Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TLP202 | MESLEKİ UYGULAMALAR II | 4 | 8 | 4 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ARZU ÖZGEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilerin öğrenim gördükleri meslek dalı ile ilgili almış oldukları teorik bilgileri uygulamaya koymalarını, iş yerlerindeki uygulamalar ile karşı karşıya gelmelerini sağlamak ve teorik bilgilere ek olarak deneyim kazanmalarını sağlamak. |
İçerik: | Mesleki uygulamalar yapmak. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Okulda öğrendikleri bilgilerin uygulamalarını yapar. |
Mesleki eğitim alanında gelişimini sağlar. |
Çalışma ortamında üstleri ve altları ile iletişim kurabilir. |
Mesleğindeki uygulamaları iş projelerine uygun olarak yapabilir. |
Alanı ile ilgili konularda, bulunduğu iş yerinin özelliklerine uygun güncel teknolojileri kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Meslek derslerinin tamamlanması | Staj yeri cihaz tanıtım ve Preanalitik (Numune Alımı Analize Hazırlama) | Uygulama |
2 | Meslek derslerinin tamamlanması | Biyokimya, kan alımı | Uygulama |
3 | Meslek derslerinin tamamlanması | Biyokimya, otoanalizör | Uygulama |
4 | Meslek derslerinin tamamlanması | Biyokimya, idrar analizi | Uygulama |
5 | Meslek derslerinin tamamlanması | İdrarın mikroskobik analizi | Uygulama |
6 | Meslek derslerinin tamamlanması | İdrarda protein testi | Uygulama |
7 | Meslek derslerinin tamamlanması | Kan kültürü | Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Meslek derslerinin tamamlanması | Hematoloji, tam kan sayımı | Uygulama |
10 | Meslek derslerinin tamamlanması | Hematoloji, pıhtılaşma testleri | Uygulama |
11 | Meslek derslerinin tamamlanması | Hematoloji, kan gruplandırma | Uygulama |
12 | Meslek derslerinin tamamlanması | Mikrobiyoloji, bakteri ekim yöntemleri | Uygulama |
13 | Meslek derslerinin tamamlanması | Mikrobiyoloji, antibiyotik duyarlılık deneyleri | Uygulama |
14 | Meslek derslerinin tamamlanması | Bakteri boyama uygulamaları | Uygulama |
15 | Meslek derslerinin tamamlanması | Mikroorganizmalarım mikroskobik incelenmesi | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Can, M. Güven, B. Demirtaş S. (2018). Tıbbi Biyokimya ve Laboratuvar. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri |
Lieberman, M., & Marks, A. D. (2009). Marks' basic medical biochemistry: a clinical approach. Lippincott Williams & Wilkins. |
Küçükbasmacı Ö, Aygün G, Kuşkucu MA (2019). Sağlık Bilimleri için Mikrobiyoloji, Ankara: Nobel Tıp Kitabevleri. |
Fitzgerald C, Nachamkin I (2015).Campylobacter and Arcobacter. In: Manual of Clinical Microbiology. Volume 1. 11th ed. Washington: ASM Press. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In the field of Medical Laboratory Techniques Program, is based on theoretical knowledge.
|
5 | |||||
2 |
Required for applications related to the field of methods, techniques and technologies by identifying the services to use effectively.
|
5 | |||||
3 |
Gains information about courses outside the field.
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses the basic knowledge and skills acquired in the field.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can choose modern techniques, tools and information technologies required for applications related to the field.
|
5 | |||||
2 |
May have knowledge and skills regarding the acquisition and preservation of diagnostic data related to the field.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Required for applications related to the field of modern techniques, tools and informatics technologies to be able to select and use effectively.
|
5 | |||||
2 |
Can use modern techniques, tools and information technologies required for applications related to the field.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can do individual work in her/his field.
|
5 | |||||
2 |
Can produce solutions when faced with unforeseen situations in applications related to her/his field.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gains awareness of the necessity of lifelong learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Colleagues, physicians and patients communicate effectively with the ethical framework.
|
5 | |||||
2 |
Examines on-site processes related to its field in public and private sector organizations.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Taking material from the patient for testing, storage and transfer shows sufficient skills.
|
5 | |||||
2 |
Uses materials in the medical laboratory in accordance with their techniques.
|
5 | |||||
3 |
Maintains equipment in the medical laboratory in accordance with its techniques.
|
5 | |||||
4 |
Gains the ability to use computers at the basic level required by the field.
|
5 | |||||
5 |
Have knowledge of labor law and occupational safety, environmental protection and quality awareness.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 8 | 112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 5 | 70 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 209 |
Genel Toplam | 209 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |