TR EN

MESLEKİ UYGULAMALAR I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ADP201 MESLEKİ UYGULAMALAR I 3 8 4 11

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ŞABO KESLER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ŞABO KESLER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Çocuk ve erişkin hastada restoratif, endodontik ve protetik diş tedavileri uygulamalarına hakim olmak, tedavi esnasında hekimi dört elle çalışma prensibine uygun şekilde asiste etmektir.
İçerik: Mesleki uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Hastaya uygulanacak farklı tedavilere uygun randevu zamanını ve süresini planlar.
Erişkin veya çocuk hasta tedavisinde hekimi asiste ederek çalışma prensibini uygular.
Vital bulguları manuel olarak alır.
Hekimi asiste eder.
Kullanılan malzemeleri sterilize eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Evrak Hazırlığı Öğrencinin oryantasyonunun tamamlanması. Uygulama
2 Okuma Klinik Uygulama Uygulama
3 Okuma Klinik Uygulama Uygulama
4 Okuma Klinik Uygulama Uygulama
5 Okuma Klinik Uygulama Uygulama
6 Okuma Klinik Uygulama Uygulama
7 Okuma Klinik Uygulama Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Okuma Klinik Uygulama Uygulama
10 Okuma Klinik Uygulama Uygulama
11 Okuma Klinik Uygulama Uygulama
12 Okuma Klinik Uygulama Uygulama
13 Okuma Klinik Uygulama Uygulama
14 Okuma Klinik Uygulama Uygulama
15 Okuma Klinik Uygulama Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

İstanbul Gelişim Üniversistesi Staj Yönetmeliği
Efeoğlu, C., Şengün Berber, E., Kılınç, G., & Kümbüloğlu, Ö. (2024). Ağız ve Diş Sağlığı Yardımcısı El Kitabı. Nobel Akademik Yayıncılık.
Scully, C., & Kalantzis, A. (2005). Oxford handbook of dental patient care. Oxford University Press.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Defines the basic concepts in the field of Oral and Dental Health Program.
4
2
Uses medical terminology in the field in which he/she will serve as an intermediate staff member.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collaborates with the physician on a team.
5
2
Communicates effectively with patients, colleagues, and other segments of society, primarily physicians.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Knows tools and equipment related to his/her field and follows technological developments related to them.
4
2
Can gain proficiency in computer usage skills.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gains competence in applying hygiene rules.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Applies the processes of obtaining patient information, taking anamnesis and preparing patient files accurately and effectively.
5
2
Independently creates and implements care plans in oral and dental health services.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognizes professional ethics and legal regulations and explains the scope of professional responsibilities.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The concept of lifelong learning and self-development to gain competence in acquiring.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to express professional ideas to relevant individuals and institutions verbally or in writing, and to examine national and international agendas related to oral and dental health and evaluate possible outcomes.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 9 126
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 10 140
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 30 0 277
Genel Toplam 277
Toplam İş Yükü / 25.5 10,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 11,0