Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RDP203 | KONTRAST MADDE VE UYGULAMALARI | 3 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi VESİLE KÜÇÜK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. SERKAN HACIMUSTAFAOĞLU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; derslik ve hastane ortamlarında Floroskopi, Mamografi, Anjiografi, MR, US ve Bilgisayarlı Tomografi vb. görüntüleme teknikleri, radyasyondan korunma ve radyasyon güvenliği ile ilgili bilgi ve beceriler kazandırırken bu sistemlerde problem çözme ve sorun giderme konusundaki deneyimleri artırmaktır. |
İçerik: | Radyografi elde etme ile ilgili teorik bilgiler, Dijital Sistemlerde radyografi elde etme ile ilgili teorik bilgiler, Mobil Radyografi Görüntüleme Cihazları ile ilgili teorik bilgiler, Floroskopik Görüntüleme ile ilgili teorik bilgiler, Mamografi ile ilgili teorik bilgiler, Mamografi tetkiki yapma ile ilgili teorik bilgiler, Anjiografi ile ilgili teorik bilgiler, Bilgisayarlı Tomografi Cihazları ile ilgili teorik bilgiler, Bilgisayarlı Tomografi incelemesi ile ilgili teorik bilgiler, Manyetik Rezonans Görüntülemesi (MRG) ile ilgili teorik bilgiler, DEXA ve Ultrasonografi Görüntüleme Cihazları ile ilgili teorik bilgiler. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Konvansiyonel Tedavi Cihazlarının çalışma prensiplerini öğrenir. |
Dijital Görüntüleme ve Tedavi Cihazlarının çalışma prensiplerini en iyi şekilde bilir. |
Kalite kontrol çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur. |
Manyetik Rezonans Görüntülemesi (MRG) ile ilgili teorik bilgileri değerlendirebilir. |
Mamografi tetkiki yapabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Radyografi elde etme ile ilgili teorik bilgilerin değerlendirilmesi | Anlatım ve soru cevap |
2 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Dijital Sistemlerde radyografi elde etme ile ilgili teorik bilgilerin değerlendirilmesi - 1 | Anlatım ve soru cevap |
3 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Dijital Sistemlerde radyografi elde etme ile ilgili teorik bilgilerin değerlendirilmesi - 2 | Anlatım ve soru cevap |
4 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Floroskopik Görüntüleme ile ilgili teorik bilgilerin değerlendirilmesi | Anlatım ve soru cevap |
5 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Mamografi ile ilgili teorik bilgilerin değerlendirilmesi | Anlatım ve soru cevap |
6 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Mamografi tetkiki yapma ile ilgili teorik bilgilerin değerlendirilmesi - 1 | Anlatım ve soru cevap |
7 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Mamografi tetkiki yapma ile ilgili teorik bilgilerin değerlendirilmesi - 2 | Anlatım ve soru cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Bilgisayarlı Tomografi Cihazları ile ilgili teorik bilgilerin değerlendirilmesi - 1 | Anlatım ve soru cevap |
10 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Bilgisayarlı Tomografi Cihazları ile ilgili teorik bilgilerin değerlendirilmesi - 2 | Anlatım ve soru cevap |
11 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Manyetik Rezonans Görüntülemesi (MRG) ile ilgili teorik bilgilerin değerlendirilmesi - 1 | Anlatım ve soru cevap |
12 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Manyetik Rezonans Görüntülemesi (MRG) ile ilgili teorik bilgilerin değerlendirilmesi - 2 | Anlatım ve soru cevap |
13 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | DEXA ve Ultrasonografi Görüntüleme Cihazları ile ilgili teorik bilgilerin değerlendirilmesi Radyasyondan korunma ile ilgili teorik bilgilerin değerlendirilmesi - 1 | Anlatım ve soru cevap |
14 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | DEXA ve Ultrasonografi Görüntüleme Cihazları ile ilgili teorik bilgilerin değerlendirilmesi Radyasyondan korunma ile ilgili teorik bilgilerin değerlendirilmesi - 2 | Anlatım ve soru cevap |
15 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Anjiografi ile ilgili teorik bilgilerin değerlendirilmesi | Anlatım ve soru cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Tuncel, E. (2008). Klinik Radyoloji (Genişletilmiş 2. baskı)(s.53-78), Nobel & Güneş Kitabevi |
Uyar O., Gülsoy U. K. (2003). Tıbbi Görüntüleme Fiziği (s.377-434), SDÜ Tıp Fakültesi |
Bellin, M. F., Jakobsen, J. Å., Tomassin, I., Thomsen, H. S., & Morcos, S. K. (2002). Contrast medium extravasation injury: guidelines for prevention and management. European radiology, 12, 2807-2812. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Where he served as intermediate element in the field of health sciences be equipped with the basic knowledge and practice competence has this information.
|
5 | |||||
2 |
Where he served as intermediate element in the field of health sciences in the knowledge of medical terminology, has the competence to dominate and use.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radiation oncology regarding ways and means of access to information and technology uses.
|
5 | |||||
2 |
Radiation oncologists, medical radiation physicists, patients, colleagues and be able to communicate effectively with other sectors of society has competence.
|
5 | |||||
3 |
Along with a team of physicians to work together in the creation and is authoritative.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In recognition of the devices used in radiation oncology, and related technological developments in the use of knowledge and skills has to follow.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
With regard to radiation oncology clinical history, files, etc. to prepare patient information is capable of making.
|
3 | |||||
2 |
Has the ability to use a computer.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopting and applying ethical principles and professional values is authoritative.
|
5 | |||||
2 |
The team has proficiency in performing work.
|
4 | |||||
3 |
The information profession has the habit to follow.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can learn and develop lifelong self.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Technical attends sightseeing arrangements.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In accordance with the information and skills can practice in hospitals.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
TOPLAM | 52 | 0 | 80 |
Genel Toplam | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |