Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BCP104 | TEKNİK SERVİS ORGANİZASYONU | 2 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MEHMET GÖL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Biyomedikal teknik servisleri ve kalibrasyon laboratuvarlarının işleyişleri, tıbbi cihaz yönetimi sürecinde kullanılan araçların öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Biyomedikal teknikeri görev ve sorumlulukları, teknik servis birimleri ve kalibrasyon laboratuvarlarının işleyişleri, tıbbi cihazların yönetilmesindeki süreçlerini içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Biyomedikal Teknik Servis Hizmetlerini yürütebilir |
Risk önleme faaliyetlerini yürütebilir |
Biyomedikal alanındaki akreditasyon, yönetmelik ve standartları bilir |
TİTCK ve Türkak dokümanları ve yönetmeliklerinin güncel içeriklerini bilir |
Biyomedikal teknolojisinin tanımını ve ilişkide olduğu diğer disiplinleri bilir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Biyomedikal teknik servis ve hastane biyomedikal birimlerinin tanımı, güncel durumu, bağlantılı disiplinler ve uzmanlık alanları. Biyomedikal cihaz teknikerinin çalışma alanları, görev ve sorumlulukları. Teknik servis birimi ve kalibrasyon laboratuvar işleyişleri hakkında genel bilgilendirme. | - |
2 | - | Kalibrasyon laboratuvarları ve medikal metroloji. | - |
3 | - | Kalibrasyon laboratuvarları ve tıbbi cihazlarda elektriksel güvenlik. | - |
4 | - | Biyomedikal teknik servislerinin işleyişi, çalışanlar ve görevleri, hastane hiyerarşisindeki yeri, bölümde kullanılan eşyalar ve standartlar | - |
5 | - | Özelleşmiş teknik servis hizmetleri ve solunum sistemleri. | - |
6 | - | Özelleşmiş teknik servis hizmetleri ve Laboratuvar sistemleri | - |
7 | - | Genel tekrar, tecrübe aktarımı. | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Biyomedikal bilgi sistemleri ve modülleri. | - |
10 | - | Radyoloji bilgi sistemleri ve modülleri. | - |
11 | - | Tıbbi Cihaz yönetimi, arıza, bakım ve kalibrasyon planlama | - |
12 | - | Tıbbi Cihaz yönetimi, ulusal yönetmelikler, kullanılan diğer doküman, form ve prosedürler. | - |
13 | - | Tıbbi Cihaz yönetimi, ihtiyaç belirleme, satın alma, şartname hazırlama, muayene etme işlemleri | - |
14 | - | Tıbbi cihazların depolanması ve stok yönetimi | - |
15 | - | Ameliyathane ve MSÜ özel durumları. Genel tekrar, tecrübe aktarımı. | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
W.Charney, Handbook of Modern Hospital Safety, CRC Press, Taylor & Francis Group, 2010. |
Raghbir Singh Khandpur, “Compendium of Biomedical Instrumentation”, John Wiley & Sons, 2020, isbn: 9781119288121,1119288126 |
İrfan Karagöz, Osman Eroğul, “Tıbbi Cihaz Sistemleri ve Klinik Mühendisliği” Biyomedikal Mühendisliğinin Temelleri, Nobel Akademik Yayıncılık, 2014, ISBN: 978-605-133-943-6. |
Musa Hakan Asyalı, Sadık Kara, Bülent Yılmaz, “Biyomedikal Mühendisliğinin Temelleri”, Nobel Yayıncılık, 2014, isbn: 9786051339436 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
a
|
3 | |||||
2 |
With regard to the field of biomedical equipment technology seminars, conferences, congresses, symposia, etc.. participate in activities.
|
3 | |||||
3 |
Biomedical Devices in the electrical, electronic and electromechanical systems can recognize, may resolve failures; can provide continuity.
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Decisions, actions and behaviors related to business and management in the field may have the ability to use the knowledge gained.
|
0 | |||||
2 |
Biomedical Equipment Technology in the field of data analysis, interpretation and evaluation skills may have.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Internet search engines and components with Office programs, written and oral communication, report preparation techniques, communications may use their foreign language skills and professional.
|
2 | |||||
2 |
Biomedical Device equivalent circuit approach in the analysis of logic and experimental approach to identify equivalent circuit elements can use the methods of measurement and control.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The knowledge and skills to critically evaluate them.
|
5 | |||||
2 |
Using the information and skills to design small-scale biomedical project, report writing and drawing with a computer can perform.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Independent study to decide, disciplinary and interdisciplinary teams can work.
|
3 | |||||
2 |
The obligations can be fulfilled successfully and correctly.
|
1 | |||||
3 |
Professional ethics and quality and safety awareness may have.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Understanding of the importance of lifelong learning, scientific and technological developments and constantly improves itself by watching.
|
5 | |||||
2 |
Global problems conscious individuals may not follow.
|
5 | |||||
3 |
Biomedical equipment technicians to follow the profession's habit recoverable information.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Purchase of medical devices in a hospital environment, maintenance and user training related issues can establish the necessary technical contact.
|
5 | |||||
2 |
Hospital staff can communicate correctly with.
|
3 | |||||
3 |
Office program components are used effectively in health institutions.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Infections of medical devices, strilizasyo the medical waste and safety rules can play in the functioning of the hospital.
|
0 | |||||
2 |
Specific terminology is dominated by health institutions.
|
0 | |||||
3 |
By internalizing the work ethics and to behave around universal ethical knows that.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 9 | 2 | 18 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 76 |
Genel Toplam | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |