TR EN

ELEKTRONİK DEVRELER DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BCP203 ELEKTRONİK DEVRELER 3 4 3 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ALEYNA ÇAVDAR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. MEHMET GÖL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Elektrik ve elektromanyetizma; akım, gerilim; direnç ve güç; seri ve karışık paralel devreleri tanır
İçerik: Alternatif akım devreleri; rezistif; kapasitif; endüktif; RL, RC, LC ve enerji üretim sistemleri; yıldız ve üçgen bağlantıları; güç ilişkileri; thevenin, norton teoremler; RC, RL devreler, DC kaynaklar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Alternatif akım devreleri; rezistif; kapasitif; endüktif kavramlarını bilir
RL, RC, LC ve enerji üretim sistemleri; yıldız ve üçgen bağlantıları tanır
Güç elektroniği devrelerini analiz eder
Alternatif ve doğru akım devrelerini tasarlar

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Yarıiletken uygulamaları -
2 - Yarıiletken uygulamaları -
3 - Diyotlar ve diyot devreleri uygulamaları, -
4 - Diyotlar ve diyot devreleri uygulamaları, -
5 - Yarım, orta uçlu tam dalga doğrultma devreleri, hesapları -
6 - Yarım, orta uçlu tam dalga doğrultma devreleri, hesapları -
7 - Köprü doğrultma devreleri, uygulamaları, -
8 - ARA SINAV -
9 - Köprü doğrultma devreleri, uygulamaları, -
10 - Filtreler ve tasarımı, -
11 - Filtreler ve tasarımı, -
12 - Zener diyot uygulamaları, hesapları, -
13 - Diyotların kırpıcı, katlayıcı olarak kullanılmaları -
14 - Varikap diyotlar, uygulamaları, kullanım alanları -
15 - Varikap diyotlar, uygulamaları, kullanım alanları -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

James J. Brophy, (2009) Temel Elektronik, Bilim Yayınevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
a
4
2
With regard to the field of biomedical equipment technology seminars, conferences, congresses, symposia, etc.. participate in activities.
1
3
Biomedical Devices in the electrical, electronic and electromechanical systems can recognize, may resolve failures; can provide continuity.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Decisions, actions and behaviors related to business and management in the field may have the ability to use the knowledge gained.
4
2
Biomedical Equipment Technology in the field of data analysis, interpretation and evaluation skills may have.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Internet search engines and components with Office programs, written and oral communication, report preparation techniques, communications may use their foreign language skills and professional.
1
2
Biomedical Device equivalent circuit approach in the analysis of logic and experimental approach to identify equivalent circuit elements can use the methods of measurement and control.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The knowledge and skills to critically evaluate them.
4
2
Using the information and skills to design small-scale biomedical project, report writing and drawing with a computer can perform.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Independent study to decide, disciplinary and interdisciplinary teams can work.
1
2
The obligations can be fulfilled successfully and correctly.
1
3
Professional ethics and quality and safety awareness may have.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Understanding of the importance of lifelong learning, scientific and technological developments and constantly improves itself by watching.
1
2
Global problems conscious individuals may not follow.
0
3
Biomedical equipment technicians to follow the profession's habit recoverable information.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Purchase of medical devices in a hospital environment, maintenance and user training related issues can establish the necessary technical contact.
0
2
Hospital staff can communicate correctly with.
0
3
Office program components are used effectively in health institutions.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Infections of medical devices, strilizasyo the medical waste and safety rules can play in the functioning of the hospital.
2
2
Specific terminology is dominated by health institutions.
2
3
By internalizing the work ethics and to behave around universal ethical knows that.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 11 1 11
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 77
Genel Toplam 77
Toplam İş Yükü / 25.5 3
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0