Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TLP106 | TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİK I | 2 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ARZU ÖZGEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders ile canlıların yapısını oluşturan moleküllerin ve en küçük canlılık birimi olan hücrenin özelliklerini, kuşaklar boyu aktarılan ve kalıtsal materyal olan DNA’daki genetik bilginin protein moleküllerine çevrilme aşamalarını (replikasyon, trankripsiyon, translasyon), genetiğin temeli olan hücresel olayları (hücre döngüsü, mitoz-mayoz ve kontrolü) ve Genetik bilimindeki son gelişmeleri aktarmayı amaçlamaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriğinde hücre Kavramı ve Hücrenin Kimyasal Bileşenleri, Hücre Membranının Özellikleri ve Fonksiyonu, Hücre Organellerinin Genel Özellikleri, Genetik Materyal, Genetik Bilgi Akışı, Genom Organizasyonu ve Kromozom,Hücre Döngüsü ve Kontrolü, Hücre Bölünmesi, Mutasyon Tanımı ve Tipleri, Genetik Bilimindeki Yenilikler incelenmektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Hücre Bileşenleri ve İşlevi hakkında bilgi sahibi olur. |
Genetik materyal ve işlevini tanımlar. |
Santral dogmayı özetler. |
Genom Organizasyonu ve Kromozomları açıklar. |
Hücre bölünmesi ve kontrolü hakkında bilgi sahibi olur. |
Mutasyonları açıklar. |
Genetik alanındaki son gelişmeleri özetler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | Canlılar Alemi – Evrim | Anlatım, Video, Şekil |
2 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | Hücre Yapısına ve Hücre Organelleri | Anlatım, Video, Şekil |
3 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | Hücrenin Kimyasal Yapısı; İnorganik | Anlatım, Video, Şekil |
4 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | Hücrenin Kimyasal Yapısı; Organik | Anlatım, Video, Şekil |
5 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | Metabolizma, Biyokimyasal Reaksiyonlar | Anlatım, Video, Şekil |
6 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | Hücre zarında Taşınma | Anlatım, Video, Şekil |
7 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | Hücre Bölünmesi | Anlatım, Video, Şekil |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | Genetiğe Giriş | Anlatım, Video, Şekil |
10 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | Mendel Genetiği | Anlatım, Video, Şekil |
11 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | DNA, RNA, Protein Sentezi | Anlatım, Video, Şekil |
12 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | Mutasyonlar,DNA tamir Mekanizmaları | Anlatım, Video, Şekil |
13 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | Moleküler Genetik ve Hastalıklar | Anlatım, Video, Şekil |
14 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | Hastalık Teşhis Yöntemleri | Anlatım, Video, Şekil |
15 | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. | Kanser ve Mekanizması | Anlatım, Video, Şekil |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Tıbbı Biyoloji ve Genetik Ders Kitabı, Prof.Dr. Abdullah EKMEKÇİ |
Tıbbı Genetik Laboratuvar ve Klinik Ders Kitabı, Prof.Dr. Özgür ÇOĞULU |
Cell Biology and Genetics, Veena KUMARI |
Cell Biology and Genetics Genetics:Fundamentals, Kavikishore P.B. Singh B.D., Nallari P. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In the field of Medical Laboratory Techniques Program, is based on theoretical knowledge.
|
4 | |||||
2 |
Required for applications related to the field of methods, techniques and technologies by identifying the services to use effectively.
|
1 | |||||
3 |
Gains information about courses outside the field.
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses the basic knowledge and skills acquired in the field.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can choose modern techniques, tools and information technologies required for applications related to the field.
|
2 | |||||
2 |
May have knowledge and skills regarding the acquisition and preservation of diagnostic data related to the field.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Required for applications related to the field of modern techniques, tools and informatics technologies to be able to select and use effectively.
|
1 | |||||
2 |
Can use modern techniques, tools and information technologies required for applications related to the field.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can do individual work in her/his field.
|
2 | |||||
2 |
Can produce solutions when faced with unforeseen situations in applications related to her/his field.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gains awareness of the necessity of lifelong learning.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Colleagues, physicians and patients communicate effectively with the ethical framework.
|
4 | |||||
2 |
Examines on-site processes related to its field in public and private sector organizations.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Taking material from the patient for testing, storage and transfer shows sufficient skills.
|
2 | |||||
2 |
Uses materials in the medical laboratory in accordance with their techniques.
|
0 | |||||
3 |
Maintains equipment in the medical laboratory in accordance with its techniques.
|
0 | |||||
4 |
Gains the ability to use computers at the basic level required by the field.
|
0 | |||||
5 |
Have knowledge of labor law and occupational safety, environmental protection and quality awareness.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 6 | 84 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 178 |
Genel Toplam | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |