Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BCP215 | YAZ STAJI | 3 | 0 | 0 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MEHMET GÖL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilerin akademik ders programı dışında ve eğitimlerine katkıda bulunacak şekilde pratik, teknik ,idari bilgi-tecrübe kazanmaları ve iş hayatını, işçi-işveren ilişkilerini tanımalarıdır. |
İçerik: | Öğrencilerin Biyomedikal teknikerliği yaşamını tanıması, teorik almış olduğu bilgilerin pratik uygulamalarla pekiştirilmesi, ülkemizdeki sağlık kuruluşlarını tanıması, sağlık düzeyi hakkında fikir sahibi olmasını sağlamakla beraber öğrenciye uzmanlık alanı seçiminde yardımcı olmasına, problemler ve çözüm yaklaşımları konularında gözlem yapıp fikir sahibi olmasını sağlar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Teorik almış olduğu bilgilerin pratik uygulamalarla pekiştirir |
Bakım Arıza konularında pratik yapar |
Kalibrasyon pratiği yapar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Yerinde uygulama yapılacak kurum ile üniversite arasındaki bürokratik işlemlerin tamamlanması | - |
2 | - | Öğrencinin oryantasyonunun tamamlanması | - |
3 | - | Alanı ile ilgili laboratuvar araç, alet ve cihazların tanıtılması | - |
4 | - | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmanın yürütülmesi | - |
5 | - | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alınması | - |
6 | - | Alanında edinilen temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirilmesi | - |
7 | - | Alanında edinilen temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirilmesi | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerinin belirlenmesi ve karşılanabilmesi | - |
10 | - | Alınan derslerin uygulamalarla ilişkisini kurulması ve uygulamalarda karşılaşılan sorunların programda okutulan derslerle karşılanması | - |
11 | - | Alınan derslerin uygulamalarla ilişkisini kurulması ve uygulamalarda karşılaşılan sorunların programda okutulan derslerle karşılanması | - |
12 | - | Alanı ile ilgili konularda sahip olunan temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerin yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarılması | - |
13 | - | Alanı ile ilgili konularda sahip olunan temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerin yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarılması | - |
14 | - | Uygulamada karşılaşılabilecek sorunların çözümü için rapor hazırlanması | - |
15 | - | Uygulamada karşılaşılabilecek sorunların çözümü için rapor hazırlanması | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Hastanenin/Firmanın kaynakları Cihazların Maintenance Manual kitapçıkları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
a
|
5 | |||||
2 |
With regard to the field of biomedical equipment technology seminars, conferences, congresses, symposia, etc.. participate in activities.
|
4 | |||||
3 |
Biomedical Devices in the electrical, electronic and electromechanical systems can recognize, may resolve failures; can provide continuity.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Decisions, actions and behaviors related to business and management in the field may have the ability to use the knowledge gained.
|
5 | |||||
2 |
Biomedical Equipment Technology in the field of data analysis, interpretation and evaluation skills may have.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Internet search engines and components with Office programs, written and oral communication, report preparation techniques, communications may use their foreign language skills and professional.
|
4 | |||||
2 |
Biomedical Device equivalent circuit approach in the analysis of logic and experimental approach to identify equivalent circuit elements can use the methods of measurement and control.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The knowledge and skills to critically evaluate them.
|
5 | |||||
2 |
Using the information and skills to design small-scale biomedical project, report writing and drawing with a computer can perform.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Independent study to decide, disciplinary and interdisciplinary teams can work.
|
4 | |||||
2 |
The obligations can be fulfilled successfully and correctly.
|
4 | |||||
3 |
Professional ethics and quality and safety awareness may have.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Understanding of the importance of lifelong learning, scientific and technological developments and constantly improves itself by watching.
|
4 | |||||
2 |
Global problems conscious individuals may not follow.
|
4 | |||||
3 |
Biomedical equipment technicians to follow the profession's habit recoverable information.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Purchase of medical devices in a hospital environment, maintenance and user training related issues can establish the necessary technical contact.
|
5 | |||||
2 |
Hospital staff can communicate correctly with.
|
5 | |||||
3 |
Office program components are used effectively in health institutions.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Infections of medical devices, strilizasyo the medical waste and safety rules can play in the functioning of the hospital.
|
5 | |||||
2 |
Specific terminology is dominated by health institutions.
|
4 | |||||
3 |
By internalizing the work ethics and to behave around universal ethical knows that.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 1 | 14 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 5 | 8 | 40 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 21 | 0 | 56 |
Genel Toplam | 56 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |