Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TGP102 | TIBBİ GÖRÜNTÜLEME II | 2 | 6 | 5 | 9 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BAŞAK GÖKSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Tıbbi Görüntüleme II dersinin amacı MR,BT,MAMMOGRAFİ,RÖNTGEN cihazları kullanılarak görüntü elde edilmesi ve çekim teknikleri becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Ders amacı kapsamında cihazların kullanımı,özellikleri, etkileri ve MR, MAMOGRAFİ ve BT, RÖNTGEN cihazlarının çekim teknikleri, fiziksel ve mekanik yapıları anlatılacak ve cihazların kullanımına yönelik uygulamalar anlatılarak uygulamada yarar sağlayacak bilgiler verilecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tıbbi Görüntüleme cihazlarının ( MR,MAMMOGRAFİ,BT,RÖNTGEN) fiziksel ve mekanik yapılarını öğrenir. |
Tıbbi Görüntüleme cihazları (MR, MAMMAOGRAFİ,BT,RÖNTGEN) çekim teknikleri ile ilgili bilgileri öğrenir. |
Anatomik sistemlerin görüntüleme yöntem ve tekniklerini öğrenir. |
Manyetik Rezonans(MR) Fiziği,yapısı ve anatomik sistemlerin MRG ile çekim tekniklerini öğrenerek görüntü elde edilmesini öğrenir. |
Bilgisayarlı Tomografi (BT) cihazının fiziği, yapısı, anatomik sistemlerden BTG ile görüntü elde edilmesini öğrenir. |
Mammografi cihazlarının fiziksel yapılarını, kullanılan teknikleri, görüntü elde edilmesini öğrenir. |
Röntgen cihazlarının fiziksel yapılarını, çekim teknikleri ve çekim pozisyonlarını öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Slaytlar, Kaynak Materyaller | RADYOLOJİDE TERİMLER | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Slaytlar, Kaynak Materyaller | RADYOLOJİK İNCELEMEDE DÜZLEMLER | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Slaytlar, Kaynak Materyaller | GRİDLER, KASETLER | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Slaytlar, Kaynak Materyaller | RADYOLOJİDE ALGORİTM | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Slaytlar, Kaynak Materyaller | ALT EKSTREMİTE RADYOLOJİSİ | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Slaytlar, Kaynak Materyaller | SİNDİRİM SİSTEMİ RADYOLOJİSİ | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Slaytlar, Kaynak Materyaller | MAMMOGRAFİ | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Slaytlar, Kaynak Materyaller | DİJİTAL GÖRÜNTÜLEME | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Slaytlar, Kaynak Materyaller | BT FİZİĞİ 1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Slaytlar, Kaynak Materyaller | BT FİZİĞİ 2 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Slaytlar, Kaynak Materyaller | BT İNCELEMEYE HAZIRLIK | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Slaytlar, Kaynak Materyaller | KRANYAL BT | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Slaytlar, Kaynak Materyaller | TORAKS BT | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Slaytlar, Kaynak Materyaller | ABDOMEN BT | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Oyar, O., & Gülsoy, U. K. (Eds.). (2003). Tıbbi görüntüleme fiziği. SDÜ Tıp Fakültesi. |
F. H. Miller. Advances in Clinical Radiology, 2024, 1st Edition. |
S.C. Bushong. (2020) . Tıbbi Görüntüleme , Radyoloji-Radyasyon Onkolojisi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Master human body systems and fundamental structure and anatomy.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Distinguish between the results of different imaging anatomical structures.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The aim is train qualified technique staff who is able to use knowledge and communication skills, to apply developing technology in related field, to synthesize knowledge, to coordinate easily with radiologists and other health staff who can use eye and hand coordination easily, to detect the problems and search solutions immediately.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
General physics and chemistry to explain the concept.
|
5 | |||||
2 |
Competence in computer skills.
|
5 | |||||
3 |
Competence in taking medical history, preparing patient files etc. in one's field of medicine.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The qualified technique personnel who are able to work in all the sub-branches of radioagnostic fileds, to coordinate easily with radiologists and other health staff, to become a team member against problems by collecting data and reaching a result and to fulfil the missions independently.
|
5 | |||||
2 |
Radiology units within health care institutions related tools, equipment and techniques deemed necessary by the physician to make shots, and analyze the data obtained.
|
5 | |||||
3 |
The use the basic level knowledge and skills in the relevant field, interpret and evaluate data and indentify and solve potential problems.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Brings the consciousness of life-long learning, determines learning needs, paves way to knowledge sources.
|
5 | |||||
2 |
Develops the fundatemtal field knowledge and skills in a critical level.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Aim is to be able to use knowledge and communication skills, to have to technical supply in order to use the developing technology in field, to have the ability to synthesize knowledge, to use eye and hand coordination easily.
|
4 | |||||
2 |
Competence in realizing team effort.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Aim is to be able to have the fundamental Professional competence in radioagnostic; to be capable and to take responsility; to obey the rules ot protect human health.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 6 | 84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 10 | 140 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 230 |
Genel Toplam | 230 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 9,0 |