Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TDP110 | MESLEKİ YAZIŞMALAR | 2 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NAZLI YÜCEOL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; mesleki yazışmaları; resmi yazıları, iş yazıları ve özel yazıları, hızlı ve etkin şekilde yapabilmeyi öğretmektir. |
İçerik: | Bu ders; İletişim Nedir? - İletişimin temel özellikleri - İletişim süreci nasıl işler?, İletişim Biçimleri Nelerdir? - İletişim Araçları, Dil Bilgisi - Noktalama İşaretlerinin Kullanımı, Dil Bilgisi - Bağlaçların Doğru Kullanımı ve Yazımı, Dil ve Anlatım Bozuklukları, Yazışmaların Niteliksel Özellikleri, Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik, Resmi Yazıların Bölümleri ve Türleri, İş Yazılarının Bölümleri ve Türleri, Özel Yazılar, Dilekçe Yazma, Evrak Hizmetleri, Evrak Türleri, Postalama ve Genel Tekrar konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Hızlı ve etkili resmi yazı hazırlar. |
Hızlı ve etkili iş yazısı ve özel yazılar hazırlar. |
Yazışmaları gönderme ve alma işlemlerini yapar. |
Yazışmalarda dil bilgisi ve imla kurallarını bilir ve uygular. |
Hızlı ve etkili iletişim kurar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Yazılı kaynaklar, literatür taraması | İletişim Nedir? - İletişimin temel özellikleri - İletişim süreci nasıl işler? | Slayt Sunum - Sözlü Anlatım |
2 | Yazılı kaynaklar, literatür taraması | İletişim Biçimleri Nelerdir? - İletişim Araçları | Slayt Sunum - Sözlü Anlatım |
3 | Yazılı kaynaklar, literatür taraması | Dil Bilgisi - Noktalama İşaretlerinin Kullanımı | Slayt Sunum - Sözlü Anlatım |
4 | Yazılı kaynaklar, literatür taraması | Dil Bilgisi - Bağlaçların Doğru Kullanımı ve Yazımı | Slayt Sunum - Sözlü Anlatım |
5 | Yazılı kaynaklar, literatür taraması | Dil ve Anlatım Bozuklukları | Slayt Sunum - Sözlü Anlatım |
6 | Yazılı kaynaklar, literatür taraması | Yazışmaların Niteliksel Özellikleri | Slayt Sunum - Sözlü Anlatım |
7 | Yazılı kaynaklar, literatür taraması | Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik | Slayt Sunum - Sözlü Anlatım- Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yazılı kaynaklar, literatür taraması | Resmi Yazıların Bölümleri ve Türleri | Slayt Sunum - Sözlü Anlatım-Uygulama |
10 | Yazılı kaynaklar, literatür taraması | İş Yazılarının Bölümleri ve Türleri | Slayt Sunum - Sözlü Anlatım |
11 | Yazılı kaynaklar, literatür taraması | Özel Yazılar | Slayt Sunum - Uygulama |
12 | Yazılı kaynaklar, literatür taraması | Dilekçe Yazma | Slayt Sunum - Uygulama |
13 | Yazılı kaynaklar, literatür taraması | Evrak Hizmetleri | Slayt Sunum - Uygulama |
14 | Yazılı kaynaklar, literatür taraması | Evrak Türleri | Slayt Sunum - Uygulama |
15 | Yazılı kaynaklar, literatür taraması | Postalama ve Genel Tekrar | Slayt Sunum - Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
KOÇ, Ö. (2014). Mesleki Yazışmalar, Nobel Yayın |
GÜNGÖR, N. (2018). İleişime Giriş, Siyasal Kitapevi |
ŞEN, O, ÜNLÜ BAYRAMLI, Ü. (2013). Mesleki Yazışmalar, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını, No:2536 |
DUBEY S.K. (2017). Modern Professional Correspondence, Hardcover. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Meaning and scope of medical secretarial profession, objectives and explains the importance of business life.
|
3 | |||||
2 |
Medical Secretarial duties and responsibilities of the profession of sorts.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explains and applies document management in the Medical Secretariat.
|
5 | |||||
2 |
List the rules that medical/medical secretaries should follow in their relations with patients and their relatives.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Lists the professional principles and ethical rules of the secretarial profession and the medical secretariat, lists the protocol rules to be followed in the secretariat.
|
3 | |||||
2 |
Knows and explains medical terms and concepts related to the field of medical secretarial
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Knowledge related to the field is preparing a report.
|
5 | |||||
2 |
Knows and applies in the field of document management.
|
5 | |||||
3 |
Is knowledgeable about computer programs have effectively uses knowledge of keyboard technique.
|
5 | |||||
4 |
Filing and archiving has the knowledge, effectively makes dosyl and archiving.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Individual works in health care institutions.
|
5 | |||||
2 |
In health care institutions take responsibility and fulfills.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Knows the types of health information systems.
|
1 | |||||
2 |
Work on the subject to learn the concepts and uses open.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medical Documentation and Secretarial encountered in applications related to the field teams to solve complex and unpredictable problems in the process taking place and act in accordance with quality management.
|
5 | |||||
2 |
Takes place in the team, take part in group work and responsibility are needed.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medicine as a medical concepts related to the secretarial profession knows and uses.
|
2 | |||||
2 |
Health institutions in the process of filing archiving and document management fulfills.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |