TR EN

OPTİK ALETLER VE MALZEME BİLGİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
OPP106 OPTİK ALETLER VE MALZEME BİLGİSİ 2 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NİHAN ÜNLÜ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Optik Aletler ve Malzemeler Bilgisi dersinin amacı, öğrencilere optik cihazlar, ekipmanlar ve malzemeler hakkında kapsamlı bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
İçerik: Teknik terim ve tanımlar, Optik aletlerin temel elemanları, optik aletlerin temel karakteristikleri, lensometre (fokometre) esası, fokometre tanımı, çeşitleri. Merceklerin fokometredeki görüntüleri, merceklerin diyoptrik güçlerinin belirlenmesi, pupillametre, büyüteçler, dürbünler, mikroskoplar, teleskoplar, kamera (fotoğraf makinası), oftalmik optik aletler, gözle ilgili şikayetler ve göz hastalıklarının semptomatolojisi, az görme (düşük görüş) optik aletleri, göz muayenesi, gözün rutin muayenesi ve yardımcı alet ve yöntemlerle muayenesinde kullanılan optik araç-gereçler ve esasları, oftalmaskoplar, retinoskoplar, fundus kameraları, refraktometreler, tonometreler, yarık lambaları ve ameliyat mikroskop çeşitleri, fotoğraf koyulaştırıcı gibi konular bu dersin içeriği niteliğindedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Optik aletlerin temel elemanları (aynalar, mercekler ve prizmalar) hakkında ayrıntılı açıklama yapar.
Optik aletlerin temel karakteristiklerini saptar.
Kamera ve dürbünlerin optik yapısı, karakteristikleri, çeşitleri ve kullanım prensipleri hakkında açıklama yapar.
Mikroskobun optik yapısı, çeşitleri, kullanım alanlarını belirtir.
Fokometre ve Pupillametrenin optik yapısı, çeşitleri ve kullanım prensipleri hakkında açıklama yapar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 KAYNAK TARAMA Temel kavram ve tanımlar, Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme
2 KAYNAK TARAMA Optik aletlerin temel elemanları ve karakteristikleri, Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme
3 KAYNAK TARAMA Lensometre, pupillametre, büyüteçler, dürbün, mikroskop, teleskop, kamera, oftalmik aletler Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme
4 KAYNAK TARAMA Az Görme ve Rehabilitasyon aletleri Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme
5 KAYNAK TARAMA Göz muayenesinde kullanılan optik araç gereç ve esasları Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme
6 KAYNAK TARAMA Oftalmoskop, retinoskop, refraktometre Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme
7 KAYNAK TARAMA Fundus kameraları, tonometre, yarık lambaları, ameliyat mikroskop çeşitleri, fotoğraf koyulaştırıcılar Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme
8 - ARA SINAV -
9 KAYNAK TARAMA Optik camlarda transpoze ve gruplama Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme
10 KAYNAK TARAMA Lensometre tanımı, bölümleri, çalışma prensibi ve çeşitleri Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme
11 KAYNAK TARAMA Merceklerin fokometre görüntüleri ve diyoptrik değerlerinin belirlenmesi-1 Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme
12 KAYNAK TARAMA Merceklerin fokometre görüntüleri ve diyoptrik değerlerinin belirlenmesi-2 Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme
13 KAYNAK TARAMA Manuel ve dijital fokometrede ölçüm çalışmaları Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme
14 KAYNAK TARAMA Pupillametre kullanımı ve manuel odak alma çalışmaları Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme
15 KAYNAK TARAMA Göz hastalıklarına bağlı görme problemleri Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kayın, N., "Optalmik Optisyenin Meslek Kitabı"., Kitap No:4., ISBN 975-97172-9-8
Kayın, N., "Optalmik Dispensing Sistemi" Kitap No: 13., ISBN 975-97172-6-3
Carson, F. A. (2011). Basic optics and optical instruments. Courier Corporation.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Optician profession is equipped with the theoretical and practical knowledge. Optician terminology, health legislation, health Iaw has the knowledge and equipment. Optician profession within the framework of ethical rules, shall exercise the duties and fulfilling their responsibilities. Program graduates in the private sector can directorate responsible in opticianry institution or the institution have the right to become an Optician.
0
2
Basic epidemiological concepts and professional practice in learning to use these concepts appropriately. Optician about the professional is knowledgeable about the powers and responsibilities.
1
3
Eyeglasses, contact lenses and low vision devices (telescopic products, etc.). Has information about the basic vision devices.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Basic vision devices prescribed by the selection and preparation of sales to provide adaptation to the user.
4
2
Prescription glasses and contact lens diopters to measure and make the necessary settings for the installation.
3
3
Glasses for the preparation of the necessary equipment, tools and machines to use.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The interdisciplinary team work, social responsibility, having to be enterprising individuals.
2
2
Opticians opticianry the computer programs used in the program are used in an effective manner.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Turkish language knowledge and ability to use professional development to follow the contemporary level of professional knowledge of foreign languages ​​is to educate individuals.
0
2
Improving the social and cultural sense, to be aware of individual awareness.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Of the obligations to be fulfilled successfully and correctly.
1
2
Knowing the risks to the health sector and industry make the right decisions.
0
3
Health sector and the sector's risk requires knowing the true teamwork in the unit, compatible and effective to çalışır.al.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Regular training programs for professional and personal development will follow.
2
2
Optician keeps track of current events related to the industry.
5
3
Regarding Optician keeps pace with national and international developments.
3
4
The official institutions of health care institutions is subject knows.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Patients and relatives will communicate correctly with.
0
2
Issues of workplace privacy and patient confidentiality is authoritative.
0
3
Information about the effective use of communication technologies.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Is knowledgeable about the health care industry.
0
2
Terminology specific to the health sector is dominant.
3
3
Health ethics in the context of universal ethical values ​​by internalizing the work and knows that they need to act.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 4 56
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 15 15
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 7 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 122
Genel Toplam 122
Toplam İş Yükü / 25.5 4,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0