TR EN

PROTEZE GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ORP104 PROTEZE GİRİŞ 2 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. TUBA YILDIZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Alt ve üst ekstremite amputasyonu nedeni ve seviyelerine göre, geçmişten günümüze gelen yöntemler ile birlikte bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanır.
İçerik: Alt ve üst ekstremite amputasyonlarını takiben yapılacak protez uygulamaları konusunda temel bilgiler, protez parçaları ve protez yapımı için gerekli işlemleri öğrenir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Alt ekstremite amputasyonları hakkında bilgi sahibi olur.
Protez üretimindeki kullanılan parçaları bilir.
Ampute üzerinden alçı ölçü alım işlemini öğrenir.
Protezin tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur.
Ampute rahabilitasyonunu bilir.
Silikon, mekanik, myoelektrik ve mikroişlemcili protezler hakkında bilgi sahibi olur
Soket yapımında kullanılan PVA, dakron, stakinet, karbon ve reçineleri bilir.
Üst ekstremite amputasyonları hakkında bilgi sahibi olur.
Amputasyon nedenlerini öğrenir.
Amputasyon seviyelerini bilir.
Alt ekstremite yürüyüş bozukluklarını bilir.
Myoelektrik protezleri ve nasıl uygulanacağı hakkında bilgi sahibi olur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynaklardan okuma Proteze Giriş, Temel Kavramlar İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma
2 Kaynaklardan okuma Protezin Tarihçesi İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma
3 Kaynaklardan okuma Amputasyon Nedenleri ve Alt ekstremite Amputasyon Seviyeleri İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma
4 Kaynaklardan okuma Protez Ayaklar ve Modüler Protez Parçaları İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma
5 Kaynaklardan okuma Diz Altı ve Diz Dezartikülasyon Protezleri İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma
6 Kaynaklardan okuma Prostetik Diz Eklemleri İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma
7 Kaynaklardan okuma Kalça Dezartikülasyon Protezleri İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma
8 - ARA SINAV -
9 Kaynaklardan okuma Konjenital Anomaliler ve Protez Uygulamaları İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma
10 Kaynaklardan okuma Alt Ekstremite Protezi Kullananlarda Görülen Yürüyüş Bozuklukları İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma
11 Kaynaklardan okuma Üst Ekstremite Protezlerinin Tarihçesi ve Amputasyon Nedenleri İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma
12 Kaynaklardan okuma Üst Ekstremite Protezlerinin Komponentleri, Protez Parçaları İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma
13 Kaynaklardan okuma Üst Ekstremite Amputasyon Seviyeleri İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma
14 Kaynaklardan okuma Konjenital Ekstremite Noksanlıkları İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma
15 Kaynaklardan okuma Myoelektrik protezler, Ampute Rehabilitasyonu İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Şener G., Erbahçeci F.(2015). Protezler. Pelikan Kitabevi.
(2020). Ortezler. Bek N.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Containing up to date information in the field of orthopedic prostheses and orthoses lecture notes, application tools, visual-basic level, supported by objective source of information acquired in the theoretical and practical courses as a professional can evaluate and implement.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Orthopedic prostheses and orthoses basic knowledge and skills acquired in the field, using the ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions can be developed.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Orthopedic prostheses and orthoses related to the field of theoretical and practical information you can use on a basic level.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
All applications related to the field of Orthopedic prostheses and orthoses according to the technique can.
3
2
Gained in the field of Orthopedic prostheses and orthoses, using basic knowledge and skills to interpret and evaluate data, identify problems, analyze and solutions can take part in the planned work.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Orthopedic prostheses and orthoses is related to the field with a basic knowledge of using a given task can be carried out independently.
4
2
Orthopedic prostheses and orthoses encountered in applications related to the field to solve complex and unpredictable problems can work as a team member.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Basic knowledge acquired in the field of orthopedic prostheses and orthoses and skills to critically evaluate them.
1
2
Identify learning needs and can guide learning.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Issues related to the field of Orthopedic prostheses and orthoses have the basic knowledge and skills in using information about the people and institutions; ideas and proposals for solutions to the problems of written and oral transfer.
1
2
A foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 marks in the field using information and can communicate with colleagues.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Orthopedic prostheses and orthoses related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and ethical values ​​according to contribute.
1
2
As an individual duties, rights and responsibilities related laws, regulations, legislation and can act according to the rules of professional ethics.
1
3
It may work with other health care disciplines.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 1 10 10
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 76
Genel Toplam 76
Toplam İş Yükü / 25.5 3
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0