Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
DYP106 | NEFROLOJİ | 2 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. İKBAL DEMİRALP |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders kapsamında, üriner sistemin işleyişi, semptomlar, hastalıklar, nefrolojiye giriş, nefrolojide anamnez alma, üriner system, nefrotik sendrom, su metabolizmasi ve elektrolitler, sekonder glomerüler hastaliklar konulari işlenmektedir |
İçerik: | Bu ders kapsamında, üriner sistemin işleyişi, semptomlar, hastalıklar, nefrolojiye giriş, nefrolojide anamnez alma, üriner system, nefrotik sendrom, su metabolizmasi ve elektrolitler, sekonder glomerüler hastaliklar konulari işlenmektedir |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Üriner sistem işleyişi öğrenir. |
Üriner sistem hastalıkları ve semptomları öğrenir. |
Nefrolojiye giriş, nefrolojide anamnez alma, nefrotik sendrom gibi bilgiler öğrenir. |
Su metabolizmasi ve elektrolitler, sekonder glomerüler hastalıklar hakkında konular öğrenir. |
Akut Böbrek Yetmezliği ve Kronik Böbrek Yetmezliği hastalıklarının tanımı, semptomları ve tedavi süreci hakkında bilgiler öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Nefrolojiye giriş | Anlatım,Soru-Cevap |
2 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Nefrolojide anamnez alma | Anlatım,Soru-Cevap |
3 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Üriner sistem | Anlatım,Soru-Cevap |
4 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Nefrotik sendrom | Anlatım,Soru-Cevap |
5 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Su metabolizması ve elektrolitler | Anlatım,Soru-Cevap |
6 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Sekonder glomerüler hastalıklar1 | Anlatım,Soru-Cevap |
7 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Sekonder glomerüler hastalıklar2 | Anlatım,Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Sekonder glomerüler hastalıklar3 | Anlatım,Soru-Cevap |
10 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Renal transplantasyon1 | Anlatım,Soru-Cevap |
11 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Renal transplantasyon2 | Anlatım,Soru-Cevap |
12 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Tubulointerstsiyel hastalıklar | Anlatım,Soru-Cevap |
13 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | ABY tanımı ve komplikasyonlar | Anlatım,Soru-Cevap |
14 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | KBY tanımı ve komplikasyonları | Anlatım,Soru-Cevap |
15 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | KBY hastasına yaklaşım Final Dönemi | Anlatım,Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Erek, E.(2010).Hekimler için Hemodiyaliz el kitabı. Erek Nefroloji |
Daurgidas, J.,Blake, PJ.,Ing TS.(2020).Diyaliz El Kitabı.(çev). Semra Bozfakıoğlu,Halil Yazıcı,Yaşar K. Çalışkan.5. Baskı. Güneş Tıp Kitapevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses theoretical field knowledge in practice
|
5 | |||||
2 |
Uses field terminology effectively
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Acts in accordance with the basic professional legal regulations related to the field.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Expresses social ethical values.
|
1 | |||||
2 |
Participates in quality management and processes
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communicates in a foreign language at a basic level.
|
0 | |||||
2 |
Applies changing techniques depending on the developing technology.
|
1 | |||||
3 |
Uses new tools depending on the developing technology.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Updates the competencies related to the field with the awareness of lifelong learning and develops himself/herself personally.
|
3 | |||||
2 |
Uses basic knowledge and skills related to the field.
|
3 | |||||
3 |
Interprets data related to the field.
|
5 | |||||
4 |
Evaluates the data related to the field.
|
5 | |||||
5 |
Identify and solve possible problems related to the field.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Works with other health disciplines.
|
1 | |||||
2 |
Prepares the dialysis machine for the procedure.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Performs patient follow-up in hemodialysis from start to finish.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
After dialysis, the machine is ready for use again.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 103 |
Genel Toplam | 103 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |