Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ORP204 | ORTEZ II | 4 | 6 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TUBA YILDIZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Sık görülen üst ekstremite patolojilerinde kullanılan ortez yaklaşımlarına ilişkin temel prensipleri öğretmek, ortezlerin ölçü, yapım ve uygulama aşamalarını gerçekleştirmelerini sağlamak, üretim, hastaya uygulama ve kullanım sırasında oluşabilecek sorunların çözümlenmesine yönelik beceriler kazandırmak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Üst ekstremitenin temel anotomik ve biyomekanik dizilimi hakkındaki temel bilgiler, yaygın görülen patolojiler, ortez kullanımını gerektiren sorunların ortaya konması ve bu sorunların giderilmesine yönelik olarak kullanılan ortezlerin temel prensipleri, üretim aşamaları, hastaya uygulanması, kullanıma özgü bilgiler, modifikasyon, adaptasyon ve onarım konularındaki teorik ve uygulamaları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Üst ekstremitenin anatomik ve biyomekanik özelliklerini açıklar. |
Üst ekstremite ortezlerinin kullanım amaçlarını, hedeflerini sıralar. |
Üst esktremite ortezlerinin sınıflandırmasını yapar. |
Deformitelere ve patolojilere yönelik uygulanabilecek farklı üst ekstremite ortezlerini açıklar. |
Üst ekstremite ortezlerinin üretim aşamalarını bilir. |
Üst ekstremite ortezlerinin uygulama aşamalarını bilir. |
Gövde/ omurganın anatomik ve biyomekanik özelliklerini açıklar. |
Gövde ortezlerinin kullanım amaçlarını, hedeflerini sıralar. |
Gövde ortezlerinin sınıflandırmasını yapar. |
Deformitelere ve patolojilere yönelik uygulanabilecek farklı gövde ortezlerini açıklar. |
Gövde ortezlerinin üretim aşamalarını bilir. |
Gövde ortezlerinin uygulama aşamalarını bilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynaklardan okuma | Üst ekstremite ve alt ekstremitenin temel anatomik ve fonksiyonel farklılıkları, el ve el bileğinin biyomekanik özellikleri | İnteraktif Sunum, pratik çalışma |
2 | Kaynaklardan okuma | El splintlerinin temel prensipleri, sınıflandırılması, uygulamada dikkat edilecek noktalar | İnteraktif Sunum, pratik çalışma |
3 | Kaynaklardan okuma | Statik parmak splinti, kısa opponens splinti uygulamaları | İnteraktif Sunum, pratik çalışma |
4 | Kaynaklardan okuma | Farklı statik el-el bileği splinti uygulamaları | İnteraktif Sunum, pratik çalışma |
5 | Kaynaklardan okuma | Farklı dinamik el-el bileği ve parmak splinti uygulamaları | İnteraktif Sunum, pratik çalışma |
6 | Kaynaklardan okuma | Romatoid artrit ve osteoartrit gibi eklem hastalıklarında özel splintleme prensipleri ve uygulamalar. | İnteraktif Sunum, pratik çalışma |
7 | Kaynaklardan okuma | Yanık yaralanmaları, periferik sinir yaralanmaları, tendon tamirleri, De-Quervain, Dupuytren, karpal tünel vb. sorunlarda özel splintleme prensipleri ve uygulamala | İnteraktif Sunum, pratik çalışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynaklardan okuma | Dirsek patolojilerinde ortez uygulamalarının temel prensipleri | İnteraktif Sunum, pratik çalışma |
10 | Kaynaklardan okuma | Statik ve dinamik supinasyon/pronasyon ortezleri, epikondilit bandı uygulaması | İnteraktif Sunum, pratik çalışma |
11 | Kaynaklardan okuma | Fonksiyonel kırık ortezi uygulamaları (sarmiento), omuz/kol askısı üretimi | İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma |
12 | Kaynaklardan okuma | Gövde ortezleri | İnteraktif Sunum, pratik çalışma |
13 | Kaynaklardan okuma | Kifoz ve Lordoz ortezleri | İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma |
14 | Kaynaklardan okuma | Skolyoz ortezleri | İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma |
15 | Kaynaklardan okuma | Genel Tekrar | İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Alsancak S. (2015). Ortez. Hipokrat Kitabevi. |
Bek N. (2020). Ortezler. Hipokrat Kitabevi. |
Kaya Ö. (2019). Endikasyondan Pratiğe Ortez Protez. Hipokrat Kitabevi. |
Joseph B. Webster, Douglas P. Murphy. (2017). Atlas of Orthoses and Assistive Devices. Elsevier. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Containing up to date information in the field of orthopedic prostheses and orthoses lecture notes, application tools, visual-basic level, supported by objective source of information acquired in the theoretical and practical courses as a professional can evaluate and implement.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Orthopedic prostheses and orthoses basic knowledge and skills acquired in the field, using the ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions can be developed.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Orthopedic prostheses and orthoses related to the field of theoretical and practical information you can use on a basic level.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All applications related to the field of Orthopedic prostheses and orthoses according to the technique can.
|
5 | |||||
2 |
Gained in the field of Orthopedic prostheses and orthoses, using basic knowledge and skills to interpret and evaluate data, identify problems, analyze and solutions can take part in the planned work.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Orthopedic prostheses and orthoses is related to the field with a basic knowledge of using a given task can be carried out independently.
|
0 | |||||
2 |
Orthopedic prostheses and orthoses encountered in applications related to the field to solve complex and unpredictable problems can work as a team member.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic knowledge acquired in the field of orthopedic prostheses and orthoses and skills to critically evaluate them.
|
5 | |||||
2 |
Identify learning needs and can guide learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Issues related to the field of Orthopedic prostheses and orthoses have the basic knowledge and skills in using information about the people and institutions; ideas and proposals for solutions to the problems of written and oral transfer.
|
5 | |||||
2 |
A foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 marks in the field using information and can communicate with colleagues.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Orthopedic prostheses and orthoses related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and ethical values according to contribute.
|
3 | |||||
2 |
As an individual duties, rights and responsibilities related laws, regulations, legislation and can act according to the rules of professional ethics.
|
3 | |||||
3 |
It may work with other health care disciplines.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 6 | 84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 8 | 1 | 8 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 4 | 2 | 8 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
TOPLAM | 29 | 0 | 108 |
Genel Toplam | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |