TR EN

ÇOCUK VE OYUN DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGP108 ÇOCUK VE OYUN 2 3 3 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MERVE MERCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile öğrenciye çocuğun gelişimi ve eğitiminde oyunun yeri, önemi ve kuramsal temeline ilişkin bilgi kazandırılması ve oyun etkinliklerini etkili bir biçimde uygulayabilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Ders içeriği oyunun tanımı ve özellikleri, oyun ve çocuk gelişimi, oyun türleri, oyun materyalleri, oyun etkinliklerinin planlanması konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Oyunu tanımlar ve özelliklerini açıklar.
Oyun ile ilgili kuramları bilir ve açıklar.
Oyunun çocuk gelişimi ve eğitimindeki önemini tartışır.
Oyunun çocuğun gelişimine olan katkılarını açıklar.
Çocuğun oyununu destekleyecek materyaller geliştirir.
Çocuğun oyun gelişimini değerlendirir.
Çocuğun gelişimine uygun oyun etkinliği planlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Okuma Dersin tanıtımı, oyunun önemi ve tarihçesi Anlatım, Soru-Cevap
2 Literatür Okuma Oyun Kuramları Anlatım, Soru-Cevap
3 Literatür Okuma Oyun Gelişimi Anlatım, Soru-Cevap
4 Literatür Okuma Oyun Türleri ve Oyun Alanları Anlatım, Soru-Cevap
5 Literatür Okuma Oyunun Bilişsel Gelişim ve Dil Gelişimi Üzerindeki Etkisi Anlatım, Soru-Cevap
6 Literatür Okuma Oyunun Motor Gelişim ve Sosyal-Duygusal Gelişim Üzerindeki Etkisi Anlatım, Soru-Cevap
7 Literatür Okuma Oyuncaklar Anlatım, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Okuma Çocuğu Tanıma Tekniği Olarak Oyun Anlatım, Soru-Cevap
10 Literatür Okuma Özel Gereksinimli Çocuklar ve Oyun Anlatım, Soru-Cevap
11 Literatür Okuma Oyun Etkinliğinde Planlama ve Uygulama Anlatım, Soru-Cevap
12 Literatür Okuma Ebeveynlerin Çocuk Oyunlarındaki Rolü Anlatım, Soru-Cevap
13 Literatür Okuma Oyun Etkinliklerinde Öğretmenlerin Rolü Anlatım, Soru-Cevap
14 Literatür Okuma Oyun Terapisi Anlatım, Uygulama
15 Literatür Okuma Oyun uygulamaları Anlatım, Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ayşe Belgin Aksoy (Ed.) (2019). Okul Öncesi Eğitimde Oyun. Hedef Yayıncılık.
Önder, A., ve Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme. Ankara: Nobel.
Lillemyr, O. F. (2009). Taking play seriously: Children and play in early childhood education–An exciting challenge. IAP.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Child Development in related fields also have knowledge of regulations and procedures to be.
5
2
Preschool special education on the topics of education and comprehension skills required to win.
4
3
Explains the developmental periods, psychological, cognitive and social development processes of normally developing children and children with special needs.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
About child development and education requirements of their profession may realize.
4
2
Child development and learning methods and techniques on the training can be explained.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies potential problems related to child development and plans the necessary research for these problems.
4
2
Critically evaluates the programs implemented in pre-school education institutions.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Implements educational programs and activities that support the development of preschool children.
3
2
Plans and implements an appropriate education program for children aged 0-6, taking into account the developmental characteristics of children in pre-school and special education.
3
3
Knows childhood diseases and provides first aid in situations requiring emergency intervention.
0
4
Have the ability to communicate effectively with children.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takes joint and individual responsibilities in interdisciplinary studies on Child Development.
3
2
Uses knowledge, skills and competencies in the field of child development with a professional approach, in light of ethical principles and in accordance with legal frameworks.
4
3
He/she carries out a given task independently, using his/her basic knowledge about child development.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Develops an attitude and attitude that is open to learning regarding lifelong personal and professional development.
4
2
Evaluates the basic knowledge and skills acquired in the field of child development with a critical approach.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she shares his/her thoughts and solution suggestions regarding the problems with experts and non-experts on the subjects related to his/her field.
3
2
Informs relevant individuals and institutions by using the basic knowledge and skills he/she has on issues related to child development; conveys his/her thoughts and solution suggestions for problems in written and verbal form.
3
3
He/she is sensitive to the events on the agenda of society and the world in his/her field and follows the developments.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Develop creative thinking skills.
4
2
Ability to work in collaboration with other disciplines has the experience.
3
3
External appearance, demeanor, attitude and behavior exemplifies the community.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 6 2 12
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 72
Genel Toplam 72
Toplam İş Yükü / 25.5 2,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0