TR EN

TEMEL MATEMATİK I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MAT119 TEMEL MATEMATİK I 1 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MEHMET GÖL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ALEYNA ÇAVDAR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu derste öğrencilere, temel matematik bilgisi ile matematik problemlerinin çözümü için uygulama becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Sayı kavramları, denklemler, eşitsizlikler, bölünebilme kuralları, basamak kavramı, ebob-ekok, faktöriyel, üslü ve köklü sayılar, çarpanlara ayırma, özdeşlik, problem ve mesleki istatistik uygulaması konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bir matematiksel problemin yapısını analiz eder ve çözüm yollarını değerlendirir.
Mesleğinde cebirsel uygulamalar yapar.
Problemleri çözerken yapılan işlemlerin doğruluğunu değerlendirir.
Temel matematiksel formülleri ve işlemleri günlük hayattaki problemlere uygular.
Temel matematiksel kavramları ve teorileri açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Doğal sayılar ve dört işlem -
2 - Rasyonel sayılar -
3 - Denklemler ve eşitsizlikler -
4 - Bölünebilme kuralları -
5 - Basamak kavramı ve asal sayılar -
6 - Ebob-ekok -
7 - Genel tekrar -
8 - ARA SINAV -
9 - Faktöriyel -
10 - Üslü sayılar -
11 - Köklü sayılar -
12 - Çarpanlara ayırma -
13 - Fonksiyonlar -
14 - Özdeşlikler -
15 - Problemler ve Mesleki istatistik uygulamaları -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Yüksel Kargacı, (2020), Temel Matematik
Serge Lang (1988), Basic Mathematics, Springer

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
a
3
2
With regard to the field of biomedical equipment technology seminars, conferences, congresses, symposia, etc.. participate in activities.
2
3
Biomedical Devices in the electrical, electronic and electromechanical systems can recognize, may resolve failures; can provide continuity.
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Decisions, actions and behaviors related to business and management in the field may have the ability to use the knowledge gained.
3
2
Biomedical Equipment Technology in the field of data analysis, interpretation and evaluation skills may have.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Internet search engines and components with Office programs, written and oral communication, report preparation techniques, communications may use their foreign language skills and professional.
1
2
Biomedical Device equivalent circuit approach in the analysis of logic and experimental approach to identify equivalent circuit elements can use the methods of measurement and control.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The knowledge and skills to critically evaluate them.
2
2
Using the information and skills to design small-scale biomedical project, report writing and drawing with a computer can perform.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Independent study to decide, disciplinary and interdisciplinary teams can work.
1
2
The obligations can be fulfilled successfully and correctly.
2
3
Professional ethics and quality and safety awareness may have.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Understanding of the importance of lifelong learning, scientific and technological developments and constantly improves itself by watching.
2
2
Global problems conscious individuals may not follow.
2
3
Biomedical equipment technicians to follow the profession's habit recoverable information.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Purchase of medical devices in a hospital environment, maintenance and user training related issues can establish the necessary technical contact.
1
2
Hospital staff can communicate correctly with.
1
3
Office program components are used effectively in health institutions.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Infections of medical devices, strilizasyo the medical waste and safety rules can play in the functioning of the hospital.
2
2
Specific terminology is dominated by health institutions.
2
3
By internalizing the work ethics and to behave around universal ethical knows that.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 1 12
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 15 15
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 77
Genel Toplam 77
Toplam İş Yükü / 25.5 3
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0