PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
---|
BİLGİ |
Kurumsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1
Çocuk gelişimi ile ilgili alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda da bilgi sahibi olur.
|
2
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim konularına ilişkin kavramları açıklar.
|
3
Normal gelişim gösteren ve özel gereksinimli çocukların gelişimsel dönemleri, psikolojik, bilişsel ve sosyal gelişim süreçlerini açıklar.
|
4
Çocuk Gelişimi ve eğitimi konusunda mesleğinin profesyonel gerekliliklerinin farkına varır.
|
5
Çocuk gelişimi ve eğitimi konusunda öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar.
|
BİLGİ |
---|
Kurumsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1
Çocuk gelişimi ile ilgili potansiyel sorunları belirler ve bunlar için gerekli araştırmaları planlar.
|
2
Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan programları eleştirel olarak değerlendirir.
|
3
Ailelerle ve toplumla etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar.
|
4
Okul öncesi eğitim ve özel eğitimdeki 0-6 yaş çocukların gelişim özelliklerini dikkate alarak çocuğa uygun eğitim programını planlar ve uygular.
|
5
Çocukluk dönemi hastalıklarını bilir, acil müdahale gerektiren durumlarda ilk yardım yapar.
|
6
Çocuklarla etkili iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
YETKİNLİKLER |
---|
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1
Çocuk Gelişimi ile ilgili disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar alır.
|
2
Çocuk gelişimi alanındaki bilgi, beceri ve yetkinliklerini profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında yasal çerçevelere uygun olarak kullanır.
|
3
Çocuk gelişimi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
Öğrenme Yetkinliği |
---|
1
Yaşam boyu kişisel ve mesleki gelişimi ile ilgili öğrenmeye açık bir tutum ve tavır geliştirir.
|
2
Çocuk gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
---|
1
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
2
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
|
3
Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
---|
1
Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir.
|
2
Diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilme deneyimine sahiptir.
|
3
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
---|
1
Çocuk gelişimi ile ilgili alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda da bilgi sahibi olur.
|
2
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim konularına ilişkin kavramları açıklar.
|
3
Normal gelişim gösteren ve özel gereksinimli çocukların gelişimsel dönemleri, psikolojik, bilişsel ve sosyal gelişim süreçlerini açıklar.
|
4
Çocuk Gelişimi ve eğitimi konusunda mesleğinin profesyonel gerekliliklerinin farkına varır.
|
5
Çocuk gelişimi ve eğitimi konusunda öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar.
|
6
Çocuk gelişimi ile ilgili potansiyel sorunları belirler ve bunlar için gerekli araştırmaları planlar.
|
7
Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan programları eleştirel olarak değerlendirir.
|
8
Ailelerle ve toplumla etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar.
|
9
Okul öncesi eğitim ve özel eğitimdeki 0-6 yaş çocukların gelişim özelliklerini dikkate alarak çocuğa uygun eğitim programını planlar ve uygular.
|
10
Çocukluk dönemi hastalıklarını bilir, acil müdahale gerektiren durumlarda ilk yardım yapar.
|
11
Çocuklarla etkili iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
12
Çocuk Gelişimi ile ilgili disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar alır.
|
13
Çocuk gelişimi alanındaki bilgi, beceri ve yetkinliklerini profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında yasal çerçevelere uygun olarak kullanır.
|
14
Çocuk gelişimi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
15
Yaşam boyu kişisel ve mesleki gelişimi ile ilgili öğrenmeye açık bir tutum ve tavır geliştirir.
|
16
Çocuk gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
17
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
18
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
|
19
Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler.
|
20
Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir.
|
21
Diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilme deneyimine sahiptir.
|
22
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
|
BİLGİ | ||
---|---|---|
Kuramsal, Olgusal | ||
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini tanımlar.
Sağlık alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanında temel düzeyde bilgiye sahiptir.
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir.
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir.
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini tanımlar.
Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
|
Çocuk gelişimi ile ilgili alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda da bilgi sahibi olur.
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim konularına ilişkin kavramları açıklar.
Normal gelişim gösteren ve özel gereksinimli çocukların gelişimsel dönemleri, psikolojik, bilişsel ve sosyal gelişim süreçlerini açıklar.
Çocuk Gelişimi ve eğitimi konusunda mesleğinin profesyonel gerekliliklerinin farkına varır.
Çocuk gelişimi ve eğitimi konusunda öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar.
|
BECERİLER | ||
---|---|---|
Bilişsel, Uygulamalı | ||
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
Sağlık alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
Sosyal hizmetler alanında edindiği temel düzeydeki bilgileri kullanır.
Sosyal hizmetler alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım işlevini görür.
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
|
Çocuk gelişimi ile ilgili potansiyel sorunları belirler ve bunlar için gerekli araştırmaları planlar.
Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan programları eleştirel olarak değerlendirir.
Ailelerle ve toplumla etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar.
Okul öncesi eğitim ve özel eğitimdeki 0-6 yaş çocukların gelişim özelliklerini dikkate alarak çocuğa uygun eğitim programını planlar ve uygular.
Çocukluk dönemi hastalıklarını bilir, acil müdahale gerektiren durumlarda ilk yardım yapar.
Çocuklarla etkili iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER | ||
---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | ||
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.
Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
Ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
|
Çocuk Gelişimi ile ilgili disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar alır.
Çocuk gelişimi alanındaki bilgi, beceri ve yetkinliklerini profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında yasal çerçevelere uygun olarak kullanır.
Çocuk gelişimi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
Öğrenme Yetkinliği | ||
---|---|---|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
|
Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir.
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
Edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
Öğrenme gereksinimlerini belirler.
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
Yaşam boyu kişisel ve mesleki gelişimi ile ilgili öğrenmeye açık bir tutum ve tavır geliştirir.
Çocuk gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | ||
---|---|---|
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
Sağlık alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır.
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
|
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler.
|
Alana Özgü Yetkinlik | ||
---|---|---|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir.
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir.
Alanı ile ilgili olarak toplumsal, bilimsel, kültürel, hukuksal ve etik değerlere uygun hareket eder.
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bunlara katılır.
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
|
Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir.
Diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilme deneyimine sahiptir.
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
|