TR EN

FİZYOLOJİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SMP103 FİZYOLOJİ 1 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SİBEL CANİTEZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ALEYNA ÇAVDAR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Fizyoloji dersinde; vücudun temel işlevleri ile sistemleri oluşturan yapı ve organların fizyolojik özellikleri ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Fizyoloji ile ilgili temel terim ve kavramlar, hücrenin yapısı ve çeşitleri, duyu organları, hareket sistemi, dolaşım sistemi, sindirim sistemi, boşaltım sistemi, genital sistemler, sinir sistemi ve solunum sistemi fizyolojisi konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Hücre ve organ sistemlerinin işlevsel mekanizmalarını, birbirleri ile ilişkilerini ve vücuttaki fizyolojik kontrol mekanizmalarını değerlendirme.
Sağlıklı durumda vücut işlevlerinin nasıl gerçekleştiğini tanımlama.
Patolojik durumlarda hangi fizyolojik işlevlerde problem olduğunu örneklendirme.
Organizmanın nasıl bir iç denge içerisinde çalıştığını araştırma.
Çeşitli hastalıkların oluşumundaki fizyolojik değişkenler hakkında çıkarımda bulunma.
İnsan vücudunda bulunan fizyolojik yapılar ile hastalıklar arasında neden-sonuç ilişkisi kurma.
Bütün fizyolojik sistemlerin birbirlerine bağlı bir şekilde çalıştığını yorumlama.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, bireysel araştırma. Fizyolojide Temel Kavram ve Terimleri Anlatım ,soru / cevap
2 Literatür tarama, bireysel araştırma. Hücre Fizyolojisi Anlatım ,soru / cevap
3 Literatür tarama, bireysel araştırma. Kas Fizyolojisi Anlatım ,soru / cevap
4 Literatür tarama, bireysel araştırma. Kan Fizyolojisi Anlatım ,soru / cevap
5 Literatür tarama, bireysel araştırma. Solunum Sistemi Fizyolojisi Anlatım ,soru / cevap
6 Literatür tarama, bireysel araştırma. Dolaşım Sistemi Fizyolojisi - Kan Anlatım ,soru / cevap
7 Literatür tarama, bireysel araştırma. Dolaşım Sistemi Fizyolojisi - Lenf Anlatım ,soru / cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, bireysel araştırma. Sindirim Sistemi Fizyolojisi Anlatım ,soru / cevap
10 Literatür tarama, bireysel araştırma. Sinir Sistem Fizyolojisi Anlatım ,soru / cevap
11 Literatür tarama, bireysel araştırma. Endokrin Sistemi Fizyolojisi Anlatım ,soru / cevap
12 Literatür tarama, bireysel araştırma. Boşaltım Sistemi Fizyolojisi Anlatım ,soru / cevap
13 Literatür tarama, bireysel araştırma. Üreme Fizyolojisi Anlatım ,soru / cevap
14 Literatür tarama, bireysel araştırma. Duyu Fizyolojisi Anlatım ,soru / cevap
15 Literatür tarama, bireysel araştırma. Genel Tekrar Anlatım ,soru / cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Guyton, A.C., Hall, J.E., (2021) Guyton Medical Physiology,14 th Edition, Türkçe Baskı: Nobel Tıp Kitabevleri
Widmaier, E.P.,Raff; H., Strang; K.T.,(2010) Vander İnsan Fizyolojisi, Türkçe Baskı: İzmir Güven Kitapevi
Ertuğrul. L., (2014) Fizyoloji, Akademi Basın ve Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Emergency care will have the basic knowledge and experience.
3
2
Is capable, in an emergency patient evaluation.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
We believe in the philosophy of emergency care.
0
2
Knows how to improve the quality of emergency health services.
0
3
Have knowledge about quality standards in emergency health services.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Preventive, curative principles of emergency care plans, implements and evaluates and registers.
2
2
Applies the principles of preventive and therapeutic emergency care.
2
3
Evaluates the principles of preventive and therapeutic emergency care.
0
4
It records the principles of preventive and therapeutic emergency care.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Areas that require emergency care at an advanced level of knowledge of institutional uses and applications.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Take responsibility in pre-hospital emergency care.
0
2
Fastest time of the incident, serial, cool and decides correctly.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Learning with a sense of lifelong learning will continue.
5
2
National and universal values​​, intellectual and social aspects of principle develops itself.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Patient, family and team with other health care professionals in oral and written communication.
0
2
In case of emergency itself, and patients and their relatives, other health professionals and social psychological knowledge and skills necessary to protect uses.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In case of emergency as soon as possible reaching the scene, assess the situation, if necessary and appropriate initial treatment allows transport of the patient to the emergency room.
0
2
Case to be made for emergency aid to the wounded techniques appropriate first aid and emergency plans, manages and implements.
3
3
In emergency situations, ensures appropriate transportation of the patient to the emergency room.
0
4
In case of emergency, appropriately plans the first and emergency aid techniques for the injured person.
1
5
Manages first and emergency aid techniques appropriately for the injured person in case of emergency.
1
6
In case of emergency, properly applies first and emergency aid techniques to the injured person.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 96
Genel Toplam 96
Toplam İş Yükü / 25.5 3,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0