Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ODP202 | MESLEKİ UYGULAMALAR II | 4 | 8 | 4 | 9 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. FADİME AYBÜKE KILIÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, eğitim yılı boyunca teorik ve pratik olarak öğretilen konuların hasta üzerinde uygulamasının yapılması ve bu konular hakkında bilgi ve becerinin kazanılmasıdır. |
İçerik: | Mesleki uygulamalar, etkili hasta iletişimi, odyometri ve elektroakustik cihazların kullanımı, saf ses işitme eşiklerinin ölçülmesi, maskeleme teknikleri ve çocuk odyometrisi konularını kapsamlı bir şekilde ele alır. Bu ders, öğrencilere mesleki uygulamalarının temellerini öğretmenin yanı sıra, hasta ile etkili iletişim kurma becerilerini geliştirmeye odaklanır. Ayrıca, odyometri ve elektroakustik cihazların doğru kullanımını sağlayarak, öğrencilere bu cihazların işlevlerini ve bakımını öğretir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Etkili hasta iletişim yöntemlerini gözlemler ve bu yöntemlerin temel ilkelerini açıklar. |
Odyometre cihazını uygular ve cihazın işitme testlerinde doğru bir şekilde kullanılmasını sağlar. |
Saf ses işitme testinin prosedürlerini doğru bir şekilde gerçekleştirir. |
Odyolojide maskeleme tekniklerini doğru bir şekilde kullanarak işitme testlerini uygular. |
Çocuk odyometrisini gözlemler ve çocuklara yönelik testlerin temel ilkelerini açıklar. |
Odyometre cihazının kullanılmasını gözlemler ve bu cihazın temel işlevlerini açıklar. |
İşitme cihazı tiplerini uygulama bağlamında uygun şekilde seçer ve kullanır. |
İşitme cihazı fitting uygulamasının sonuçlarını analiz eder, uygulamanın etkinliğini değerlendirir ve ayarların doğruluğunu gözden geçirir. |
"İmmitansmetrik testleri uygular ve testlerin prosedürlerini doğru bir şekilde gerçekleştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Mesleki eğitimin tamamlanması | Odyometride mesleki teknolojiye giriş | Uygulama |
2 | Mesleki eğitimin tamamlanması | Sessiz kabinler | Uygulama |
3 | Mesleki eğitimin tamamlanması | Odyometre ile yapılan testler | Uygulama |
4 | Mesleki eğitimin tamamlanması | Saf ses odyometri testi gözlem | Uygulama |
5 | Mesleki eğitimin tamamlanması | Saf ses odyometri testi uygulama | Uygulama |
6 | Mesleki eğitimin tamamlanması | Yenidoğan işitme tarama testi gözlem | Uygulama |
7 | Mesleki eğitimin tamamlanması | Yenidoğan işitme tarama testi uygulama | Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Mesleki eğitimin tamamlanması | İmmitansmetrik testler gözlem | Uygulama |
10 | Mesleki eğitimin tamamlanması | İmmitansmetrik testler uygulama | Uygulama |
11 | Mesleki eğitimin tamamlanması | Klinik ABR gözlem | Uygulama |
12 | Mesleki eğitimin tamamlanması | Klinik ABR gözlem | Uygulama |
13 | Mesleki eğitimin tamamlanması | İşitme cihazı tipleri | Uygulama |
14 | Mesleki eğitimin tamamlanması | İşitme cihazı fitting | Uygulama |
15 | Mesleki eğitimin tamamlanması | İşitme cihazı fitting | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Katz,j.,Chasin, M., English, K.M.,Hood, L.J. ve Tillery, K.L.(2015).Handbook of clinical audiology. (7th. ed.).Wolters Kluwer Health. |
Gündüz, M., Krabulut, H., (2015) Odyolojide temel kavramlar ve yaklaşımlar. Nobel Tıp Kitabevleri. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The program contains up to date information about basic theoretical and practical knowledge in the field of audiometry
|
3 | |||||
2 |
Have the knowledge of accessing to basic scientific knowledge, assessment and apply.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Having the knowledge about the basic structure and functions of the human body
|
4 | |||||
2 |
Describing medical terms in the field of Audiometry.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic problem of the lack of security in the area of missing detects and searches for solutions.
|
5 | |||||
2 |
Numerical organize data and prepare promotional material with ready-made templates; communicate in the internet makes applying for a job.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Areas with basic computer programs / technologies / devices / instruments and equipment / techniques and methods of use.
|
3 | |||||
2 |
Main economic indicators by analyzing the idea of setting creates workplace. Opens workplace activity.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic knowledge and skills acquired in the field of use, to face any problems as a team member is involved.
|
4 | |||||
2 |
Have a basic knowledge related to the field using the given task are executed independently.
|
2 | |||||
3 |
Collect data for research, prepare reports, making presentations.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The acquired basic knowledge and skills to critically evaluate compliance with the advancing technology of the time and constantly updates the inertia away from the comments.
|
4 | |||||
2 |
Lifelong learning regarding area is conscious.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Oral and written communication using the methods of organizational communication.
|
4 | |||||
2 |
Areas that require a basic level of computer software, information and communication technologies are used.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gain awareness of professional ethics, professional regarding the collection, interpretation and dissemination of the results of scientific and moral stage play by the rules.
|
4 | |||||
2 |
Establishes the infrastructure for creating a quality management system. Statistical quality control methods are applied.
|
3 | |||||
3 |
Individual and public health, environmental protection and work safety issues are conscious enough.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 8 | 112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 7 | 91 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 5 | 3 | 15 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 3 | 15 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 38 | 0 | 234 |
Genel Toplam | 234 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 9,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 9,0 |