Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
DYP106 | NEFROLOJİ | 2 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. İKBAL DEMİRALP |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders kapsamında, üriner sistemin işleyişi, semptomlar, hastalıklar, nefrolojiye giriş, nefrolojide anamnez alma, üriner system, nefrotik sendrom, su metabolizmasi ve elektrolitler, sekonder glomerüler hastaliklar konulari işlenmektedir |
İçerik: | Nefrolojiye giriş, Nefrolojide anamnez alma, Üriner sistem, Nefrotik sendrom, Su metabolizması ve elektrolitler, Sekonder glomerüler hastalıklar1, Sekonder glomerüler hastalıklar2, Sekonder glomerüler hastalıklar3, Renal transplantasyon1,Renal transplantasyon2, Tubulointerstsiyel hastalıklar, ABY tanımı ve komplikasyonlar, KBY tanımı ve komplikasyonlar, KBY hastasına yaklaşım Final Dönemi |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Üriner sistem işleyişi öğrenir. |
Üriner sistem hastalıkları ve semptomları öğrenir. |
Nefrolojiye giriş, nefrolojide anamnez alma, nefrotik sendrom gibi bilgiler öğrenir. |
Su metabolizmasi ve elektrolitler, sekonder glomerüler hastalıklar hakkında konular öğrenir. |
Akut Böbrek Yetmezliği ve Kronik Böbrek Yetmezliği hastalıklarının tanımı, semptomları ve tedavi süreci hakkında bilgiler öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Nefrolojiye giriş | Anlatım,Soru-Cevap |
2 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Nefrolojide anamnez alma | Anlatım,Soru-Cevap |
3 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Üriner sistem | Anlatım,Soru-Cevap |
4 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Nefrotik sendrom | Anlatım,Soru-Cevap |
5 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Su metabolizması ve elektrolitler | Anlatım,Soru-Cevap |
6 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Sekonder glomerüler hastalıklar1 | Anlatım,Soru-Cevap |
7 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Sekonder glomerüler hastalıklar2 | Anlatım,Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Sekonder glomerüler hastalıklar3 | Anlatım,Soru-Cevap |
10 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Renal transplantasyon1 | Anlatım,Soru-Cevap |
11 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Renal transplantasyon2 | Anlatım,Soru-Cevap |
12 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | Tubulointerstsiyel hastalıklar | Anlatım,Soru-Cevap |
13 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | ABY tanımı ve komplikasyonlar | Anlatım,Soru-Cevap |
14 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | KBY tanımı ve komplikasyonları | Anlatım,Soru-Cevap |
15 | Web tabanlı araştırma, yazılı kaynaklar | KBY hastasına yaklaşım Final Dönemi | Anlatım,Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Erek, E.(2010).Hekimler için Hemodiyaliz el kitabı. Erek Nefroloji |
Daurgidas, J.,Blake, PJ.,Ing TS.(2020).Diyaliz El Kitabı.(çev). Semra Bozfakıoğlu,Halil Yazıcı,Yaşar K. Çalışkan.5. Baskı. Güneş Tıp Kitapevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses theoretical field knowledge in practice
|
5 | |||||
2 |
Uses field terminology effectively
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Acts in accordance with the basic professional legal regulations related to the field.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Expresses social ethical values.
|
1 | |||||
2 |
Participates in quality management and processes
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communicates in a foreign language at a basic level.
|
0 | |||||
2 |
Applies changing techniques depending on the developing technology.
|
1 | |||||
3 |
Uses new tools depending on the developing technology.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Updates the competencies related to the field with the awareness of lifelong learning and develops himself/herself personally.
|
3 | |||||
2 |
Uses basic knowledge and skills related to the field.
|
3 | |||||
3 |
Interprets data related to the field.
|
5 | |||||
4 |
Evaluates the data related to the field.
|
5 | |||||
5 |
Identify and solve possible problems related to the field.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Works with other health disciplines.
|
1 | |||||
2 |
Prepares the dialysis machine for the procedure.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Performs patient follow-up in hemodialysis from start to finish.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
After dialysis, the machine is ready for use again.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 103 |
Genel Toplam | 103 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |