), Dosyalama -Arşivleme, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik, Güneş Tıp Kitabevi, 69-81, Ankara |
Chunn, T., & Hutchings, M. (1998, July). Medical image digital archive: a comparison of storage technologies. In Medical Imaging 1998: PACS Design and Evaluation: Engineering and Clinical Issues (Vol. 3339, pp. 92-104). International Society for Optics and Photonics. |
Aktan C., Vural İ., (2016). “Bilgi Çağında Bilginin Yönetimi”. Yeni Türkiye. sayı 88. Cilt 1. Bilim ve Teknoloji Özel Sayısı. |
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı, (2008), Tıbbi Arşivleme, Büro Yönetimi ve Sekreterlik, Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi, Ankara |
Tengilimoğlu D., Köksal A., (2013), Tıbbi Raporlar -Tıbbi Dokümanlar ve Tıbbi Arşivler, Tıp Sekreterliği, Seçkin Yayıncılık, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Meaning and scope of medical secretarial profession, objectives and explains the importance of business life.
|
5 | |||||
2 |
Medical Secretarial duties and responsibilities of the profession of sorts.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explains and applies document management in the Medical Secretariat.
|
4 | |||||
2 |
List the rules that medical/medical secretaries should follow in their relations with patients and their relatives.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Lists the professional principles and ethical rules of the secretarial profession and the medical secretariat, lists the protocol rules to be followed in the secretariat.
|
4 | |||||
2 |
Knows and explains medical terms and concepts related to the field of medical secretarial
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Knowledge related to the field is preparing a report.
|
3 | |||||
2 |
Knows and applies in the field of document management.
|
5 | |||||
3 |
Is knowledgeable about computer programs have effectively uses knowledge of keyboard technique.
|
3 | |||||
4 |
Filing and archiving has the knowledge, effectively makes dosyl and archiving.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Individual works in health care institutions.
|
5 | |||||
2 |
In health care institutions take responsibility and fulfills.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Knows the types of health information systems.
|
4 | |||||
2 |
Work on the subject to learn the concepts and uses open.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medical Documentation and Secretarial encountered in applications related to the field teams to solve complex and unpredictable problems in the process taking place and act in accordance with quality management.
|
4 | |||||
2 |
Takes place in the team, take part in group work and responsibility are needed.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medicine as a medical concepts related to the secretarial profession knows and uses.
|
5 | |||||
2 |
Health institutions in the process of filing archiving and document management fulfills.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 107 |
Genel Toplam | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |