TR EN

İŞİTME KAYIPLARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ODP104 İŞİTME KAYIPLARI 2 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. FADİME AYBÜKE KILIÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, normal işitme ve işitme kaybı kavramlarından yola çıkarak işitme kayıplarının sınıflandırılması ve işitme kaybına sebep olan patolojilerin öğrenilmesidir.
İçerik: İşitme kaybının temel özellikleri ve işitme kaybına sebep olan patolojilerle ilgili odyolojik test sonuçlarının tartışılması, işitme kaybının kapsamlı bir şekilde anlaşılması için kritik bir adımdır. Bu süreç, işitme kaybının türünü (iletim, koklear, retrokoklear gibi) ve derecesini belirlemeye yönelik çeşitli odyolojik testlerin, testlerin sonuçlarının detaylı bir şekilde incelenmesini içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İşitme değerlendirmesi yaparken kullanılan temel ekipmanı tanır ve bu ekipmanın işlevlerini açıklar.
Diyapozon testlerini tanır ve bu testlerin temel ilkelerini açıklar.
İşitme kaybına sebep olan temel patolojilerin odyolojik sonuçlarını kavrar ve bu sonuçların ne anlama geldiğini açıklar.
İşitme kaybının etyolojik kökenlerini analiz eder ve bu kökenlerin işitme kaybı üzerindeki rolünü değerlendirir.
Fonksiyonel işitme kaybını odyolojik olarak nasıl yaklaşılması gerektiğini anlar ve bu tür işitme kaybının temel özelliklerini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama İşitme kayıplarına giriş Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
2 Literatür Tarama Temel kavramların verilmesi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
3 Literatür Tarama İşitme kaybının derecesine ve tipine göre sınıflandırılması Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
4 Literatür Tarama Diyapozon testleri Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
5 Literatür Tarama Odyogram yorumlama Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
6 Literatür Tarama İletim tip işitme kaybı Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
7 Literatür Tarama İletim işitme kaybı yapan patolojiler Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama Mikst tip işitme kaybı Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
10 Literatür Tarama Sensorinöral tip işitme kaybı Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
11 Literatür Tarama Sensorinöral tip işitme kaybı yapan patolojiler Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
12 Literatür Tarama Fonksiyonel işitme kayıpları Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
13 Literatür Tarama Santal işitme kaybı Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
14 Literatür Tarama Periferik ve santral işitme kaybı ayrımı Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
15 Literatür Tarama Genel Tekrar Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Belgin, E. ve Şahlı, A.S. (2016). Temel Odyoloji. (2th. ed). Güneş Kitapevi.
Katz,j.,Chasin, M., English, K.M.,Hood, L.J. ve Tillery, K.L.(2015).Handbook of clinical audiology. (7th. ed.).Wolters Kluwer Health.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The program contains up to date information about basic theoretical and practical knowledge in the field of audiometry
4
2
Have the knowledge of accessing to basic scientific knowledge, assessment and apply.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Having the knowledge about the basic structure and functions of the human body
3
2
Describing medical terms in the field of Audiometry.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The basic problem of the lack of security in the area of ​​missing detects and searches for solutions.
5
2
Numerical organize data and prepare promotional material with ready-made templates; communicate in the internet makes applying for a job.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Areas with basic computer programs / technologies / devices / instruments and equipment / techniques and methods of use.
5
2
Main economic indicators by analyzing the idea of ​​setting creates workplace. Opens workplace activity.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Basic knowledge and skills acquired in the field of use, to face any problems as a team member is involved.
5
2
Have a basic knowledge related to the field using the given task are executed independently.
2
3
Collect data for research, prepare reports, making presentations.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The acquired basic knowledge and skills to critically evaluate compliance with the advancing technology of the time and constantly updates the inertia away from the comments.
5
2
Lifelong learning regarding area is conscious.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Oral and written communication using the methods of organizational communication.
4
2
Areas that require a basic level of computer software, information and communication technologies are used.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gain awareness of professional ethics, professional regarding the collection, interpretation and dissemination of the results of scientific and moral stage play by the rules.
4
2
Establishes the infrastructure for creating a quality management system. Statistical quality control methods are applied.
2
3
Individual and public health, environmental protection and work safety issues are conscious enough.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 3 21
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 107
Genel Toplam 107
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0