Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ADP202 |
MESLEKİ UYGULAMALAR II |
4 |
8 |
4 |
13 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. ŞABO KESLER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Cerrahi, ortodonti, periodontoloji ve radyoloji bölümlerinde yapılacak olan tedavilere ait uygulamara, tedavi süresince kullanılacak bütün aletlere, bu aletlerin çalışma presiplerine hakim olarak hekimin yapılan tedaviye uygun olarak asiste edilmesini sağlamak. |
İçerik: |
1. Hasta randevu sisteminin organize edilmesi, Hasta bilgilerinin arşivlenmesi,Dişhekimliğinde kullanılan radyografiler, Cerrahi operasyona hazırlık. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Hasta kayılarını tutabilir |
Tedavi sırasında hekimi tedavi prensiplerine uygun olarak asiste eder. |
Hastaya uygulanacak farklı tedavilere uygun randevu zamanını ve süresini planlar. |
Vital bulguları manuel olarak alır. |
Kullanılan malzemeleri sterilize eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Evrak Hazırlığı |
Klinik Uygulama |
Uygulama |
2 |
Okuma |
Klinik Uygulama |
Uygulama |
3 |
Okuma |
Klinik Uygulama |
Uygulama |
4 |
Okuma |
Klinik Uygulama |
Uygulama |
5 |
Okuma |
Klinik Uygulama |
Uygulama |
6 |
Okuma |
Klinik Uygulama |
Uygulama |
7 |
Okuma |
Klinik Uygulama |
Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Okuma |
Klinik Uygulama |
Uygulama |
10 |
Okuma |
Klinik Uygulama |
Uygulama |
11 |
Okuma |
Klinik Uygulama |
Uygulama |
12 |
Okuma |
Klinik Uygulama |
Uygulama |
13 |
Okuma |
Klinik Uygulama |
Uygulama |
14 |
Okuma |
Klinik Uygulama |
Uygulama |
15 |
Okuma |
Klinik Uygulama |
Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
İstanbul Gelişi Üniversitesi Staj Yönergesi. |
Efeoğlu, C., Şengün Berber, E., Kılınç, G., & Kümbüloğlu, Ö. (2024). Ağız ve Diş Sağlığı Yardımcısı El Kitabı. Nobel Akademik Yayıncılık. |
Scully, C., & Kalantzis, A. (2005). Oxford handbook of dental patient care. Oxford University Press. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Defines the basic concepts in the field of Oral and Dental Health Program.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Uses medical terminology in the field in which he/she will serve as an intermediate staff member.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Collaborates with the physician on a team.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Communicates effectively with patients, colleagues, and other segments of society, primarily physicians.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Knows tools and equipment related to his/her field and follows technological developments related to them.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Can gain proficiency in computer usage skills.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gains competence in applying hygiene rules.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Applies the processes of obtaining patient information, taking anamnesis and preparing patient files accurately and effectively.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Independently creates and implements care plans in oral and dental health services.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Recognizes professional ethics and legal regulations and explains the scope of professional responsibilities.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The concept of lifelong learning and self-development to gain competence in acquiring.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to express professional ideas to relevant individuals and institutions verbally or in writing, and to examine national and international agendas related to oral and dental health and evaluate possible outcomes.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
10 |
140 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
10 |
140 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
1 |
20 |
20 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
30 |
0 |
301 |
|
Genel Toplam |
301 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
11,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
12,0 |
|