Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SMP102 | FARMAKOLOJİ | 2 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SİBEL CANİTEZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Temel farmakolojik kavramlar, ilaç hazırlama, uygulama ve ilaç etkileşimleri, ilaçların etki mekanizması, analjezik ajanlar, antimikrobik ajanlar, antidiyabetikler, kemoterapi ve immunsüpresyon ajanları ile ilgili bilgi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Farmakolojiye giriş, farmasötik şekiller ve uygulama yolları farmakokinetik, farmakodinamik, solunum sistemi ilaçları, konjesif kalp yetmezliği ve aritmi tedavisinde kullanılan ilaçlar, angina pektoris tedavisinde kullanılan ilaçlar ve periferik vazodilatörler, antihipertansif, antihiperlipidemik ve hematopoietik sisteme etkili ilaçlar, santral sinir sistemi ilaçları, otonom sinir sistemi ilaçları, sindirim sistemi ilaçları, üriner sistem ilaçları, antibiyotik ve analjezikler, endokrin sistem ilaçları konularını içermektedir. konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İlaçların etki mekanizmasını, vücuda olan etkilerini ve yan etkilerini açıklar. |
İlaçların birbirleriyle etkileşimlerini açıklar. |
İlaç çeşitlerini ve hastaya uygulama yollarını açıklar. |
İlaç dozunu hesaplar. |
Sistemler üzerine etkili olan ilaçları farklı gruplar içinde inceler. |
Dolaşım sistemi üzerinde etkili olan temel ilaç gruplarını açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Farmakolojiye Giriş | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler |
2 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Farmasötik Şekiller ve Uygulama Yolları | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler |
3 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Farmakokinetik, Farmakodinamik | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler |
4 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Solunum Sistemi İlaçları | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler |
5 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Konjesif Kalp Yetmezliği ve Aritmi Tedavisinde Kullanılan İlaçlar | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler |
6 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Angino Pektoris Tedavisinde Kullanılan İlaçlar ve Periferik Vazodilatörler | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler |
7 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Antihipertansif, Antihiperlipidemik ve Hematopoietik Sisteme Etkili İlaçlar | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Santral Sinir Sistemi İlaçları | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler |
10 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Otonom Sinir Sistemi İlaçları | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler |
11 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Sindirim Sistemi İlaçları | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler |
12 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Üriner Sistem İlaçları | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler |
13 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Antibiyotik ve Analjezikler | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler |
14 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Endokrin Sistem İlaçları | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler |
15 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Genel Tekrar | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Dural, E. (2010). Hemşireler için Farmakoloji. İstanbul: Nobel Tıp Kitapevi. |
Dökmeci, İ. (2010). Sağlık Yüksek Okulları İçin Farmakoloji Kısaltılmış Temel Bilgiler: İstanbul Tıp Kitapevi |
Erdoğan, M. (1996). Farmakoloji. Ankara: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
Bertram, G., Katzung, S., Masters, B., Antony, J. T. (2010). Basic and Clinical Pharmacology, 11 th edition, Mc Graw Hill, LANGE, Boston. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Emergency care will have the basic knowledge and experience.
|
||||||
2 |
Is capable, in an emergency patient evaluation.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
We believe in the philosophy of emergency care.
|
||||||
2 |
Knows how to improve the quality of emergency health services.
|
||||||
3 |
Have knowledge about quality standards in emergency health services.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Preventive, curative principles of emergency care plans, implements and evaluates and registers.
|
||||||
2 |
Applies the principles of preventive and therapeutic emergency care.
|
||||||
3 |
Evaluates the principles of preventive and therapeutic emergency care.
|
||||||
4 |
It records the principles of preventive and therapeutic emergency care.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Areas that require emergency care at an advanced level of knowledge of institutional uses and applications.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Take responsibility in pre-hospital emergency care.
|
||||||
2 |
Fastest time of the incident, serial, cool and decides correctly.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Learning with a sense of lifelong learning will continue.
|
||||||
2 |
National and universal values, intellectual and social aspects of principle develops itself.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Patient, family and team with other health care professionals in oral and written communication.
|
||||||
2 |
In case of emergency itself, and patients and their relatives, other health professionals and social psychological knowledge and skills necessary to protect uses.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In case of emergency as soon as possible reaching the scene, assess the situation, if necessary and appropriate initial treatment allows transport of the patient to the emergency room.
|
||||||
2 |
Case to be made for emergency aid to the wounded techniques appropriate first aid and emergency plans, manages and implements.
|
||||||
3 |
In emergency situations, ensures appropriate transportation of the patient to the emergency room.
|
||||||
4 |
In case of emergency, appropriately plans the first and emergency aid techniques for the injured person.
|
||||||
5 |
Manages first and emergency aid techniques appropriately for the injured person in case of emergency.
|
||||||
6 |
In case of emergency, properly applies first and emergency aid techniques to the injured person.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 3 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 34 | 0 | 98 |
Genel Toplam | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |