TR EN

BAŞ-BOYUN ANATOMİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SMP113 BAŞ-BOYUN ANATOMİSİ 1 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ŞABO KESLER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. SEBİLE BÜŞRA GÜLLÜOĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Yüz ve boyun bölgesindeki anatomik yapıları tanımak ve öğrenmek. Topografik olarak bu bölgelerde yer alan yapıların yerleşimlerini, diğer anatomik yapılarla olan ilişkisini anlamak ve açıklayabilmek, baş ve boyun bölgesinde yer alan potansiyel boşlukları tanımlamaktır.
İçerik: Tıbbi terimlerin türkçe anlamlarını incelemek, temel baş boyun anatomisini öğrenmektir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Baş ve boyun bölgesinin dışarıdan görünen yapılarını (kaslar, kemikler, damarlar, sinirler) tanımlar.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar ve değerlendirir.
Temel baş ve boyun anatomisini öğrenir.
Boyun bölgesindeki kasların isimlerini, görevlerini ve birbirleriyle ilişkilerini anlar.
Ağız boşluğunun yapısını, dilin, dişlerin, damak ve boğazın anatomik detaylarını anlar
Diş anatomisini öğrenir.
Neurocranium ve splanchnocranium kemiklerini ve birbirleriyle ilişkisini anlar.
Mimik kasları ve boyun kasları öğrenir ve anlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Araştırma Anatomi ve Tarihçe Konu anlatımı, Soru-Cevap
2 Literatür tarama, Araştırma Anatomiye Giriş ve Temel Kavramlar Konu anlatımı, Soru-Cevap
3 Literatür tarama, Araştırma Kafatası Anatomisi Konu anlatımı, Soru-Cevap
4 Literatür tarama, Araştırma Grup Çalışması-Labaratuar, Ödüllü Yarışma Konu anlatımı, Soru-Cevap
5 Literatür tarama, Araştırma Boyun Anatomisi Konu anlatımı, Soru-Cevap
6 Literatür tarama, Araştırma Yüz Anatomisi Konu anlatımı, Soru-Cevap
7 Literatür tarama, Araştırma Kranial Kavite Anatomisi Konu anlatımı, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Araştırma Grup Çalışması-Labaratuar Konu anlatımı, Soru-Cevap
10 Literatür tarama, Araştırma Nazal Fossa Anatomisi Konu anlatımı, Soru-Cevap
11 Literatür tarama, Araştırma Parotis ve Temporal Bölge Anatomisi Konu anlatımı, Soru-Cevap
12 Literatür tarama, Araştırma Oral Kavite Anatomisi Konu anlatımı, Soru-Cevap
13 Literatür tarama, Araştırma Grup Çalışması-Labaratuar, Ödüllü Yarışma Konu anlatımı, Soru-Cevap
14 Literatür tarama, Araştırma Temporomandibular Eklem Anatomisi Konu anlatımı, Soru-Cevap
15 Literatür tarama, Araştırma Genel Tekrar Konu anlatımı, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ders notları, PowerPoint sunumlar, tıbbi dergiler ve yayınlar
Her Yönüyle Anatomi, Prof. Dr. Yasin Arifoğlu, ISBN 978-605-4949-61-8
Netter Diş Hekimleri için Baş ve Boyun Anatomisi
Baş ve Boyun Anatomi Atlası,Yazar: Yazar: Eric W. Baker Çevirmen: Prof. Dr. Mustafa Büyükmumcu
Standring, S. (2008). Gray’s Anatomy. Fortieth Edition. Churchill Livingstone Elsevier. Spain.
İnsan anatomsi atlası Jordi VIGUÊ Çevirmen: Prof. Dr. Özkan Oğuz (2021)

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Oral and Dental Health Program in the field, be able to have a basic level of theoretical knowledge.
3
2
Will serve as the intermediate elements in the field of health sciences in the knowledge of medical terminology, to dominate and to gain competence in using.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Is related to the health sciences and technology access to information regarding the ways and means to gain competence in the use.
2
2
Along with a team of physicians to work together in creating and acquiring competence.
1
3
Priority including physicians, patients, colleagues and be able to communicate effectively with other sectors of society to gain competence.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
With regard to the field of recognition and related tools and equipment in the pursuit of technological advances to gain competence.
3
2
To gain competence in computer skills.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To gain competence in applying the rules of hygiene.
2
2
Aid to gain competence in practice.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
With regard to the field of history taking, files, etc. to prepare. To gain competence in handling of patient information.
2
2
Adopting and applying ethical principles and professional values ​​to qualify.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To qualify to be able to carry professional liability.
2
2
To follow the profession's information to gain competence in acquiring the habit.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To gain proficiency in performing teamwork.
2
2
The concept of lifelong learning and self-development to gain competence in acquiring.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Design and management practice, helpful staff training, effective working order, occupational diseases prevention methods, environmental protection, job security and to have information about quality management and to act according to these issues.
4
2
Career ideas orally or in writing to the relevant individuals and organizations to express and oral and dental health of the national and international agenda irdeleyip possible to evaluate the results.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 3 3 9
Ödev 14 3 42
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 3 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 3 9
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 52 0 152
Genel Toplam 152
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0