Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
PLP106 |
GENEL PATOLOJİDE TEMEL KAVRAMLAR |
2 |
2 |
2 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ARZU KAYA KOÇDOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu derste; Patoloji bilimini genel hatlarıyla tanıtmak ve patolojide kullanılan genel kavramların tanımlanması, hücre ve dokularda görülen anormal yapısal ve morfolojik değişiklikler ile ilgili neden sonuç ilişkileri ile birlikte bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Genel patoloji tanımı ve patoloji bölümleri, Hücresel adaptasyon, Hücre zedelenmesi ve hücre ölümü, İnflamasyon, Akut ve kronik inflamasyon,Onarım ve tamir, Hemodinamik bozukluklar,Tromboembolik hastalıklar ve şok, Genetik hastalıklar, İmmun sistem İmmun sistem bozuklukları, Neoplazi,Tümör biyolojisi, Çevresel patoloji |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Genel patoloji ve patolojinin bölümlerini tanımlar. |
Hücresel adaptasyon, hücre zedelenmesi ve hücre ölümü konularını yorumlar. |
İnflamasyon, akut ve kronik inflamasyon konularını analiz eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür tarama, Araştırma |
Genel patoloji tanımı ve patoloji bölümleri |
Anlatım, Soru-Cevap |
2 |
Literatür tarama, Araştırma |
Fiksasyon ve Patoloji Laboratuvarında genel işleyiş |
Anlatım, Soru-Cevap |
3 |
Literatür tarama, Araştırma |
Hücresel adaptasyon |
Anlatım, Soru-Cevap |
4 |
Literatür tarama, Araştırma |
Hücre zedelenmesi ve hücre ölümü |
Anlatım, Soru-Cevap |
5 |
Literatür tarama, Araştırma |
İnflamasyon |
Anlatım, Soru-Cevap |
6 |
Literatür tarama, Araştırma |
Akut ve kronik inflamasyon |
Anlatım, Soru-Cevap |
7 |
Literatür tarama, Araştırma |
Onarım ve yara iyileşmesi |
Anlatım, Soru-Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür tarama, Araştırma |
Dejenerasyonlar ve metabolizma bozuklukları |
Anlatım, Soru-Cevap |
10 |
Literatür tarama, Araştırma |
Hemodinamik bozukluklar |
Anlatım, Soru-Cevap |
11 |
Literatür tarama, Araştırma |
Tromboembolik hastalıklar ve şok |
Anlatım, Soru-Cevap |
12 |
Literatür tarama, Araştırma |
Hastalık sebepleri ve enfeksiyona yanıt |
Anlatım, Soru-Cevap |
13 |
Literatür tarama, Araştırma |
Canlı hastalık sebepleri |
Anlatım, Soru-Cevap |
14 |
Literatür tarama, Araştırma |
Çevresel patoloji |
Anlatım, Soru-Cevap |
15 |
Literatür tarama, Araştırma |
Tümör Biyolojisi |
Anlatım, Soru-Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Kumar V, Abbas AK, Fausto N.Robbins and Cotran Pathologic Basis of Disease.Elsevier:3-469. 2005 |
Mocan K, Temel Patoloji.Güneş kitabevi.Ankara.2007 |
Referans Patoloji. (Uzm.Dr.Davut Şahin),İstanbul Medikal Yayıncılık,2009 |
TUSEM Tıbbi Yayıncılık Patoloji ve Histoloji Kitabı |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have adequate infrastructure in the field of pathology in these fields to gain theoretical and practical knowledge.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Pathology required for applications related to the field of methods, techniques and technologies by identifying the services to use effectively.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
For applications related to the pathology laboratory of the modern techniques, tools and informatics technologies to be able to select and use effectively.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Pathology related to the field of diagnostic data obtained and maintained with the relevant knowledge and skills to have.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Pathology related area is required for the application of modern techniques, tools and informatics technologies to be able to select and use effectively.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İndividual to have the ability to do work
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Pathology related applications to produce solutions when faced with unforeseen situations.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Aware of the necessity of lifelong learning; follow developments in science and technology and continuous self-renewal gain awareness.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Colleagues, physicians and patients communicate effectively with the ethical framework.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Public and private sector organizations by examining the processes related to their field skills to practice.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Taking material from the patient for testing, storage and transfer shows sufficient skills.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Pathology laboratory techniques in accordance with the materials to use and maintain.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Required by the field to gain a basic level of computer skills.
|
|
1 |
|
|
|
|
4 |
Labor law and occupational safety, environmental protection and quality of information to be conscious.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
10 |
10 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
31 |
0 |
96 |
|
Genel Toplam |
96 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|