TR EN

YABANCI DİL I (İNG.) DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YDL101 YABANCI DİL I (İNG.) 1 3 3 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. BAŞAK GÖKSEL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İngilizcenin aktif kullanımına ilişkin bilgi, davranış ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Temel gramer kuralları, kelime bilgisi, okuduğunu anlama, paragraf yazma.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Belirli-Belirsiz edatları açıklar.
Belirli-Belirsiz edatları yazma becerilerinde kullanır.
Farklı zamanları kullanarak cümle yapıları tasarlar.
Geniş zamanı kullanarak cümle kurar.
Şimdiki zamanı kullanarak cümle kurar.
Geçmiş zamanı kullanarak cümle kurar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Video İzleme, Okuma İnsanlarla Tanışma ve Kendini Tanıtma; Sıfatlar Programlanmış Öğrenme, Video Konferans
2 Video İzleme, Okuma Aile Hakkında Konuşmak; Olmak/ Bu-Şu/ Bunlar-Şunlar Programlanmış Öğrenme, Video Konferans
3 Video İzleme, Okuma Meslekler; Özne Zamirleri- İyelik Sıfatları Programlanmış Öğrenme, Video Konferans
4 Video İzleme, Okuma Ülkeler, Milletler, İngilizce Alfabe ve Rakamlar; Tekil-Çoğul Programlanmış Öğrenme, Video Konferans
5 Video İzleme, Okuma Günlük rutinler; Geniş Zaman, Sıklık Zarfları Programlanmış Öğrenme, Video Konferans
6 Video İzleme, Okuma Kişileri ve Vücut Parçalarını Açıklama; Şimdiki Gelecek Zaman Programlanmış Öğrenme, Video Konferans
7 Video İzleme, Okuma Belirli ve Belirsiz Edatlar; Bir- sıfatsız Programlanmış Öğrenme, Video Konferans
8 - ARA SINAV -
9 Video İzleme, Okuma Genel Tekrar Programlanmış Öğrenme, Video Konferans
10 Video İzleme, Okuma Yiyecek ve İçecekler, Tarif Vermek; Sayılabilir ve Sayılamayan İsimler Programlanmış Öğrenme, Video Konferans
11 Video İzleme, Okuma Miktar Açıklamaları; Bazı- biraz, ne kadar. Miktar Belirleyiciler; biraz, az, çok, fazla, Tarif Vermek Programlanmış Öğrenme, Video Konferans
12 Video İzleme, Okuma Basit Geçmiş Zaman Fiili; Geçmiş Zaman Kipleri Programlanmış Öğrenme, Video Konferans
13 Video İzleme, Okuma Düzenli ve Düzensiz Fiillerle Basit Geçmiş Zaman Programlanmış Öğrenme, Video Konferans
14 Video İzleme, Okuma Geçmiş Zamanda Alışkanlıklarla Alıştırma Yapmak Programlanmış Öğrenme, Video Konferans
15 Video İzleme, Okuma Genel Tekrar Programlanmış Öğrenme, Video Konferans
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Seligson, P. (2009). Richmond essential english course elementary-2. Richmond Publishing.
Walker, E., Elsworth, S. (2000). Grammar practice for elementary students. Longman Press.
Meriç, D. (2018). İngilizce günlük konuşmalar. Fono Kurumu yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Master human body systems and fundamental structure and anatomy.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Distinguish between the results of different imaging anatomical structures.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The aim is train qualified technique staff who is able to use knowledge and communication skills, to apply developing technology in related field, to synthesize knowledge, to coordinate easily with radiologists and other health staff who can use eye and hand coordination easily, to detect the problems and search solutions immediately.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
General physics and chemistry to explain the concept.
0
2
Competence in computer skills.
0
3
Competence in taking medical history, preparing patient files etc. in one's field of medicine.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The qualified technique personnel who are able to work in all the sub-branches of radioagnostic fileds, to coordinate easily with radiologists and other health staff, to become a team member against problems by collecting data and reaching a result and to fulfil the missions independently.
0
2
Radiology units within health care institutions related tools, equipment and techniques deemed necessary by the physician to make shots, and analyze the data obtained.
0
3
The use the basic level knowledge and skills in the relevant field, interpret and evaluate data and indentify and solve potential problems.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Brings the consciousness of life-long learning, determines learning needs, paves way to knowledge sources.
2
2
Develops the fundatemtal field knowledge and skills in a critical level.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Aim is to be able to use knowledge and communication skills, to have to technical supply in order to use the developing technology in field, to have the ability to synthesize knowledge, to use eye and hand coordination easily.
3
2
Competence in realizing team effort.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Aim is to be able to have the fundamental Professional competence in radioagnostic; to be capable and to take responsility; to obey the rules ot protect human health.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 77
Genel Toplam 77
Toplam İş Yükü / 25.5 3
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0