Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ADP101 | DİŞ HEKİMLİĞİ KLİNİK ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ I | 1 | 7 | 5 | 10 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ŞABO KESLER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ELİF ERTÜRK-Öğr.Gör. ELNAZ REZAFAR |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Diş Hekimi Klinik yardımcısının görev ve sorumluluklarının öğrenilmesi, klinikte kullanılan cihaz ve malzemelerin tanınmasını amaçlamaktadır. |
İçerik: | Oral Diagnoz ve Radyolojide Temel Kavramlar, hastanın radyografi için hazırlanması, oral cerrahinin temel ilkeleri, hastanın diş çekimine hazırlanması, ağız içi operasyonlarda asistans, kan ve tükrük izolasyonu, endodontinin tanımı ve temel prensipleri, endodonti hastasına yaklaşım, endodontik dolgu malzemelerinin yapısı ve hazırlanma süreçleri, restoratif diş hekimliğinin temel prensipler, dolgu malzemelerinin yapısı, çalışma şekilleri, uygulama öncesi hastanın hazırlanması, motivasyon eğitimini içermektededir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ağız ve Diş Sağlığı alanında eğitim alan öğrenciler alanında kullanılan mesleki kavramlara, kuramlara ve uygulamalara etkin bir biçimde hâkim olur. |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olur. |
Ağız ve Diş Sağlığı alanındaki temel kavramları anlama, Ağız ve Diş Sağlığı alanında kullanılan çağdaş yöntem ve teknolojileri kullanacak bilgi ve beceriye sahip olur. |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi alarak sorumluluk alır. |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılar. |
Öğrenimine aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olur. |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazışı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olur. |
Ağız ve Diş Sağlığı alanının gerektirdiği konularda yeterli alt yapıya sahip olur. |
Alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Diş asistanı kimdir,görevleri nelerdir? dört elli dişhekimliğine genel bir bakış ve kavramların tanımı | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Dişhekimliğinde röntgen kullanımı ve cihazların tanıtımı | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Dişhekimliğinde uygulanan anestezi ve basit diş çekimleri için hazırlık | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Komplikasyonlu diş çekimi ve çene cerrahilerinde kullanılan araç gereçler | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Endodontik tedaviye giriş | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Endodontik tedavide kullanılan modern aletler | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Restoratif tedaviye giriş | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Restoratif tedavi | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Dişhekimliğinde protetik tedavi | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Dişhekimliğinde gelişmiş yöntemlerle uygulanan protetik tedavi | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Dişhekimliğinde periodontoloji | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Dişhekimliğinde pedodonti | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Dişhekimliğinde ortodonti | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Dişhekimliğinde sterilizasyon ve Dezenfeksiyon | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Tanyeri H (2012) Ağız, Diş ve Çene Hastalıkları Atlası, Nobel kitap ev. |
Mehmet Ali Kılıçarslan, Dört Elli Diş Hekimliğinde Yardımcı Personel ve Klinik Yöntemi,Palme Yayıncılık |
Prof. Dr. Gülay Varlı Uzun(2016) ,Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerleri için Dört Elli Diş Hekimliği,Güneş Tıp Kitapevleri |
Nairn WİLSON and Stephen Dunne, Çeviri Editörü : Prof.Dr.A.Rüya Yazıcı, Hekimliğinde Klinik Uygulamalar El Kitabı |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Oral and Dental Health Program in the field, be able to have a basic level of theoretical knowledge.
|
4 | |||||
2 |
Will serve as the intermediate elements in the field of health sciences in the knowledge of medical terminology, to dominate and to gain competence in using.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Is related to the health sciences and technology access to information regarding the ways and means to gain competence in the use.
|
5 | |||||
2 |
Along with a team of physicians to work together in creating and acquiring competence.
|
5 | |||||
3 |
Priority including physicians, patients, colleagues and be able to communicate effectively with other sectors of society to gain competence.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
With regard to the field of recognition and related tools and equipment in the pursuit of technological advances to gain competence.
|
4 | |||||
2 |
To gain competence in computer skills.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To gain competence in applying the rules of hygiene.
|
5 | |||||
2 |
Aid to gain competence in practice.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
With regard to the field of history taking, files, etc. to prepare. To gain competence in handling of patient information.
|
4 | |||||
2 |
Adopting and applying ethical principles and professional values to qualify.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To qualify to be able to carry professional liability.
|
5 | |||||
2 |
To follow the profession's information to gain competence in acquiring the habit.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To gain proficiency in performing teamwork.
|
5 | |||||
2 |
The concept of lifelong learning and self-development to gain competence in acquiring.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Design and management practice, helpful staff training, effective working order, occupational diseases prevention methods, environmental protection, job security and to have information about quality management and to act according to these issues.
|
4 | |||||
2 |
Career ideas orally or in writing to the relevant individuals and organizations to express and oral and dental health of the national and international agenda irdeleyip possible to evaluate the results.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 10 | 140 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 250 |
Genel Toplam | 250 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 9,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 10,0 |