Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RDP102 | PATOLOJİ | 2 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi VESİLE KÜÇÜK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Hücre ve dokularda görülen anormal yapısal ve morfolojik değişikliklerin tanımlanması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | İnsan vücudundaki yapısal dokularda meydana gelen değişiklikleri içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Genel patoloji tanımı ve patoloji bölümlerini bilir. |
Hücresel adaptasyonuna, hücre zedelenmesine ve hücre ölümüne ait bilgi sahibidir. |
İnflamasyon, akut ve kronik inflamasyona ait bilgiye sahiptir. |
Onarım ve tamir, hemodinamik bozukluklar ve immün sistem bozukluklarını değerlendirebilir. |
Genetik hastalıkları bilir ve değerlendirebilir. |
Tromboembolik hastalıklar ve şoku tanımlar. |
Çevresel patolojileri bilir. |
Tümör biyopsisine ait bilgiye sahiptir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Dersin Tanıtımı: Giriş , amaç ve Öğrenim hedefleri | Anlatım ve soru cevap |
2 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Genel patoloji tanımı ve patoloji bölümleri | Anlatım ve soru cevap |
3 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Hücresel adaptasyon - 1 | Anlatım ve soru cevap |
4 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Hücresel adaptasyon - 2 | Anlatım ve soru cevap |
5 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Hücre zedelenmesi ve hücre ölümü | Anlatım ve soru cevap |
6 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | İnflamasyon | Anlatım ve soru cevap |
7 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Akut ve kronik enflamasyon - 1 | Anlatım ve soru cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Akut ve kronik enflamasyon - 2 | Anlatım ve soru cevap |
10 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Onarım ve yaraiyileşmesi | Anlatım ve soru cevap |
11 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Hemodinamik bozukluklar | Anlatım ve soru cevap |
12 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Tromboembolik hastalıklar ve şok | Anlatım ve soru cevap |
13 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Genetik hastalıklar | Anlatım ve soru cevap |
14 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | İmmun sistem bozuklukları | Anlatım ve soru cevap |
15 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Tümör biyolojisi ve çevresel patoloji | Anlatım ve soru cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Mustafa, H. Ü. Z., Yörükoğlu, K., & Akpolat, N. (2022). PATOLOJİ LABORATUVARINDA MAKROSKOPİ TEKNİKERİNİN ROLÜ. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 9(4), 372-381. |
U,Usta.(2020). Patoloji Laboratuvar Teknikleri ve Laboratuvar Yönetimi.Kongre Tıp Kitabevi.ISBN:9786058050945 |
Sayed, S., Cherniak, W., Lawler, M., Tan, S. Y., El Sadr, W., Wolf, N., ... & Fleming, K. A. (2018). Improving pathology and laboratory medicine in low-income and middle-income countries: roadmap to solutions. The Lancet, 391(10133), 1939-1952. |
McClatchey, K. D. (Ed.). (2002). Clinical laboratory medicine. Lippincott Williams & Wilkins. |
Küpelioğlu, A. A., & HU, P. (1995). Patoloji ve sitopatoloji laboratuvar teknikleri. DEÜ Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Yayın, 3, 1-15. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Where he served as intermediate element in the field of health sciences be equipped with the basic knowledge and practice competence has this information.
|
4 | |||||
2 |
Where he served as intermediate element in the field of health sciences in the knowledge of medical terminology, has the competence to dominate and use.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radiation oncology regarding ways and means of access to information and technology uses.
|
2 | |||||
2 |
Radiation oncologists, medical radiation physicists, patients, colleagues and be able to communicate effectively with other sectors of society has competence.
|
5 | |||||
3 |
Along with a team of physicians to work together in the creation and is authoritative.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In recognition of the devices used in radiation oncology, and related technological developments in the use of knowledge and skills has to follow.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
With regard to radiation oncology clinical history, files, etc. to prepare patient information is capable of making.
|
5 | |||||
2 |
Has the ability to use a computer.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopting and applying ethical principles and professional values is authoritative.
|
5 | |||||
2 |
The team has proficiency in performing work.
|
4 | |||||
3 |
The information profession has the habit to follow.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can learn and develop lifelong self.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Technical attends sightseeing arrangements.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In accordance with the information and skills can practice in hospitals.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 100 |
Genel Toplam | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |