Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
PLP201 |
MESLEKİ UYGULAMALAR I |
3 |
8 |
4 |
9 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ARZU KAYA KOÇDOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi ARZU KAYA KOÇDOĞAN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Uygulamalı ve teorik verilen derslerin sahada uygulanmasını sağlamaktır. |
İçerik: |
Patoloji laboratuvarında özel boyama yöntemlerinin uygulanması, jinekoloji dışı sitolojide hazırlama yöntemlerinin uygulaması, jinekolojik sitoloji preparatlarında normal hücrelerin mikroskobik olarak belirlenmesi |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bağ dokusu boyalarını uygular, kalite kontrolunu mikroskopta yapar. |
Karbonhidrat boyalarını uygular, kalite kontrolünü mikroskopta yapar. |
Doku ve organlarda birikim yapan maddeleri tanımlar, histokimyasal yöntemleri uygulayarak gösterir. Kalite kontrolünüunu mikroskopta yapar |
Jinekolojik sitoloji materyallerinin mikroskopta taramasını yapar, normal ve normal dışı hücreleri tanır ve işaretler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
H& E |
- |
2 |
- |
H& E |
- |
3 |
- |
Giemsa |
- |
4 |
- |
Giemsa |
- |
5 |
- |
PAS |
- |
6 |
- |
PAP |
- |
7 |
- |
Mikroskopik İnceleme |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Mikroskopik İnceleme |
- |
10 |
- |
Rutin histopatolojik teknikler, sitopreparasyon, jinekolojik sitolojide mikroskopta tarama ORO, SBB, CV, CR, FEULGEN, |
- |
11 |
- |
Rutin histopatolojik teknikler, sitopreparasyon, jinekolojik sitolojide mikroskopta tarama ORO, SBB, CV, CR, FEULGEN, |
- |
12 |
- |
Masson Trichcrom |
- |
13 |
- |
Masson Trichcrom |
- |
14 |
- |
Van Gieson |
- |
15 |
- |
Van Gieson |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
TIBBİ PATOLOJİ LABORATUVARI KALİTE YÖNETİMİ Prof. Dr. Nusret ERDOĞAN |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have adequate infrastructure in the field of pathology in these fields to gain theoretical and practical knowledge.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Pathology required for applications related to the field of methods, techniques and technologies by identifying the services to use effectively.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
For applications related to the pathology laboratory of the modern techniques, tools and informatics technologies to be able to select and use effectively.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Pathology related to the field of diagnostic data obtained and maintained with the relevant knowledge and skills to have.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Pathology related area is required for the application of modern techniques, tools and informatics technologies to be able to select and use effectively.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İndividual to have the ability to do work
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Pathology related applications to produce solutions when faced with unforeseen situations.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Aware of the necessity of lifelong learning; follow developments in science and technology and continuous self-renewal gain awareness.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Colleagues, physicians and patients communicate effectively with the ethical framework.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Public and private sector organizations by examining the processes related to their field skills to practice.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Taking material from the patient for testing, storage and transfer shows sufficient skills.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Pathology laboratory techniques in accordance with the materials to use and maintain.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Required by the field to gain a basic level of computer skills.
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
Labor law and occupational safety, environmental protection and quality of information to be conscious.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
8 |
112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
8 |
8 |
64 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
6 |
6 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
25 |
0 |
202 |
|
Genel Toplam |
202 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
7,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
8,0 |
|