Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ADP211 |
KORUYUCU DİŞ HEKİMLİĞİ YARDIMCILIĞI |
3 |
2 |
2 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. ŞABO KESLER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. SEBİLE BÜŞRA GÜLLÜOĞLU |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Diş hekimi klinik yardımcısının görev ve sorumluluklarının öğrenilmesi ile klinikte kullanılan cihaz ve malzemelerin tanınmasını amaçlamaktadır. |
İçerik: |
Mesleğe giriş, klinik yardımcının görev ve sorumluluklarınının, diagnoz ile oral radyografi cihazlarının, genel anestezi uygulamalarının, cerrahi, protetik ve ortodontik tedavilerin temel ilkeleri ve kullanılan malzemelerin tanıtılmasıdır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Mesleğe giriş, klinik yardımcının görev ve sorumluluklarını öğrenir. |
Diagnoz ile oral radyografi cihazlarını öğrenir. |
Diş hekimliğinde genel anestezi uygulamalarını öğrenir. |
Cerrahi, protetik ve ortodontik tedavilerin temel ilkelerini ve kullanılan malzemeleri öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Mesleğe giriş ve temel ilkeler, klinik yardımcının görev ve sorumlulukları |
- |
2 |
- |
Diagnoz nedir? Anamnez, muayene türleri, muayene takımı |
- |
3 |
- |
Oral radyolojinin tanımı, oral radyografi cihazları ve bölümleri |
- |
4 |
- |
Oral radyolojinin tanımı, oral radyografi cihazları ve bölümleri |
- |
5 |
- |
Çekim aletleri ve yardımcı cerrahi ekipman |
- |
6 |
- |
Diş hekimliğinde genel anestezi uygulamaları |
- |
7 |
- |
Protetik diş tedavisinin temel ilkeleri |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Protetik diş tedavisinin temel ilkeleri |
- |
10 |
- |
Hareketli ve Sabit Protezler |
- |
11 |
- |
Protez hastalarında bilgilendirme, takip ve eğitim |
- |
12 |
- |
Ortodontinin temel prensipleri |
- |
13 |
- |
Ortodontik modeller, hareketli ve sabit ortodontik apareyler |
- |
14 |
- |
Ortodontik aparey kullanma ve hijyen eğitimi |
- |
15 |
- |
Genel Tekrar |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Kılıçarslan, M.A., Dört Elli Diş Hekimliğinde Yardımcı Personel ve Klinik Yönetimi, Palme Yayıncılık, 2013 |
Uzel, İ., Ortodonti, Hatipoğlu Yayınları, Ankara, 1993 |
Mehmet Ali Kılıçarslan, Dört Elli Diş Hekimliğinde Yardımcı Personel ve Klinik Yönetimi, Palme Yayıncılık |
Gülay Varlı Uzun, Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerleri için Dört Elli Diş Hekimliği, Güneş Tıp Kitapevleri |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Oral and Dental Health Program in the field, be able to have a basic level of theoretical knowledge.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Will serve as the intermediate elements in the field of health sciences in the knowledge of medical terminology, to dominate and to gain competence in using.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Is related to the health sciences and technology access to information regarding the ways and means to gain competence in the use.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Along with a team of physicians to work together in creating and acquiring competence.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Priority including physicians, patients, colleagues and be able to communicate effectively with other sectors of society to gain competence.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
With regard to the field of recognition and related tools and equipment in the pursuit of technological advances to gain competence.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
To gain competence in computer skills.
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To gain competence in applying the rules of hygiene.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Aid to gain competence in practice.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
With regard to the field of history taking, files, etc. to prepare. To gain competence in handling of patient information.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Adopting and applying ethical principles and professional values to qualify.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To qualify to be able to carry professional liability.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
To follow the profession's information to gain competence in acquiring the habit.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To gain proficiency in performing teamwork.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
The concept of lifelong learning and self-development to gain competence in acquiring.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Design and management practice, helpful staff training, effective working order, occupational diseases prevention methods, environmental protection, job security and to have information about quality management and to act according to these issues.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Career ideas orally or in writing to the relevant individuals and organizations to express and oral and dental health of the national and international agenda irdeleyip possible to evaluate the results.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
2 |
28 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
3 |
2 |
6 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
4 |
2 |
8 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
51 |
0 |
100 |
|
Genel Toplam |
100 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|