TR EN

BİYOLOJİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BIO111 BİYOLOJİ 1 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ARZU ÖZGEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ARZU ÖZGEN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Canlıların çeşitliliği, hücre ve dokularının yapısal ve işlevsel özellikleri, evrimleri, canlılarda kalıtım, canlılarda geçen biyokimyasal olaylar ve canlıların birbirleri ve cansız çevre ile olan ilişkilerinin ve doğada var olan biyolojik sistemlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Yaşamın temel bileşenleri, atom, molekül, makro molekül, makro molekül komplekslerinin oluşturduğu organeller ve hücrenin temel yapısı, yapı ve fonksiyonlarına göre bitki ve hayvan hücreleri, hücrede enerji üretimi, fotosentez, hücre solunumu, hücre bölünmesi, gen, kromozom, genom kavramları incelenmektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Canlılar dünyasına ilişkin temel kavramları tanımlayabilir.
Canlılar dünyasındaki organizasyonu temel biyolojik kuramlar kapsamında tanımlayabilir.
Hücre organizasyonun yapısal ve işlevsel özelliklerini birbirleri ile ilişkilendirebilir.
Hücre organellerinin fonksiyonunu açıklayabilir ve hücrenin bütününde ve organizmadaki oluşumlarla ilişkilendirebilir.
Prokaryotik ve ökaryotik hücreleri karşılaştırabilir.
Hücrelerin çoğalması ve genetik materyalin özelliklerini bilir.
Metabolizma olaylarını açıklayabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Biyoloji Kavramı, Biyolojinin Önemi ve Biyolojik Organizasyon sözlü anlatım / soru-cevap
2 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Canlı Hücrelerde Bulunan Temel Bileşikler; Su ve İnorganik Bileşikler sözlü anlatım / soru-cevap
3 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Canlı Hücrelerde Bulunan Temel Bileşikler; Organik Bileşikler sözlü anlatım / soru-cevap
4 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Hücrenin Tanımı, Prokaryotik ve Ökaryotik Hücreler ve Özellikleri sözlü anlatım / soru-cevap
5 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Hücre Organelleri sözlü anlatım / soru-cevap
6 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Hücre Zarı - Yapı ve İşlevi sözlü anlatım / soru-cevap
7 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Hücre Zarından Madde Geçişleri sözlü anlatım / soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Metabolizma sözlü anlatım / soru-cevap
10 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Fotosentez sözlü anlatım / soru-cevap
11 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Hücre Bölünmesi sözlü anlatım / soru-cevap
12 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Hücre Döngüsü sözlü anlatım / soru-cevap
13 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. DNA Yapı ve Fonksiyonu sözlü anlatım / soru-cevap
14 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Mendel Genetiği sözlü anlatım / soru-cevap
15 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Rekombinant DNA ve Biyoteknoloji sözlü anlatım / soru-cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kaya, MA., (2017), GENEL BİYOLOJİ, Nobel Akademik Yayıncılık
Urry, L. A., Cain, M. L., Wasserman, S. A., Minorsky, P. V., & Reece, J. B. (2017). Campbell Biology. Pearson Education, Incorporated.
Tohit, G. Genel Biyoloji. 2018. Anı Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In the field of Medical Laboratory Techniques Program, is based on theoretical knowledge.
4
2
Required for applications related to the field of methods, techniques and technologies by identifying the services to use effectively.
3
3
Gains information about courses outside the field.
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the basic knowledge and skills acquired in the field.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can choose modern techniques, tools and information technologies required for applications related to the field.
1
2
May have knowledge and skills regarding the acquisition and preservation of diagnostic data related to the field.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Required for applications related to the field of modern techniques, tools and informatics technologies to be able to select and use effectively.
4
2
Can use modern techniques, tools and information technologies required for applications related to the field.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can do individual work in her/his field.
3
2
Can produce solutions when faced with unforeseen situations in applications related to her/his field.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gains awareness of the necessity of lifelong learning.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Colleagues, physicians and patients communicate effectively with the ethical framework.
2
2
Examines on-site processes related to its field in public and private sector organizations.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Taking material from the patient for testing, storage and transfer shows sufficient skills.
2
2
Uses materials in the medical laboratory in accordance with their techniques.
2
3
Maintains equipment in the medical laboratory in accordance with its techniques.
1
4
Gains the ability to use computers at the basic level required by the field.
0
5
Have knowledge of labor law and occupational safety, environmental protection and quality awareness.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 5 70
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 102
Genel Toplam 102
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0