TR EN

RADYOTERAPİ FİZİĞİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RDP103 RADYOTERAPİ FİZİĞİ 1 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi VESİLE KÜÇÜK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. BAŞAK GÖKSEL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Radyasyon Fiziğinin temel kavram ve ilkelerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Atom, radyoaktivite, radyasyon kavramı ve çeşitleri, x- ışınları, radyasyon doz birimleri konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Temel mesleki bilgilere sahip olur.
Madde ve atom tanımını bilir.
Radyoaktivite tanımını ve tedavideki rolünü anlar.
Radyasyon tanımını ve radyasyon çeşitlerine yönelik bilgiye sahiptir.
X-ışınlarının tanımını ve tedavideki yerini bilir.
Radyasyon doz birimlerini uygun dozda uygular.
Radyasyondan korunma yöntemlerini bilir.
Radyasyondan korunma yöntemlerini uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Radyasyon Fiziğine Giriş -
2 - Madde ve özellikleri, atom ve özellikleri -
3 - Radyoterapi cihazlarına giriş -
4 - Radyoaktif ışınların kullanım alanları -
5 - Radyasyon kavramı ve radyasyon çeşitleri -
6 - iyonlayıcı ve iyonlayıcı olmayan radyasyonlar -
7 - x-ışınları tanımı, elde edilmesi ve sağlık alanındaki yeri -
8 - ARA SINAV -
9 - x-ışının özellikleri -
10 - Tedavi cihazları; düşük enerjili X-ışının cihazları -
11 - Tedavi cihazları; yüksek enerjili X-ışının cihazları -
12 - Doz birimleri, ışınlama dozu, Doz ölçüm araçları, Radyasyon soğurulma dozu -
13 - Dozun ölçülmesi, absorbe doz parametreleri ve dozun hesaplanması 1 -
14 - Dozun ölçülmesi, absorbe doz parametreleri ve dozun hesaplanması 2 -
15 - Radyasyondan korunma -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Dirican, B. (2011). Radyoterapi Fiziği Ders Notları.
KURTMAN, C. Radyoterapi, Radyasyon Fiziği. Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi, 16(1), 29-34.
Çetinöz, R. Temel ve Klinik Radyoterapi. TÜRK RADYASYON ONKOLOJİSİ DERNEĞİ TROD, 2013.
Philip Mayles, Alan E. Nahum, J.C. Rosenwald. Handbook of Radiotherapy Physics Theory and Practice.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Where he served as intermediate element in the field of health sciences be equipped with the basic knowledge and practice competence has this information.
4
2
Where he served as intermediate element in the field of health sciences in the knowledge of medical terminology, has the competence to dominate and use.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Radiation oncology regarding ways and means of access to information and technology uses.
4
2
Radiation oncologists, medical radiation physicists, patients, colleagues and be able to communicate effectively with other sectors of society has competence.
5
3
Along with a team of physicians to work together in the creation and is authoritative.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In recognition of the devices used in radiation oncology, and related technological developments in the use of knowledge and skills has to follow.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
With regard to radiation oncology clinical history, files, etc. to prepare patient information is capable of making.
4
2
Has the ability to use a computer.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopting and applying ethical principles and professional values ​​is authoritative.
5
2
The team has proficiency in performing work.
5
3
The information profession has the habit to follow.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can learn and develop lifelong self.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Technical attends sightseeing arrangements.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In accordance with the information and skills can practice in hospitals.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0