Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ODP102 | OBJEKTİF TEST YÖNTEMLERİ | 2 | 4 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. FADİME AYBÜKE KILIÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, odyolojik değerlendirmelerde kullanılan objektif test yöntemlerinin ayrıntıları ile incelenmesi ve öğrenilmesidir. |
İçerik: | İşitme ile ilgili objektif test yöntemleri arasında immitansmetrik ölçümler, otoakustik emisyonlar (OAE) ve beyin sapı işitsel uyarılmış yanıtları (ABR) yer alır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Objektif test yöntemlerini tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar. |
Objektif testleri sınıflandırarak uygun testleri belirler ve bu testleri uygulama sürecinde kullanır. |
Objektif testlerin klinikteki önemini açıklar ve bu testlerin işitme değerlendirmelerinde nasıl kullanıldığını anlar. |
Objektif test yöntemlerini klinik durumlarla analiz eder ve testlerin hasta değerlendirmelerindeki etkilerini değerlendirir. |
Objektif test yöntemlerini farklı klinik durumlarla birleştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | İşitme kayıplarının sınıflandırılması | Anlatım |
2 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Objektif testlerin sınıflandırılması | Anlatım |
3 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Objektif testler ve objektif değerlendirme yöntemlerinin klinik önemi | Anlatım, Sunum |
4 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Elektroakustik impedansmetre ve ölçüm prensipleri | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
5 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Akustik immitansmetri (timpanometri) uygulamaları ve değerlendirmesi | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
6 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Genişbant timpanometre, multifrekans timpanometre uygulamaları ve değerlendirmesi | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
7 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Akustik refleks testi, Refleks Decay testi ve değerlendirilmesi | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Fonksiyonel işitme kayıpları ve uygulanan testler ve değerlendirilmesi | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
10 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Otoakustik emisyon ölçümü ve prensipleri ve değerlendirilmesi | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
11 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Transient Evoked OAE ve Distortion Product OAE testleri uygulaması ve değerlendirmesi | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
12 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Auditory Brainstem Response (ABR) testinin çalışma mekanizması | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
13 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Auditory Brainstem Response (ABR) testinin patolojilerle ilişkilendirilmesi | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
14 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Vaka örnekleri, genel tekrar | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
15 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Genel tekrar | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Belgin, E., Şahlı, S.(2015) Temel odyoloji. Güneş Tıp Kitabevleri. |
Gündüz, M., Krabulut, H., (2015) Odyolojide temel kavramlar ve yaklaşımlar. Nobel Tıp Kitabevleri. |
Akşit, M., (2019)Temel odyolojik testler. Hipokrat Kitabevi. |
Katz,j.,Chasin, M., English, K.M.,Hood, L.J. ve Tillery, K.L.(2015).Handbook of clinical audiology. (7th. ed.).Wolters Kluwer Health. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The program contains up to date information about basic theoretical and practical knowledge in the field of audiometry
|
4 | |||||
2 |
Have the knowledge of accessing to basic scientific knowledge, assessment and apply.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Having the knowledge about the basic structure and functions of the human body
|
3 | |||||
2 |
Describing medical terms in the field of Audiometry.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic problem of the lack of security in the area of missing detects and searches for solutions.
|
5 | |||||
2 |
Numerical organize data and prepare promotional material with ready-made templates; communicate in the internet makes applying for a job.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Areas with basic computer programs / technologies / devices / instruments and equipment / techniques and methods of use.
|
3 | |||||
2 |
Main economic indicators by analyzing the idea of setting creates workplace. Opens workplace activity.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic knowledge and skills acquired in the field of use, to face any problems as a team member is involved.
|
3 | |||||
2 |
Have a basic knowledge related to the field using the given task are executed independently.
|
3 | |||||
3 |
Collect data for research, prepare reports, making presentations.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The acquired basic knowledge and skills to critically evaluate compliance with the advancing technology of the time and constantly updates the inertia away from the comments.
|
4 | |||||
2 |
Lifelong learning regarding area is conscious.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Oral and written communication using the methods of organizational communication.
|
3 | |||||
2 |
Areas that require a basic level of computer software, information and communication technologies are used.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gain awareness of professional ethics, professional regarding the collection, interpretation and dissemination of the results of scientific and moral stage play by the rules.
|
4 | |||||
2 |
Establishes the infrastructure for creating a quality management system. Statistical quality control methods are applied.
|
5 | |||||
3 |
Individual and public health, environmental protection and work safety issues are conscious enough.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 10 | 6 | 60 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 61 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |