TR EN

YAZ STAJI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RDP215 YAZ STAJI 3 0 0 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi VESİLE KÜÇÜK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Yaz Stajı'nın temel amacı; öğrencilerin öğrenimleri süresince edinmekte oldukları bilgi, beceri ve yetkinlikleri, yine öğrenimleri süresince ilgili oldukları bir alanda sektörde uygulama yaparak pekiştirmelerine ve iş deneyimi kazanmalarına ve bu sayede iş hayatına intibaklarını kolaylaştırmaktır.
İçerik: Stajın yapıldığı iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Alanında edinmiş olduğu olgusal bilgileri, yerinde uygulama yaptığı iş ortamında karşılaştığı uygulamalar ile pekiştirir.
Alanında edinmiş olduğu bilişsel (mantıksal, sezgisel ve yaratıcı düşünme) ve uygulama (el, yöntem, malzeme, araç ve gereçlerin kullanımı) becerilerini iş ortamında karşılaştığı problemleri çözmek için kullanır.
Alanı ilgili konularda, bulunduğu iş ortamına uygun olan sözlü ve yazılı iletişim yetkinliklerini geliştirir.
Alanı ilgili konularda, bulunduğu iş yerinin özelliklerine uygun güncel teknolojileri kullanır.
Alanı ile ilgili süreklilik arz eden uygulamaları bir bütünlük içerisinde değerlendirerek, karşılaşılan problemlerin çözümlerine katkıda bulunur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Teorik Bilgi Tekrarı Mesleki Uygulama yapılacak kurum ile üniversite arasındaki bürokratik işlemlerin tamamlanması. Yerinde Uygulama
2 Teorik Bilgi Tekrarı Öğrencinin oryantasyonunun tamamlanması. Yerinde Uygulama
3 Teorik Bilgi Tekrarı Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmanın yürütülmesi. Yerinde Uygulama
4 Teorik Bilgi Tekrarı Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alınması. Yerinde Uygulama
5 Teorik Bilgi Tekrarı Alanında edinilen temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirilmesi. Yerinde Uygulama
6 Teorik Bilgi Tekrarı Bir proje çerçevesinde etkinliklerin yürütülebilmesi. Yerinde Uygulama
7 Teorik Bilgi Tekrarı Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerinin belirlenmesi ve karşılanabilmesi. Yerinde Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Teorik Bilgi Tekrarı Alınan derslerin uygulamalarla ilişkisini kurulması ve uygulamalarda karşılaşılan sorunların programda okutulan derslerle karşılanması. Yerinde Uygulama
10 Teorik Bilgi Tekrarı Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılması. Yerinde Uygulama
11 Teorik Bilgi Tekrarı Alanı ile ilgili konularda sahip olunan temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerin yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarılması. Yerinde Uygulama
12 Teorik Bilgi Tekrarı Alanı ile ilgili konularda düşüncelerin ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin uzman kişilerle paylaşılması. Yerinde Uygulama
13 Teorik Bilgi Tekrarı Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmesi ve meslektaşları ile iletişim kurulabilmesi. Yerinde Uygulama
14 Teorik Bilgi Tekrarı Uygulamada karşılaşılabilecek sorunların çözümü için rapor hazırlanması. Yerinde Uygulama
15 Teorik Bilgi Tekrarı Onkoloji merkezlerinde bulunan cihazları kullanımını öğrenir. Yerinde Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Demir, M. (2014). Nükleer Tip Fizigi ve Klinik Uygulamalari. Dorduncu Baski, Istanbul.
Karadeniz, A.N. (2014). Klinik Onkoloji. Nobel Tıp Kitabevleri
Bellin, M. F., Jakobsen, J. Å., Tomassin, I., Thomsen, H. S., & Morcos, S. K. (2002). Contrast medium extravasation injury: guidelines for prevention and management. European radiology, 12, 2807-2812.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Where he served as intermediate element in the field of health sciences be equipped with the basic knowledge and practice competence has this information.
5
2
Where he served as intermediate element in the field of health sciences in the knowledge of medical terminology, has the competence to dominate and use.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Radiation oncology regarding ways and means of access to information and technology uses.
5
2
Radiation oncologists, medical radiation physicists, patients, colleagues and be able to communicate effectively with other sectors of society has competence.
5
3
Along with a team of physicians to work together in the creation and is authoritative.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In recognition of the devices used in radiation oncology, and related technological developments in the use of knowledge and skills has to follow.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
With regard to radiation oncology clinical history, files, etc. to prepare patient information is capable of making.
5
2
Has the ability to use a computer.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopting and applying ethical principles and professional values ​​is authoritative.
5
2
The team has proficiency in performing work.
5
3
The information profession has the habit to follow.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can learn and develop lifelong self.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Technical attends sightseeing arrangements.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In accordance with the information and skills can practice in hospitals.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 6 8 48
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 7 0 49
Genel Toplam 49
Toplam İş Yükü / 25.5 1,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 2,0