Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SMP103 |
FİZYOLOJİ |
1 |
3 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. İKBAL DEMİRALP |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. NURCAN ESİN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Fizyoloji dersinde; vücudun temel işlevleri ile sistemleri oluşturan yapı ve organların fizyolojik özellikleri ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Fizyoloji ile ilgili temel terim ve kavramlar, hücrenin yapısı ve çeşitleri, duyu organları, hareket sistemi, dolaşım sistemi, sindirim sistemi, boşaltım sistemi, genital sistemler, sinir sistemi ve solunum sistemi fizyolojisi konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Hücre ve organ sistemlerinin işlevsel mekanizmalarını, birbirleri ile ilişkilerini ve vücuttaki fizyolojik kontrol
mekanizmalarını değerlendirme. |
Sağlıklı durumda vücut işlevlerinin nasıl gerçekleştiğini tanımlama. |
Patolojik durumlarda hangi fizyolojik işlevlerde problem olduğunu örneklendirme. |
Organizmanın nasıl bir iç denge içerisinde çalıştığını araştırma. |
Çeşitli hastalıkların oluşumundaki fizyolojik değişkenler hakkında çıkarımda bulunma. |
İnsan vücudunda bulunan fizyolojik yapılar ile hastalıklar arasında neden-sonuç ilişkisi kurma. |
Bütün fizyolojik sistemlerin birbirlerine bağlı bir şekilde çalıştığını yorumlama. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür tarama, bireysel araştırma. |
Fizyolojide Temel Kavram ve Terimleri |
Anlatım ,soru / cevap |
2 |
Literatür tarama, bireysel araştırma. |
Hücre Fizyolojisi |
Anlatım ,soru / cevap |
3 |
Literatür tarama, bireysel araştırma. |
Kas Fizyolojisi |
Anlatım ,soru / cevap |
4 |
Literatür tarama, bireysel araştırma. |
Kan Fizyolojisi |
Anlatım ,soru / cevap |
5 |
Literatür tarama, bireysel araştırma. |
Solunum Sistemi Fizyolojisi |
Anlatım ,soru / cevap |
6 |
Literatür tarama, bireysel araştırma. |
Dolaşım Sistemi Fizyolojisi - Kan |
Anlatım ,soru / cevap |
7 |
Literatür tarama, bireysel araştırma. |
Dolaşım Sistemi Fizyolojisi - Lenf |
Anlatım ,soru / cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür tarama, bireysel araştırma. |
Sindirim Sistemi Fizyolojisi |
Anlatım ,soru / cevap |
10 |
Literatür tarama, bireysel araştırma. |
Sinir Sistem Fizyolojisi |
Anlatım ,soru / cevap |
11 |
Literatür tarama, bireysel araştırma. |
Endokrin Sistemi Fizyolojisi |
Anlatım ,soru / cevap |
12 |
Literatür tarama, bireysel araştırma. |
Boşaltım Sistemi Fizyolojisi |
Anlatım ,soru / cevap |
13 |
Literatür tarama, bireysel araştırma. |
Üreme Fizyolojisi |
Anlatım ,soru / cevap |
14 |
Literatür tarama, bireysel araştırma. |
Duyu Fizyolojisi |
Anlatım ,soru / cevap |
15 |
Literatür tarama, bireysel araştırma. |
Genel Tekrar |
Anlatım ,soru / cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Guyton, A.C., Hall, J.E., (2021) Guyton Medical Physiology,14 th Edition, Türkçe Baskı: Nobel Tıp Kitabevleri |
Widmaier, E.P.,Raff; H., Strang; K.T.,(2010) Vander İnsan Fizyolojisi, Türkçe Baskı: İzmir Güven Kitapevi |
Ertuğrul. L., (2014) Fizyoloji, Akademi Basın ve Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uses theoretical field knowledge in practice
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Uses field terminology effectively
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Acts in accordance with the basic professional legal regulations related to the field.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Expresses social ethical values.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Participates in quality management and processes
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Communicates in a foreign language at a basic level.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Applies changing techniques depending on the developing technology.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Uses new tools depending on the developing technology.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Updates the competencies related to the field with the awareness of lifelong learning and develops himself/herself personally.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Uses basic knowledge and skills related to the field.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Interprets data related to the field.
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
Evaluates the data related to the field.
|
|
|
|
|
4 |
|
5 |
Identify and solve possible problems related to the field.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Works with other health disciplines.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Prepares the dialysis machine for the procedure.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Performs patient follow-up in hemodialysis from start to finish.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
After dialysis, the machine is ready for use again.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
5 |
5 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
32 |
0 |
96 |
|
Genel Toplam |
96 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|