Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MAT112 | TEMEL MATEMATİK II | 2 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MEHMET GÖL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Ortaöğretim düzeyinde edinilen fonksiyon, dizi, trigonometri, logaritma ve parabol kavramlarını detaylı olarak ele almak ve uygulamaları ile öğretmek |
İçerik: | Bu ders ikinci derece denklemleri,grafikleri, polinom fonksiyonlarını, özel tanımlı fonksiyonları, logaritma fonksiyonunu, matris ve Determinant, Lineer denklem sistemleri ve çözüm yöntemleri, trigonometri uygulamalarını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sayı sistemleri, üslü ve köklü çokluklar, mutlak değeri, bilir |
Diferansiyel kavramını öğrenir |
Limit kavramını öğrenir ve analiz eder. |
Diferansiyel ve entegrasyon problemlerine giriş yapar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Özel Tanımlı Fonksiyonlar | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim |
2 | Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Polinom Fonksiyonları | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim |
3 | Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Polinomlar | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim |
4 | Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | İkinci ve Üçüncü Derece Denklemler | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim |
5 | Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Parabol | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim |
6 | Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Trigonometri | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim |
7 | Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Trigonometrik Fonksiyonlar | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Trigonometrik Denklemler | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim |
10 | Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Üstel Fonksiyonlar ve Logaritma | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim |
11 | Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Logaritma Fonksiyonu | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim |
12 | Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Matrisler - Determinanlar | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim |
13 | Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Lineer Denklem Sistemleri | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim |
14 | Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Toplam - Çarpım Semboleri ile İşlemler - Diziler - Seriler | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim |
15 | Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Diziler - Seriler | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Başay,İ.B. ve Öztürk,M.(2019). Acil Matematik AYT Soru Bankası. Acil Yayınları. ISBN:978-605-686-733-0. Yeni Mahalle/Ankara |
Balcı, M.(2014). Çözümlü Matematik Analiz Problemleri-2. Sürat Üniversite Yayınları TS EN ISO 9001:2008 SER NU.:300-01. Gaziemir/İzmir |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
a
|
2 | |||||
2 |
With regard to the field of biomedical equipment technology seminars, conferences, congresses, symposia, etc.. participate in activities.
|
1 | |||||
3 |
Biomedical Devices in the electrical, electronic and electromechanical systems can recognize, may resolve failures; can provide continuity.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Decisions, actions and behaviors related to business and management in the field may have the ability to use the knowledge gained.
|
2 | |||||
2 |
Biomedical Equipment Technology in the field of data analysis, interpretation and evaluation skills may have.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Internet search engines and components with Office programs, written and oral communication, report preparation techniques, communications may use their foreign language skills and professional.
|
1 | |||||
2 |
Biomedical Device equivalent circuit approach in the analysis of logic and experimental approach to identify equivalent circuit elements can use the methods of measurement and control.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The knowledge and skills to critically evaluate them.
|
3 | |||||
2 |
Using the information and skills to design small-scale biomedical project, report writing and drawing with a computer can perform.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Independent study to decide, disciplinary and interdisciplinary teams can work.
|
2 | |||||
2 |
The obligations can be fulfilled successfully and correctly.
|
3 | |||||
3 |
Professional ethics and quality and safety awareness may have.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Understanding of the importance of lifelong learning, scientific and technological developments and constantly improves itself by watching.
|
2 | |||||
2 |
Global problems conscious individuals may not follow.
|
3 | |||||
3 |
Biomedical equipment technicians to follow the profession's habit recoverable information.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Purchase of medical devices in a hospital environment, maintenance and user training related issues can establish the necessary technical contact.
|
5 | |||||
2 |
Hospital staff can communicate correctly with.
|
3 | |||||
3 |
Office program components are used effectively in health institutions.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Infections of medical devices, strilizasyo the medical waste and safety rules can play in the functioning of the hospital.
|
3 | |||||
2 |
Specific terminology is dominated by health institutions.
|
4 | |||||
3 |
By internalizing the work ethics and to behave around universal ethical knows that.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 8 | 2 | 16 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 26 | 0 | 76 |
Genel Toplam | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |