Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ADP108 |
DİŞ HEKİMLİĞİ MADDE VE ARAÇ GEREÇ BİLGİSİ |
2 |
3 |
2 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. ŞABO KESLER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Kullanılan maddeler ve gereçlerin özellikleri ve hazırlanmasını öğretmeyi amaçlamaktadır. Diş hekimliği kliniğinde kullanılan maddelerin; ağız ve diş sağlığı teknikeri olarak kimyasal, fiziksel yapıları, klinik ve laboratuar kullanımlarını sınıflayabilmek, karşılaştırabilmek ve değerlendirmeyi öğretmeyi amaçlamaktadır. |
İçerik: |
Maddelerin kimyasal yapıları,biyolojik etkileri,hangi araç’ın hangi tedavide kullanılacağını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Protetik diş tedavisinde kullanılan maddelerin kimyasal yapılarını ve biyolojik etkilerini bilerek kullanır. |
Maddelerin hazırlanmasını ve uygulama şekillerini öğrenir. |
Diş hekimliğinin tüm alanlarının özelliklerini ve yapılan tedavi türlerini kavrar. |
Pedodonti alanında kullanılan materyallerin kimyasal yapılarını ve biyolojik etkilerini bilerek kullanır. |
Ortodonti alanında kullanılan materyallerin kimyasal yapılarını ve biyolojik etkilerini bilerek kullanır. |
Endodonti alanında kullanılan materyallerin kimyasal yapılarını ve biyolojik etkilerini bilerek kullanır. |
Periodontoloji alanında kullanılan materyallerin kimyasal yapılarını ve biyolojik etkilerini bilerek kullanır. |
Cerrahi alanında kullanılan materyallerin kimyasal yapılarını ve biyolojik etkilerini bilerek kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
DİŞ HEKİMLİĞİNDE MADDE VE ARAÇ GEREÇ BİLGİSİNE GİRİŞ I |
Anlatım |
2 |
- |
DİŞ HEKİMLİĞİNDE MADDE VE ARA. GEREÇBİLGİSİNE GİRİŞ II |
Anlatım |
3 |
- |
ORAL DİAGNOZ VE RADYOLOJİDE KULLANILAN ARAÇ GEREÇLER |
Anlatım |
4 |
- |
AĞIZ DİŞ ÇENE HASTALIKLARI VE CERRAHİSİNDE KULLANILAN ARAÇ GEREÇLER I |
Anlatım |
5 |
- |
AĞIZ DİŞ ÇENE HASTALIKLARI VE CERRAHİSİNDE KULLANILAN ARAÇ GEREÇLER II |
Anlatım |
6 |
- |
ENDODONTİK TEDAVİDE KULLANILAN ARAÇ GEREÇLER |
Anlatım |
7 |
- |
PEDODONTİDE KULLANILAN ARAÇ GEREÇLER |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
PERİODONTOLOJİDE KULLANILAN ARAÇ GEREÇLER |
Anlatım |
10 |
- |
ORTODONTİDE KULLANILAN ARAÇ GEREÇLER |
Anlatım |
11 |
- |
DİŞ HEKİMLİĞİNDE KULLANILAN ÖLÇÜ MADDELERİ |
Anlatım |
12 |
- |
DİŞ HEKİMLİĞİNDE KULLANILAN ALÇI VE MUMLAR |
Anlatım |
13 |
- |
DİŞ HEKİMLİĞİNDE KULLANILAN SİMANLAR VE DİĞER MALZEMELER |
Anlatım |
14 |
- |
DİŞ HEKİMLİĞİNDE KULLANILAN SU BAZLI SİMANLAR VE DİĞER MALZEMELER |
Anlatım |
15 |
- |
GENEL TEKRAR |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Zaimoğlu, A., Can, G., Ersoy, A.E., Aksu, L.:1993; Diş Hekimliğinden maddeler Bilgisi.Ankara Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Yayınları, Ankara Üniversitesi Basımevi,Ankara. |
Aoki A, Sasaki KM, Watanabe H, Ishikawa I, Lasers in nonsurgical periodontal therapy. Periodontol 2004 |
Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi 2019 |
Ege Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi 2017 |
Hommez GMG, De Moor RJG, Braem M, Endodontic treatment performed by Flemish dentists. Part 2. Canal filling and decision making for referrals and treatment of apical periodontitis, International Endodontic Journal 2022 |
Journal of Biotechnology and Strategic Health Research 2019 |
Bayırlı, G. Endodontik Tedavi, İ.Ü. Yayınları, İstanbul, 1999 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Defines the basic concepts in the field of Oral and Dental Health Program.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Uses medical terminology in the field in which he/she will serve as an intermediate staff member.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Collaborates with the physician on a team.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Communicates effectively with patients, colleagues, and other segments of society, primarily physicians.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Knows tools and equipment related to his/her field and follows technological developments related to them.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Can gain proficiency in computer usage skills.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gains competence in applying hygiene rules.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Applies the processes of obtaining patient information, taking anamnesis and preparing patient files accurately and effectively.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Independently creates and implements care plans in oral and dental health services.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Recognizes professional ethics and legal regulations and explains the scope of professional responsibilities.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The concept of lifelong learning and self-development to gain competence in acquiring.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to express professional ideas to relevant individuals and institutions verbally or in writing, and to examine national and international agendas related to oral and dental health and evaluate possible outcomes.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
6 |
84 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
29 |
0 |
127 |
|
Genel Toplam |
127 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|