TR EN

MESLEKİ UYGULAMALAR I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TGP201 MESLEKİ UYGULAMALAR I 3 8 4 9

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. BAŞAK GÖKSEL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. BAŞAK GÖKSEL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Mesleki uygulamalar etkinliğinin temel amacı, öğrencilerin öğrenimleri süresince edinmekte oldukları bilgi, beceri ve yetkinlikleri, yine öğrenimleri süresince ilgili oldukları bir alanda bir iş yerinde uygulama yaparak pekiştirmelerine ve bir iş deneyimi kazanmalarına ve bu sayede iş hayatına intibaklarını kolaylaştırmaktır.
İçerik: öğrencinin kurumundaki ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki danışmaları ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İGÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunmasını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Alanında edinmiş olduğu olgusal bilgileri, yerinde uygulama yaptığı iş ortamında karşılaştığı uygulamalar ile pekiştirir.
Alanında edinmiş olduğu bilişsel (mantıksal, sezgisel ve yaratıcı düşünme) ve uygulama (el, yöntem, malzeme, araç ve gereçlerin kullanımı) becerilerini iş ortamında karşılaştığı problemleri çözmek için kullanır.
Alanı ile ilgili süreklilik arz eden uygulamaları bir bütünlük içerisinde değerlendirerek, karşılaşılan problemlerin çözümlerine katkıda bulunur.
Alanı ilgili konularda, bulunduğu iş ortamına uygun olan sözlü ve yazılı iletişim yetkinliklerini geliştirir.
Alanı ilgili konularda, bulunduğu iş yerinin özelliklerine uygun güncel teknolojileri kullanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - uygulama yapılacak kurum ile üniversite arasındaki bürokratik işlemlerin tamamlanması. -
2 - Öğrencinin oryantasyonunun tamamlanması. -
3 - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmanın yürütülmesi. -
4 - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alınması. -
5 - Alanında edinilen temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirilmesi. -
6 - Bir proje çerçevesinde etkinliklerin yürütülebilmesi. -
7 - Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerinin belirlenmesi ve karşılanabilmesi. -
8 - ARA SINAV -
9 - Alınan derslerin uygulamalarla ilişkisini kurulması ve uygulamalarda karşılaşılan sorunların programda okutulan derslerle karşılanması. -
10 - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. -
11 - Alanı ile ilgili konularda sahip olunan temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerin yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarılması. -
12 - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerin ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin uzman kişilerle paylaşılması. -
13 - Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmesi ve meslektaşları ile iletişim kurulabilmesi. -
14 - Uygulamada karşılaşılabilecek sorunların çözümü için rapor hazırlanması -
15 - Uygulamada karşılaşılabilecek sorunların çözümü için rapor hazırlanması -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Uygulama Föyü

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Master human body systems and fundamental structure and anatomy.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Distinguish between the results of different imaging anatomical structures.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The aim is train qualified technique staff who is able to use knowledge and communication skills, to apply developing technology in related field, to synthesize knowledge, to coordinate easily with radiologists and other health staff who can use eye and hand coordination easily, to detect the problems and search solutions immediately.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
General physics and chemistry to explain the concept.
4
2
Competence in computer skills.
4
3
Competence in taking medical history, preparing patient files etc. in one's field of medicine.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The qualified technique personnel who are able to work in all the sub-branches of radioagnostic fileds, to coordinate easily with radiologists and other health staff, to become a team member against problems by collecting data and reaching a result and to fulfil the missions independently.
5
2
Radiology units within health care institutions related tools, equipment and techniques deemed necessary by the physician to make shots, and analyze the data obtained.
4
3
The use the basic level knowledge and skills in the relevant field, interpret and evaluate data and indentify and solve potential problems.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Brings the consciousness of life-long learning, determines learning needs, paves way to knowledge sources.
4
2
Develops the fundatemtal field knowledge and skills in a critical level.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Aim is to be able to use knowledge and communication skills, to have to technical supply in order to use the developing technology in field, to have the ability to synthesize knowledge, to use eye and hand coordination easily.
5
2
Competence in realizing team effort.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Aim is to be able to have the fundamental Professional competence in radioagnostic; to be capable and to take responsility; to obey the rules ot protect human health.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 9 126
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 7 98
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 28 0 224
Genel Toplam 224
Toplam İş Yükü / 25.5 8,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 9,0